• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • Världsmedborgare

Och så har vi den nye CIA:chefen, Mike Pompeo, ännu en hök, fullt i klass med övriga valda som Trump utsett.., stackars amerikanare, där rök sista chansen till intigritet och privatliv.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-19 14:01:01 följande:
    Vilka hemligheter, delge dig av dom, för så vitt jag vet fanns det inga hemligheter som var tillräckligt hemliga för att leda till åtal.
    Bland annat handlade det om tänkbara mål för drönar-attacker i Pakistan. En del handlade om USA:s förhandlingspositioner i olika avtal med utländska stater. Bland annat.

Men det finns en hel FBI-rapport om saken. Huvuddragen i den är ute i MSM. Du kan säkert hitta det.

Särskilt biten där hon låter sin utländska hushållerska skriva ut hemligstämplat material hemma på husets skrivare.

Men ärligt talat, hon är passé nu. En före-detting. Vi behöver inte orda mer om henne.

Och nu får Mr Pomeo möjligheten att titta på om utredning av hennes affärer skall fortsätta eller inte. Nu har hon inte presidenten och justitiedepartementet som håller henne om ryggen längre så vi får se hur det går.
  • Konservativ
    Flash Gordon skrev 2016-11-19 14:54:05 följande:
    Bland annat handlade det om tänkbara mål för drönar-attacker i Pakistan. En del handlade om USA:s förhandlingspositioner i olika avtal med utländska stater. Bland annat.

Men det finns en hel FBI-rapport om saken. Huvuddragen i den är ute i MSM. Du kan säkert hitta det.

Särskilt biten där hon låter sin utländska hushållerska skriva ut hemligstämplat material hemma på husets skrivare.

Men ärligt talat, hon är passé nu. En före-detting. Vi behöver inte orda mer om henne.

Och nu får Mr Pomeo möjligheten att titta på om utredning av hennes affärer skall fortsätta eller inte. Nu har hon inte presidenten och justitiedepartementet som håller henne om ryggen längre så vi får se hur det går.
    Jag vet inte om det finns preskriptionstider på sånt här. Troligt är väl att den nya administrationen inte vill lägga ner energi och tid på Clinton. 
  • K Markatta

Intressant krönika:

www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/de-bolar-kollektivt-efter-att-donald-trump-vann/

Om ni trodde att Dagens Nyheter tog priset, har ni inte bläddrat i amerikanska studentblaskor. Min favorit är en rapport från Cornell, det största av elituniversiteten i Ivy League: dagen efter valet arrangerade en grupp Cornellstudenter ett "cry-in". De satte sig ned på marken och bölade kollektivt över att Donald Trump vann.

En och annan kunde inte hålla sig. Megan Tubb, som tog examen på Cornell för tre år sedan, skickade ett brev till den lokala tidningen: "Att sitta på marken och gråta är inte vad vuxenlivet handlar om", skrev hon. ... Hon lade till att universitetets utfästelse att främja mångfald var alldeles utmärkt. Men vad var den egentligen värd, om studenterna föll i gråt av ren förskräckelse, när de fick reda på att hälften av landets befolkning inte delade deras åsikter?

• sumot
    Världsmedborgare skrev 2016-11-19 07:26:37 följande:

Jasså, jag tyckte då det blev ett jävla liv hos M, och då bara för ett hos de mer högerextrema, ett futtigt lite hora.

Så glöm att folk inte längre "höjer på ögonbrynen", den "sanningen" existerar bara i din värld.

Så ett tack för att du bekräftar att de på högerkanten alltid pekar ut media som lögnare, det är alltid trevligt när mina motståndare ger mig rätt.

Men du ska få en ärlig chans att rättfärdiga dig, och dissa mig.

Ge mig/oss tre ex från Sverige på sanningsbärare, och tre int engelskspråkig sidor/kanaler med sanningsbärare.

Detta för att vi ska kunna granska dina sanningbärare, på samma sätt som vi kan granska och även anmäla våra svenska medier, dom du anklagar för att sprida lögner.

Att jämföra skällsordet h*ra med rasism blir fel. Gör om, gör rätt.

Att det inom medier i Sverige och utomlands förekommer mörkande och vinkling räknar jag som allmänbildning. Om du nu skulle missat det kan du googla fram det. Om du fortfarande efter det hävdar att det inte förekommer så varsågod att ta fram en källa som styrker det påståendet, dvs att det utan undantag inte förekommer mörkande och vinkling i media.
  • Tow2Mater
    Kung Markatta skrev 2016-11-19 17:12:28 följande:

Intressant krönika:

www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/de-bolar-kollektivt-efter-att-donald-trump-vann/

Om ni trodde att Dagens Nyheter tog priset, har ni inte bläddrat i amerikanska studentblaskor. Min favorit är en rapport från Cornell, det största av elituniversiteten i Ivy League: dagen efter valet arrangerade en grupp Cornellstudenter ett "cry-in". De satte sig ned på marken och bölade kollektivt över att Donald Trump vann.

En och annan kunde inte hålla sig. Megan Tubb, som tog examen på Cornell för tre år sedan, skickade ett brev till den lokala tidningen: "Att sitta på marken och gråta är inte vad vuxenlivet handlar om", skrev hon. ... Hon lade till att universitetets utfästelse att främja mångfald var alldeles utmärkt. Men vad var den egentligen värd, om studenterna föll i gråt av ren förskräckelse, när de fick reda på att hälften av landets befolkning inte delade deras åsikter?

Universitet är ju generellt mycket vänstervridna, så detta förvånar mig inte det minsta. Om det ens går att hitta en konservativ professor på många av dem.
  • sumot
    Världsmedborgare skrev 2016-11-19 07:26:37 följande:

Så glöm att folk inte längre "höjer på ögonbrynen", den "sanningen" existerar bara i din värld.

Så ett tack för att du bekräftar att de på högerkanten alltid pekar ut media som lögnare, det är alltid trevligt när mina motståndare ger mig rätt.v

För övrigt; för en person som ägnar stor del här till att lyfta fram hur dåliga andra människor är, så kunde man ju tro att du var bättre själv. Tvärtemot det så klarar du inte av att diskutera utan att själv komma med trångsynta generaliseringar och dessutom ha en nedsättande attityd. Vart jag står politiskt har du inte att göra med och om du undrar det så går det bra att fråga. Annars lämna det utanför diskussionen.

Du kanske skulle komma tillbaka och prata om andras svagheter först när du klarar av att leva efter de reglerna själv. Annars riskerar du att framstå som en person som bara pratar illa om andra för att du ska verka bättre själv.
  • Konservativ
    Kung Markatta skrev 2016-11-19 17:12:28 följande:

Intressant krönika:

Mer sympatiskt än att ordna kravaller.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-19 14:54:05 följande:

Ok, och då är vi alltså överens om att det inte fanns några hemligheter som befanns så hemliga att dom gick att väcka åtal för.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden D Trump :( The end..