Konservativ skrev 2016-11-14 12:28:04 följande:
Å, nyansernas mästare i farten. Igen. Så för att jag (och Trump) vill beränsa aborträtten så vill vi att kvinnorna ska underkasta sig. Dessutom är jag vit (enligt vad du tror) så då är det extra hemskt. Och detta gör att jag (enligt dig) är farlig.
Annars är ju en begränsning av aborten en ganska vanlig uppfattning. Men du som inte vill att kvinnor ska underkasta sig, vill du alltså att obegränsad aborträtt fram till sista graviditetsdagen ska råda? För om du inte vill det så vill du styra över kvinnors möjlighet att välja.
Hur var det nu med populism? Förenklade lösningar? Det verkar som att det är du som kommer med förenklade resonemang.
Ja uppenbart vill du att kvinnor ska underkasta dig dina åsikter, du säger det helt öppet själv, så det finns det inte ens minsta tvivel om.
Och som grädde på moset så säger du att du är en vit man, vilket understryker hur rätt jag har.
Ja att angripa aborträtten är vad vita män ofta håller på med, alla dom som ligger långt till höger iaf.
Att det är
alla kvinnor som ska avgöra den frågan, det bryr du dig inte om, trots att du aldrig kommer att bli gravid, och tvingas fatta ett, ofta ensamt beslut, om att föda eller göra abort.
Så du, precis som jag och alla andra män, ska inte ens lägga oss i abortfrågan, utan helt överlämna den till kvinnorna, och låta dom skapa en abortlagstiftning som passar dom.
Visst, det är en väldigt enkel och dessutom lika självklar fråga, men det har inget med populism att göra, utan helt och hållet en fråga om mänskliga rättigheter och demokrati, och en fråga som ska avgöras av kvinnorna själva, och inte vita män, eller män ö.h.t.