• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • K Markatta
    Världsmedborgare skrev 2016-11-12 10:48:36 följande:
    1:a skjutningen: goo.gl/MWvweg

Finns säkert mer att läsa på andra ställen, tog bara 1:a sidan som dök upp.
    Ja, det finns det säkert. Men nu vet vi i alla fall vad rysk statskontrollerad media anser om saken.
  • JakobK

Ja så här går det väl när alla Social Justice Warriors och PK-rörelsen får allt för mycket utrymme. Det blir en stark motreaktion som röstar fram en sådan här president. :(

• Världsmedborgare

Såg att man undersökt hur media gett utrymme för USA- valets kandidater och deras politk, och sanningen är att Trump ensam har fått långt mer utrymme/tid/reklam m.m, än alla andra kandidater tillsammans!

Så härmed är även lögnen om att media gått emot Trump avlivad, och att det som vanligt bara var populisternas propaganda som låg bakom påståendet.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-12 07:28:12 följande:
    Ungefär så.., och ska vi undvika att populismen tar över, då måste vi få omgående få ordning på skolgången.
    det är välkänt att lågt utbildade är långt mer lättpåverkade än de med lite mer utbildning.
    Det behöver inte vara mer än en avklarad och godkänd gymnasieutbildning för att populismen ska få väldigt svårt att få fäste.
    Och i Sverige idag så klarar många inte ens av att få godkända betyg i grundskola, så grogrunden är perfelt för t.ex SD, kriminella grupper som Daesh och den organsierade brottsligheten, all dom drar fördelar av att det finns så många, utan eller med väldigt låg utbildning.
    Eller också är det så att de med lång utbildning har påverkats ganska rejält. Under fyra collegeår och tre år på high school har de fått en vänsterbild serverad utan större möjligheter till att lyssna på avvikande åsikter. Och när verkligheten kommer och visar ett annat ansikte så väcks de från sina safe spaces utan att kunna vare sig reflektera eller diskutera. För det har de aldrig övats i. Så enda möjligheten är att Trump är ond och de själva goda. Vart tog nyanseringen vägen? Är det möjligen så att oförmågan till nyansering inte finns högerut utan sitter vänsterut? Projektion kallas det visst.

Vilka är det som ägnat sig åt odemokratiska kriminella metoder före och efter valet? Vänstern.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-13 16:03:11 följande:

Såg att man undersökt hur media gett utrymme för USA- valets kandidater och deras politk, och sanningen är att Trump ensam har fått långt mer utrymme/tid/reklam m.m, än alla andra kandidater tillsammans!

Så härmed är även lögnen om att media gått emot Trump avlivad, och att det som vanligt bara var populisternas propaganda som låg bakom påståendet.

Ännu ett "nyanserad" inlägg.
  • Världsmedborgare
    FrozenDream skrev 2016-11-13 12:43:01 följande:
    Ah jag förstår. En enda anledning. Får mig att tänka på det där talesättet. Genom sig själv känner man andra. Det fascinerar mig att det finns människor som är övertygade om att de vet precis varför andra människor tycker och tror som de gör. 

Tror inte det behöver sägas mer än Ryssland, Polen, Ungern och Turkiet, så är det bevisat att det är makt och inte politik det handlar om.

Eller om vi ska dra ner det till gräsrotsnivå och SD, då räcker det med att säga Miranda.
    Ett 14-årigt barn som blev hotat och traksserat av SD, att om hon inte gjorde som JÅ och hans närmaste ville, så skulle dom förstöra hennes liv/politiska framtid, vilket dom åxå nu har gjort.

http://www.svtplay.se/video/10413109/miranda-en-politiker-blir-till/miranda-en-politiker-blir-till-avsnitt-1
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-13 16:05:41 följande:
    Eller också är det så att de med lång utbildning har påverkats ganska rejält. Under fyra collegeår och tre år på high school har de fått en vänsterbild serverad utan större möjligheter till att lyssna på avvikande åsikter. Och när verkligheten kommer och visar ett annat ansikte så väcks de från sina safe spaces utan att kunna vare sig reflektera eller diskutera. För det har de aldrig övats i. Så enda möjligheten är att Trump är ond och de själva goda. Vart tog nyanseringen vägen? Är det möjligen så att oförmågan till nyansering inte finns högerut utan sitter vänsterut? Projektion kallas det visst.

Vilka är det som ägnat sig åt odemokratiska kriminella metoder före och efter valet? Vänstern.
    Suck, att du orkar, vänstertramset är stendött sen länge, det dog redan på 70-talet, så låt det vila i frid.

Jag är dessutom övertygad om att du inte ens vet vad vänster är, utan bara rapar ur dig det du hört, och aldrig ens varit i närheten av nån vänstergrupp.

• Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-13 16:08:09 följande:
    Ännu ett "nyanserad" inlägg.
    Har du svårt för sanningen?
    Om inte så kan du googla och ge oss en annan bild, där man undersökt alla medier och kommit fram till en annan sanning.
    Det jag påstår kan du hitta på samma sätt, och jag ska vara så generös, att du får välja nätsida själv, och inte köra ner nån i halsen på dig.
  • Världsmedborgare

Och nu är Trump i full gång med att anklaga media igen, så det är ett jävla liv i USA där medierna börjar bli oroliga på allvar, för vad som är på väg att hända.

• Världsmedborgare

Här kan ni själva läsa om vilket mediautrymme Trump fick i jmf med andra kandidater: http://tyndallreport.com/comment/20/5773/

Obs, jag förväntar mig inte annat än att det givetvis ska kallas lögn, från högern.., ja jag skriver högern, eftersom alla som inte håller på Trump är vänster.

Svar på tråden D Trump :( The end..