• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • Världsmedborgare
    Kung Markatta skrev 2016-11-10 14:37:07 följande:
    Det skulle kanske minska SD:s (och S) siffror i skolvalet. I det riktiga riksdagsvalet är det dock inte särskilt många grundskoleelever som röstar Glad
    Dom växer upp och kommer att få rösträtt, förhoppningsvis innan det är försent.

Se vad som händer i USA och hur de unga röstar, hade dom fått välja, ja då hade USA haft en liknande regering som vi har nu, med Bernie Sanders som prsident.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • K Markatta
    Världsmedborgare skrev 2016-11-10 14:50:06 följande:
    Dom växer upp och kommer att få rösträtt, förhoppningsvis innan det är försent.

Se vad som händer i USA och hur de unga röstar, hade dom fått välja, ja då hade USA haft en liknande regering som vi har nu, med Bernie Sanders som prsident. smile1.gif
    I Sverige hade S haft 40% om endast de gamla fått rösta enligt senaste SCB-undersökningen. Det är tur att våra förnuftiga ungdomar också deltar i valen!
  • Världsmedborgare
    Kung Markatta skrev 2016-11-10 15:10:13 följande:
    I Sverige hade S haft 40% om endast de gamla fått rösta enligt senaste SCB-undersökningen. Det är tur att våra förnuftiga ungdomar också deltar i valen!
    Och du inser väl att det är därför jag säger att vi bör införa populism som ett obligatoriskt skolämne.

Lägg till att ingen ska få lämna grundskolan utan avgångsbetyg, vilket kan underlättas om vi inför obligatorisk skolgång till myndighetsåldern i grundskolan.
    Det blir kvarsittning eller liknande för alla som inte kan uppvisa de mest enkla och grundläggande krav som behövs för att kunna hantera sitt vuxenliv.

Varför, ja vi vet ju att de som röstar populistiskt, är folk som i stor utsträckning saknar utbildning, eller har mycket låg utbildning.
    Eller på ren svenska, folk som aldrig kan få några jobb, eftersom det inte längre finns tillräcklig efterfrågan på folk, som ska gräva ett hål i backen.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • jjeessiicahh
    Konservativ skrev 2016-11-10 08:41:07 följande:
    Synd om dig som gått på medias hetspropaganda. Igår tittade jag på SVT och när Jimmi Åkesson uttalade sig om propagandan var reportern tvungen att säga "det är din åsikt". Det är så uppenbart att hela medieapparaten varit emot Trump och stackare som dig har gått på deras nidbild.
    Eller så är det du som missat nått...
  • Världsmedborgare
    Kung Markatta skrev 2016-11-10 14:02:22 följande:
    Tvärt om kan Donald Trump ge nytt bränsle till världsekonomin om han sjösätter sin plan att kraftigt rusta upp den amerikanska infrastrukturen.
    Javisst kan det bli så, vilket jag f.ö redan påpekat i en annan tråd.  

Tyvärr så kommer det ske genom den kända "pissa i byxorna effekten" då Trump tydligen ska låna till hela kalaset, och sen genom skattesänkningar skicka över dessa pengar till företagen.
    Det blir därmed inte mycket över till skattekassan, vilket betyder att vanliga löntagare troligen inte får nån förbättrad välfärd över tid, utan kommer att få se sina ökade inkomster försvinna i prishöjningar m.m.

Men skulle kunna sammanfatta det med, allt kommer att fortgå precis som tidigare, bara med lite mer fart med den politk som ledde fram till att Trump kunda vinna valet.

Det återstår alltså att se vad det kalaset kommer att kosta för vanliga amerikaner om 5-10 år, för lånen ska ju betalas av någon, och det lär som vanligt inte bli företag och banker.
  • Tow2Mater
    Lord Hans skrev 2016-11-10 12:47:44 följande:

Det blir knappast Trump som styr USA. En helt oerfaren gubbe som dessutom inte verkar vara vidare intelligent lär nog bli söndermanipulerad så fort han tar plats i Vita Huset. Mycket lite av de beslut han kommer att fatta kommer att vara hans egna så jag skulle inte oroa mig.

Han är ju en total clown, tror ni inte att folk runt om honom med 30-40 års erfarenhet av spelet styr honom som en liten nickedocka? Det tror åtminstone jag.

