• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-14 12:19:13 följande:
    Du säger ju att du är emot abort, och andra än kvinnor gör inte abort, mer tydligt än så kan det inte bli, att du vill styra över kvinnors vilja/möjlighet att välja.
    Å, nyansernas mästare i farten. Igen. Så för att jag (och Trump) vill beränsa aborträtten så vill vi att kvinnorna ska underkasta sig. Dessutom är jag vit (enligt vad du tror) så då är det extra hemskt. Och detta gör att jag (enligt dig) är farlig. 

Annars är ju en begränsning av aborten en ganska vanlig uppfattning. Men du som inte vill att kvinnor ska underkasta sig, vill du alltså att obegränsad aborträtt fram till sista graviditetsdagen ska råda? För om du inte vill det så vill du styra över kvinnors möjlighet att välja. 

Hur var det nu med populism? Förenklade lösningar? Det verkar som att det är du som kommer med förenklade resonemang.
  • Moderno
    Konservativ skrev 2016-11-14 11:16:14 följande:

Kvinnors rätt att döda sina barn är ingen rättighet som jag stödjer. Här är en av de viktigaste orsaken till att Hillary Clinton förlorade: hennes extrema abortståndpunkt.

Om Bannon är så hatad som du påstår så kanske vänstern skulle sluta hata så mycket? Anledningen till hatet beror väl på att han varit framgångsrik i att föra fram åsikter som inte är vänster. Vänstern tål ju inte mångfald som bekant.

Jag är inte säker på att Trump vill förbjuda abort, tror snarare att det handlar om att låta delstaterna stifta egna lagar i frågan.

En allmän reflektion är ju generellt att Trump går emot den traditionella konservativa högern, som ju faktiskt vill se ökad frihandel och mindre regleringar. Milton Friedman (om jag får använda honom som exempel på högermänniska) ansåg ju att frihandel var vägen till välstånd och jag har sett intervjuer där han förespråkar avreglering inom narkotikalagstiftningen (detsamma borde väl gälla på marknaden för aborter kan man tycka, det är ju en ineffektiv ordning att kvinnor ska behöva åka till en annan delstat för att genomgå en abort).

Frågan är vilken slags politik Trump kommer att föra. Fascism, med större slutenhet mot omvärlden och mer repression inom landet, verkar vara den väg han har börjat slå in på. Kan dock bli problem med ökad polisiär befogenhet i kombination med liberalare vapenlagar....
  • Konservativ
    Moderno skrev 2016-11-14 14:02:38 följande:
    Jag är inte säker på att Trump vill förbjuda abort, tror snarare att det handlar om att låta delstaterna stifta egna lagar i frågan.

En allmän reflektion är ju generellt att Trump går emot den traditionella konservativa högern, som ju faktiskt vill se ökad frihandel och mindre regleringar. Milton Friedman (om jag får använda honom som exempel på högermänniska) ansåg ju att frihandel var vägen till välstånd och jag har sett intervjuer där han förespråkar avreglering inom narkotikalagstiftningen (detsamma borde väl gälla på marknaden för aborter kan man tycka, det är ju en ineffektiv ordning att kvinnor ska behöva åka till en annan delstat för att genomgå en abort).

Frågan är vilken slags politik Trump kommer att föra. Fascism, med större slutenhet mot omvärlden och mer repression inom landet, verkar vara den väg han har börjat slå in på. Kan dock bli problem med ökad polisiär befogenhet i kombination med liberalare vapenlagar....
    Helt riktigt; han vill inte förbjuda abort. 

Men fascist? Vilka är det som ordnar kravaller på gatorna? Där har du de riktiga fascisterna.
  • Moderno
    Konservativ skrev 2016-11-14 14:09:25 följande:

Men fascist? Vilka är det som ordnar kravaller på gatorna? Där har du de riktiga fascisterna.

