• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • Världsmedborgare
    sumot skrev 2016-11-25 13:56:20 följande:
    Skriv då utan att citera mig om du inte tänkt kommentera på något jag skrev eller som rör diskussionen. Så kan du fortsätta ha dialog med din påstådda publik.
    Varför det? Det är alltid bra att få ett sammanhang, så det är nog bara du som misstycker om jag råkar använda dina argument för att få sammanhang i det jag skriver.
    Och det får du och andra stå ut med, i annat fall, låt bli att skriva, så får jag använda mig av nån annan.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • sumot

P

Världsmedborgare skrev 2016-11-25 19:14:27 följande:

Varför det? Det är alltid bra att få ett sammanhang, så det är nog bara du som misstycker om jag råkar använda dina argument för att få sammanhang i det jag skriver.

Och det får du och andra stå ut med, i annat fall, låt bli att skriva, så får jag använda mig av nån annan.

Ja det är ju det jag säger, att du ska just utgå från mina argument som jag SKRIVIT. Däremot inte utgå från något annat som du antar eller har hittat på själv angående mig som person.

Förstår du skillnaden? Annars är ju det din åsikt om vad du tror att jag har för åsikt, snarare än att det faktiskt skulle spegla min åsikt.
  • Världsmedborgare
    sumot skrev 2016-11-26 18:06:20 följande:
    P

Ja det är ju det jag säger, att du ska just utgå från mina argument som jag SKRIVIT. Däremot inte utgå från något annat som du antar eller har hittat på själv angående mig som person.

Förstår du skillnaden? Annars är ju det din åsikt om vad du tror att jag har för åsikt, snarare än att det faktiskt skulle spegla min åsikt.
    Tyvärr, förstår inte ett ord av vad du skriver, tycker mest det låter som jag ska göra som du vill, men så kommer det inte att bli. 
    Jag skriver om vad jag sett, uppfattat, tolkat och läst, vad jag tycker och tänker, mina åsikter, mina ord, och bryr mig inte alls om vad du eller nån annan anser om det.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-25 07:39:45 följande:
    Det kan inte ske enligt lagen, om dom inte är lagförda, då blir det grundat på godtycke och andra rättsosäkra kriterier, och som jag och många fler uppfattat det så rör det sig om fler än dömda, när han säger "alla illegala", och många är inte dömda eller ens åtalade för nåt än..

Vad du "har uppfattat" är ointressant i sammanhanget eftersom du har uppfattat fel.

Som visat ovan.

Det är precis därför du blir ifrågasatt.

• flygrl
    Flash Gordon skrev 2016-11-22 12:43:26 följande:
    DET beror ju på okunskap.

Rädslan för det okända.

Rädsla för förändring.

Klart det blir jobbigt då. Då måste man kanske finna tröst att sitta i grupp och grina.
    http://www.dailywire.com/news/10676/watch-cornell-university-now-holding-cry-ins-mourn-amanda-prestigiacomo

Detta är alltså myndigt folk som föväntas kunna ta till ny kunskap och studera vid ett av USA:s elit-universitet.

Ja, det blir förändring. Särskilt på en del områden. Nu är det de vuxna som kommer att styra Vita Huset och regeringen:
    http://insider.foxnews.com/2016/11/19/sebastian-gorka-donald-trumps-cabinetadministration-picks-national-security-direction

"'The Adults Are Back in the White House"

Men asså Trump hade ju kunnat ta människors oro på allvar & tydligt & helt ta avstånd från White Supremacism rörelsen och förklara ordentligt varför han ogillar dom grupperna. Jag menar när nu KKK och andra jublar och ordnar seger parader vore det ju självklart en blivande president som vill värna om ALLA amerikaner konfronterar dom grupperna och utan omskrivningar tar avstånd från dom.
    Men va gör då Trump? Han utnämner Alt Right-profilen Steve Bannon till sin chefs strateg och nära rådgivare.

Kan inte du Flash Gordon (som jag faktiskt tycker verkar va en vettig person) och andra Trump anhängare förstå det väcker rädsla & oro hos många icke vita? Jag e övertygad om varken du eller tex Konstatera e rasister MEN kanske har ni en tendens bagatellisera kopplingen till extremhögern?!?! Kanske e det svårt förstå sånt om man inte själv e måltavla för extremhögerns förakt??
  • Konservativ
    flygrl skrev 2016-11-27 15:47:40 följande:
    Men asså Trump hade ju kunnat ta människors oro på allvar & tydligt & helt ta avstånd från White Supremacism rörelsen och förklara ordentligt varför han ogillar dom grupperna. Jag menar när nu KKK och andra jublar och ordnar seger parader vore det ju självklart en blivande president som vill värna om ALLA amerikaner konfronterar dom grupperna och utan omskrivningar tar avstånd från dom.
    Men va gör då Trump? Han utnämner Alt Right-profilen Steve Bannon till sin chefs strateg och nära rådgivare.

