• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-11 07:59:46 följande:
    Stenkastarvänstern fortsätter sina kommunistiska, fascistiska antidemokratiska aktiviteter. Precis som i valrörelsen.
    Är det här ditt förslag på hur man enar det amerikanska folket?
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-11 07:53:02 följande:
    Trump har inte lånat något ännu. Han är inte president just nu. Vad jag menade var att han har pratat ganska mycket om hur förödande det är med denna enorma statsskulden. Därför har han bundit upp sig hårt för att inte öka den utan tvärtom minska den. 
    Så varför säger han då att han ska låna till upprustningen av infrastrukturen, det går ju inte ihop?
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-11 07:57:31 följande:
    Fullständigt horribelt uttalande. Med Obama/Clinton har det inte varit fred precis.
    Och inte kommer det att bli fred med Trump heller.
  • Världsmedborgare

Om ni vill känna er riktigt konspiratoriska, så läs Whasingtondekretet av Jussi Adler Olsen.
    En bok som ligger exakt rätt i tiden nu, nästan kusligt hur han lyckats skriva en sån bok, när vi nu sett Trump bli president.
    Om inte annat så läs den enbart för att den är väldigt bra skriven, som allt av denne danske man.

• Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-11 08:04:12 följande:
    Är det här ditt förslag på hur man enar det amerikanska folket?
    Det är en beskrivning av läget.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-11 08:05:33 följande:
    Så varför säger han då att han ska låna till upprustningen av infrastrukturen, det går ju inte ihop?
    Var säger han det? Han säger att han ska ta pengarna som skulle satsas på det vidskepliga klimathotet och använda dem
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-11 08:06:44 följande:
    Och inte kommer det att bli fred med Trump heller.
    Det blir färre krig. Nu slipper vi krigshetsaren Obama.
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-11 08:29:33 följande:
    Det är en beskrivning av läget.
    Fundera på det här.
    Valdeltagandet var låga 53%, så Trump har inte mer än dryga 25% stöd av folket, han sitter alltså inte där med nåt som helst stöda av en majoritet, vilket inte heller H Clinton hade gjort.

Så vad vi ser, är protester från ett urval av 75% av det amerikanska folket, och dom tror du är citat: "Stenkastarvänstern fortsätter sina kommunistiska, fascistiska antidemokratiska aktiviteter".

Då frågar jag, sen när blev USA en hemvist för de du räknar upp?

• Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-11 08:30:51 följande:
    Var säger han det? Han säger att han ska ta pengarna som skulle satsas på det vidskepliga klimathotet och använda dem
    Han har uttryckligen sagt det, och hade du bara följt t.ex CNN, så hade du fått höra det upprepas ett flertal ggr.
    Hela tiden så upprepas Trump:s uttalanden, om och om igen, för det är knappt nåt annat som avhandlas där nu.
    Allt handlar om Trump och vad han sagt och vad han kan tänkas göra.

Så CNN får gå på en skärm hela tiden hos mig, men använder mig givetvis av många andra nyhetskanaler/källor för att skapa mig en helhetsbild.
    Allt handlar långt ifrån bara om USA, utan långt mer om USA-valets konsekvenser för övriga Världen.

• Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-11 08:32:01 följande:
    Det blir färre krig. Nu slipper vi krigshetsaren Obama.
    Inte en chans, inte med det populistiska klimat som nu råder, det måste först bli stopp på det, innan det går att tro på en fredligare Jord.
Svar på tråden D Trump :( The end..