Det är ju en hel 'apparat' som styr. I tre olika sektorer, just av dessa anledningar - separation av makten. Presidentens främsta roll som jag ser det är ju att stå for visionerna och leda. Jag tror det kommer att komma en del bra saker under Trumps ledarskap!
  • Tecum
    Lord Hans skrev 2016-11-10 12:47:44 följande:
    Det blir knappast Trump som styr USA. En helt oerfaren gubbe som dessutom inte verkar vara vidare intelligent lär nog bli söndermanipulerad så fort han tar plats i Vita Huset. Mycket lite av de beslut han kommer att fatta kommer att vara hans egna så jag skulle inte oroa mig.

Han är ju en total clown, tror ni inte att folk runt om honom med 30-40 års erfarenhet av spelet styr honom som en liten nickedocka? Det tror åtminstone jag.
    Du underskattar Trump, precis som de flesta medier och experter gjort. Det som kännetecknat honom under valkampanjen är att han inte lyssnar på sina rådgivare, då hade han inte kläckt ur sig så mycket dumheter och dessutom gjort en och annan pudel - vilket han inte gjorde annat än om det nedlåtande snacket om kvinnor. Trots att han körde sitt race vann han, alltså hade rådgivarna fel, alltså vet han bäst. Dessutom är han tjurig som fan, får han för sig att "etablissemanget" manipulerar honom blir han ännu mer motvalls. Risken är uppenbar för total handlingsförlamning i Washington och därmed i USA, Trump mot kongressen i en massa frågor. Kom ihåg att det inte är någon normal person vi talar om utan en med en svår narcissistisk störning plus storhetsvansinne.

Han har också sagt att han ska "rensa upp i träsket Washington". Mycket möjligt att han sparkar en mängd erfarna personer i administrationen och att andra slutar frivilligt för att de inte vil jobba under en så störd person. Och så sätter han in odugliga likasinnade som inget kan utan bara agerar jasägare till chefen. 

Vi får se vad som händer men riskerna för total kollaps och oro i hela världen med ett handlingsförlamat USA ska inte underskattas.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-10 15:31:56 följande:
    Och du inser väl att det är därför jag säger att vi bör införa populism som ett obligatoriskt skolämne.

Lägg till att ingen ska få lämna grundskolan utan avgångsbetyg, vilket kan underlättas om vi inför obligatorisk skolgång till myndighetsåldern i grundskolan.
    Det blir kvarsittning eller liknande för alla som inte kan uppvisa de mest enkla och grundläggande krav som behövs för att kunna hantera sitt vuxenliv.

Varför, ja vi vet ju att de som röstar populistiskt, är folk som i stor utsträckning saknar utbildning, eller har mycket låg utbildning.
    Eller på ren svenska, folk som aldrig kan få några jobb, eftersom det inte längre finns tillräcklig efterfrågan på folk, som ska gräva ett hål i backen.
    Populism är ett helt meningslöst ord. Oftast betyder det bara att man inte gillar någon och att man föraktar hans väljare.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-10 16:41:29 följande:
    Javisst kan det bli så, vilket jag f.ö redan påpekat i en annan tråd.  

Tyvärr så kommer det ske genom den kända "pissa i byxorna effekten" då Trump tydligen ska låna till hela kalaset, och sen genom skattesänkningar skicka över dessa pengar till företagen.
    Det blir därmed inte mycket över till skattekassan, vilket betyder att vanliga löntagare troligen inte får nån förbättrad välfärd över tid, utan kommer att få se sina ökade inkomster försvinna i prishöjningar m.m.

Men skulle kunna sammanfatta det med, allt kommer att fortgå precis som tidigare, bara med lite mer fart med den politk som ledde fram till att Trump kunda vinna valet.

Det återstår alltså att se vad det kalaset kommer att kosta för vanliga amerikaner om 5-10 år, för lånen ska ju betalas av någon, och det lär som vanligt inte bli företag och banker.
    Den som i verkligheten har lånat mest i hela världshistorien är ju Obama den enfaldige. EN av Trumps viktiga poänger har hela tiden varit att det är oansvarigt. Det är under Obamas tid som vanliga löntagare sett sina inkomster krympa eller ligga still.
  • Konservativ
    Dr Nail skrev 2016-11-10 09:53:07 följande:
    Jag inte rasist, jag önskar ALLA raser som bor i USA lika mycket lidande ;)

Det var snyggt, erkänn.

Jo, du är rasist. Du är rasist mot amerikaner.
Svar på tråden D Trump :( The end..