Kan inte du Flash Gordon (som jag faktiskt tycker verkar va en vettig person) och andra Trump anhängare förstå det väcker rädsla & oro hos många icke vita? Jag e övertygad om varken du eller tex Konstatera e rasister MEN kanske har ni en tendens bagatellisera kopplingen till extremhögern?!?! Kanske e det svårt förstå sånt om man inte själv e måltavla för extremhögerns förakt??
    Jag kan förstå det mycket väl. CNN och andra som lobbat för demokraterna har målat upp en bild av Trump som en galning som ska samarbeta med KKK och andra dumheter. Den bilden är enligt min åsikt felaktig men jag förstår att om man tror på den så kan man vara orolig.

Vad gäller Bannon så vill han inte alls beteckna sig själv som alt right. Har han inte rätt att definiera sig själv?
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-27 09:48:24 följande:

Vad du "har uppfattat" är ointressant i sammanhanget eftersom du har uppfattat fel.

Som visat ovan.

Det är precis därför du blir ifrågasatt.

Jag tycker jag för ovanlighetens skull blir väldigt lite ifrågasat, det är du och nån till som ifrågasätter mig, vilket jag ser som att jag lyckats väldigt bra med att förklara så folk förstår.
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-27 19:10:50 följande:
    Jag kan förstå det mycket väl. CNN och andra som lobbat för demokraterna har målat upp en bild av Trump som en galning som ska samarbeta med KKK och andra dumheter. Den bilden är enligt min åsikt felaktig men jag förstår att om man tror på den så kan man vara orolig.

Vad gäller Bannon så vill han inte alls beteckna sig själv som alt right. Har han inte rätt att definiera sig själv?
    Så att Trump hyllas av högerextremister världen över säger dig ingenting, att KKK ska hylla Trump i ett segertåg i början på december, säger dig alltså ingenting?

Eller som nån sa på en nyhetskanal.
    Att Trump säger sig att inte stödja extremhögern betyder eg inget, för extremhöger stödjer Trump, och det är vad som räknas.
    Så klart som fan att folk blir rädda då, det borde varje människa som är för mänskliga rättigheter och demokrati vara.., av ren självbevarelsdrift, om inte annat.
  • Världsmedborgare
    sumot skrev 2016-11-25 00:56:43 följande:
    Såklart du inte kan ta fram någon källa på ditt påstående när "påstående" i det här fallet endast är ett annat ord för "påhopp".

Det är svårt att styrka ett påhopp då påhopp just handlar om en förutfattad mening om en annan person som framförs på ett nedsättande sätt och inte grundar sig i fakta.

Så din text här ovan var en bra beskrivning, på hur du själv framställs.
    Det här ovan är ett typexempel på ett föråldrat svar, för folk vet numera hur lätt det är att fabricera falska "sanningar" och att det vimlar av dom på Nätet.
    Så jag undviker helst att länka och stoppa "sanningar" i halsen på folk., det är långt bättre att dom själva söker den.

Och det personliga sanningssökandet kommer att bli ett måste i framtiden, så inse att det här länkande till fakta, det är nåt som är på väg att förpassas till historieböckerna, nu när vi vet att det allt mer sällan, duger som bevis för en sanning.
  • Flash Gordon
    flygrl skrev 2016-11-27 15:47:40 följande:
    Men asså Trump hade ju kunnat ta människors oro på allvar & tydligt & helt ta avstånd från White Supremacism rörelsen och förklara ordentligt varför han ogillar dom grupperna. Jag menar när nu KKK och andra jublar och ordnar seger parader vore det ju självklart en blivande president som vill värna om ALLA amerikaner konfronterar dom grupperna och utan omskrivningar tar avstånd från dom. Men va gör då Trump? Han utnämner Alt Right-profilen Steve Bannon till sin chefs strateg och nära rådgivare. Kan inte du Flash Gordon (som jag faktiskt tycker verkar va en vettig person) och andra Trump anhängare förstå det väcker rädsla & oro hos många icke vita? Jag e övertygad om varken du eller tex Konstatera e rasister MEN kanske har ni en tendens bagatellisera kopplingen till extremhögern?!?! Kanske e det svårt förstå sånt om man inte själv e måltavla för extremhögerns förakt?? smile4.gif
    Men hur många gånger måste han ta avstånd från dessa grupper innan folk känner dig bekväma? Senast han gjorde det offentligt var för kanske en vecka sedan.

Konservativ har redan svart på det om Bannon. Har du provat att läsa på om killen utanför de vanliga MSM-sidorna med tiullhäörande flöde.

Att en kille av 4000 som Trump ska anställa kallas "alt-right" av andra (menat som en förolämpning då får man anta - och för att skrämmas) borde inte skrämma om man bara kan klara av att stå lite grand utanför den värsta hysterin.

Som om utnämningen av Bannon till rådgivare skulle vara skillnaden mellan en president för alla och en president "för bara vita män".

Om jag bagateliserar kopplingen til "högerextremism" så beror det på att jag inte ser någon sådan koppling. Men det beror också på hur jag definierar extremism (våld, hot och skadegörelse som politisk metod).
Svar på tråden D Trump :( The end..