Medlen för att stävja upploppen kommer att avgöra. Vad anser du om rätten för upprorsmakarna att beväpna sig i syfte att försvara sig mot staten?
  • Tow2Mater
    Världsmedborgare skrev 2016-11-14 12:19:13 följande:
    Du säger ju att du är emot abort, och andra än kvinnor gör inte abort, mer tydligt än så kan det inte bli, att du vill styra över kvinnors vilja/möjlighet att välja.
    Jag tror du om du försöker kan gräva fram siffror som visar att av amerikanska kvinnor är fler mot abort än för. Om jag inte minns fel.
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-14 12:28:04 följande:
    Å, nyansernas mästare i farten. Igen. Så för att jag (och Trump) vill beränsa aborträtten så vill vi att kvinnorna ska underkasta sig. Dessutom är jag vit (enligt vad du tror) så då är det extra hemskt. Och detta gör att jag (enligt dig) är farlig. 

Annars är ju en begränsning av aborten en ganska vanlig uppfattning. Men du som inte vill att kvinnor ska underkasta sig, vill du alltså att obegränsad aborträtt fram till sista graviditetsdagen ska råda? För om du inte vill det så vill du styra över kvinnors möjlighet att välja. 

Hur var det nu med populism? Förenklade lösningar? Det verkar som att det är du som kommer med förenklade resonemang.
    Ja uppenbart vill du att kvinnor ska underkasta dig dina åsikter, du säger det helt öppet själv, så det finns det inte ens minsta tvivel om.
    Och som grädde på moset så säger du att du är en vit man, vilket understryker hur rätt jag har.

Ja att angripa aborträtten är vad vita män ofta håller på med, alla dom som ligger långt till höger iaf.
    Att det är alla kvinnor som ska avgöra den frågan, det bryr du dig inte om, trots att du aldrig kommer att bli gravid, och tvingas fatta ett, ofta ensamt beslut, om att föda eller göra abort.

Så du, precis som jag och alla andra män, ska inte ens lägga oss i abortfrågan, utan helt överlämna den till kvinnorna, och låta dom skapa en abortlagstiftning som passar dom.

Visst, det är en väldigt enkel och dessutom lika självklar fråga, men det har inget med populism att göra, utan helt och hållet en fråga om mänskliga rättigheter och demokrati, och en fråga som ska avgöras av kvinnorna själva, och inte vita män, eller män ö.h.t.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-14 14:09:25 följande:

Om du följt vad Trump uttalat sig "för", så hade du noterat att det är i frågor som han med 100% säkethet vet, att republikanerna kommer att besluta om i motsatt riktning.
    Han behöver alltså inte oro sig för att det inte blir som han sagt, under valrörelsen, han kommer att få precis som han vill, trots sina kovändningar i media nu.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-15 09:38:05 följande:

Ja uppenbart vill du att kvinnor ska underkasta dig dina åsikter, du säger det helt öppet själv, så det finns det inte ens minsta tvivel om.

Och som grädde på moset så säger du att du är en vit man, vilket understryker hur rätt jag har.

Ja att angripa aborträtten är vad vita män ofta håller på med, alla dom som ligger långt till höger iaf.

Att det är alla kvinnor som ska avgöra den frågan, det bryr du dig inte om, trots att du aldrig kommer att bli gravid, och tvingas fatta ett, ofta ensamt beslut, om att föda eller göra abort.

Så du, precis som jag och alla andra män, ska inte ens lägga oss i abortfrågan, utan helt överlämna den till kvinnorna, och låta dom skapa en abortlagstiftning som passar dom.

Visst, det är en väldigt enkel och dessutom lika självklar fråga, men det har inget med populism att göra, utan helt och hållet en fråga om mänskliga rättigheter och demokrati, och en fråga som ska avgöras av kvinnorna själva, och inte vita män, eller män ö.h.t.

Du vill alltså tillåta abort framm till sista graviditetsdagen. Okej, då vet jag det.
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-15 09:47:24 följande:
    Du vill alltså tillåta abort framm till sista graviditetsdagen. Okej, då vet jag det.
    Nu ljuger du ännu en gång, varför?

Jag säger tydligt att det är en fråga som kvinnorna ska bestämma om, och jag är helt säker på dom inte vill se abort till sista graviditetsdag.
    Dom vill garanterat få aborten utförd snarast möjligt och på ett säkert sätt, om abort är deras val.
  • Dr Nail

Ts, har du lugnat ner dig, nu när det gått ett par dagar? De flesta verkar iaf ha gjort det. Kom ihåg: en världslig sak.....som en viss man i sina bästa år brukade säga.

Svar på tråden D Trump :( The end..