• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • Konservativ
    Dr Nail skrev 2016-11-10 09:39:50 följande:
    De fick en president de förtjänar, varken mer eller mindre. Vi pratar om USA här - världens fetaste, fulaste, dummaste folk. Låt dem brinna.
    "jag är inte rasist, men....."
  • Dr Nail
    Konservativ skrev 2016-11-10 09:48:00 följande:

"jag är inte rasist, men....."

Jag inte rasist, jag önskar ALLA raser som bor i USA lika mycket lidande ;)

Det var snyggt, erkänn.
  • Mjap
    Fjäril kär skrev 2016-11-09 15:30:06 följande:

Den sista idioten är inte född än.

Hade det inte blivit Trump hade vi fått nån annan galning om ett par år.

Glöm inte Sd och Jimmie Åkesson...

Allt är inte Trumps fel

Ironin i detta uttalande är prislös.

Att förblinda sig mot det större genom det mindre kommer vara det som stjälper mänskligheten, inte trump eller jimmie.
  • monkees
    Fjäril kär skrev 2016-11-10 07:57:06 följande:
    Politiskt står jag långt ifrån både Löven och Åkesson.

Och som politiskt aktiv lever jag mycket väl i verkligheten.

Att man har många väljare säger ingenting om hurvida folket har rätt eller fel. Se bara tidigare historia...
    Finns knappast något "rätt eller fel" i ett demokratiskt val. Jag är inte överhövan förtjust i F! t ex men inte säger jag att det är "fel" att rösta på dem.
  • Gina43
    Kirenaj68 skrev 2016-11-10 02:26:00 följande:

Precis. Folk är som före och efter Brexit. Allt skulle rasa. Men vad hände? Inte mycket. Av Trumps punkter är det väl egentligen bara abortförbudet  han kan kan få igenom eftersom han har stöd för det i både senaten och representanthuset. I de andra frågorna måste han kompromissa rejält om han ska få igenom dem. Så sluta att överdramatisera så förbannat, gott folk. Världen kommer att finnas kvar i morgon också.

Eh, och att det inte setts så mycket effekter av Brexit är...? För att Brexit inte inletts än. Ansökan om utträde har inte gjorts, vi vet inget om framtiden med Brexit förrän utträdet är färdigförhandlat och genomförs. Rätt korkat exempel.

Med Trump vid makten blir det större ovisshet, en ovisshet som världen hade mått bättre utan. Ovisshet = oro. Vi går mot oroligare tider. Den som förnekar det är bara dum.
  • Lord Hans

Det blir knappast Trump som styr USA. En helt oerfaren gubbe som dessutom inte verkar vara vidare intelligent lär nog bli söndermanipulerad så fort han tar plats i Vita Huset. Mycket lite av de beslut han kommer att fatta kommer att vara hans egna så jag skulle inte oroa mig.

Han är ju en total clown, tror ni inte att folk runt om honom med 30-40 års erfarenhet av spelet styr honom som en liten nickedocka? Det tror åtminstone jag.

• K Markatta

Förre statsministern Göran Persson (S) uttalar sig positivt om den tillika vite gubben Trump i DI:

www.di.se/nyheter/goran-persson-jag-ar-inte-orolig-for-trump/

Donald Trumps seger i USA är inget som håller Sveriges tidigare statsminister sömnlös. "Jag var upp och kollade hur det gick och förstod vad som höll på att hända. Sen gick jag och la mig igen och sov gott, som vanligt", säger Göran Persson.

Han är ingen stor fan av den tillträdande amerikanska presidenten, men tycker samtidigt inte att det finns skäl för någon alarmism.

Tvärt om kan Donald Trump ge nytt bränsle till världsekonomin om han sjösätter sin plan att kraftigt rusta upp den amerikanska infrastrukturen.

- Han sa ju i sitt tal att han ska bygga broar, vägar och skolor. Skulle han göra det, genomföra ett massivt sådant program, då skulle det kunna bli en fantastisk motor för världsekonomin.

- Det är lite skönt också att det inte blir dynastier som styr. Det räcker nu. Bush- och Clintoneran är över.

------------------

Någon lite lätt negativ formulering har smugit sig in i texten men överlag verkar Persson glad över valresultatet. Vad säger Perssons S-kollegor här på forumet?

• adina01

Killar ”trumpar” tjejer i skolan Amerikanska lärare varnar för ”Trump-effekten”

– Pojkar går runt på skolor och ”trumpar” flickor, det vill säga tar dem i skrevet, och det är en handling som man kopplar samman med landets nuvarande president. Det är helt fruktansvärt, säger hon till tidningen.

• Världsmedborgare

Jag tror Sverige måste införa populism som ett obligatoriskt ämne i grundskolan.
    Det kan vara lösningen på många av de problem vi har i Sverige idag.., iaf skulle det skicka SD ut ur riksdagshuset, så fort att dom skulle få brännsår i röven.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • K Markatta
    Världsmedborgare skrev 2016-11-10 14:29:57 följande:
    Jag tror Sverige måste införa populism som ett obligatoriskt ämne i grundskolan.
    Det kan vara lösningen på många av de problem vi har i Sverige idag.., iaf skulle det skicka SD ut ur riksdagshuset, så fort att dom skulle få brännsår i röven. smile2.gif
    Det skulle kanske minska SD:s (och S) siffror i skolvalet. I det riktiga riksdagsvalet är det dock inte särskilt många grundskoleelever som röstar Glad
Svar på tråden D Trump :( The end..