• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • Världsmedborgare
    sumot skrev 2016-11-19 17:14:59 följande:
    Att jämföra skällsordet h*ra med rasism blir fel. Gör om, gör rätt.

Att det inom medier i Sverige och utomlands förekommer mörkande och vinkling räknar jag som allmänbildning. Om du nu skulle missat det kan du googla fram det. Om du fortfarande efter det hävdar att det inte förekommer så varsågod att ta fram en källa som styrker det påståendet, dvs att det utan undantag inte förekommer mörkande och vinkling i media.
    Så du menar att det inte är kränkande med båda sakerna?
    Nu tror jag du missat nåt väldigt väsentligt och knappast får många som håller med dig.
    Så jag tror nog det är du som för tänka om och göra rätt.

Så du kan alltså inte ens svara på en enkel fråga, utan glider undan med ett uruselt och dåligt genomtänkt svar.
    Det tolkar jag som att du inte vågar ange dina "sanningsägare" vilket är helt förstligt, för dom finns inte bland de media som är acceterade som bra informationskällor och i de flesta fall är tillförlitliga.

Och till skillnad från dig så ska du få ett svar av mig.

Vi som lägger mycket tid på nyhetsbevakning, och har gjort så under lång tid, vi har lärt oss var och hur vi ska finna det som ligger närmast sanningen, och tvärtemot vad du påstår, så brukar man oftast hamna hos de större och erkända nyhetsförmedlarna.
    Och av dom så är Public Service företagen de mest tillförlitliga, som BBC, SVT, France24 o.s.v.
    Och hör och häpna, faktiskt även Al Jazeera, en kanal som med lätthet skulle kunna pumpa ut propaganda och desinformation i massor, men som oftast håller sig mer objektiv än många andra.

Använder man sig av dessa nyhetsförmedlare, och samtidigt mindre kanaler och personliga åsikter som är relevanta, t.ex ögonvittnen, och sen jmf allt detta med "nyheten" själv hos nyhetsförmedlarna, ja då kan du komma rätt nära sanningen.

Vissa nyheter behöver man inte ens göra så med, då de för de seriösa medier saknar saknar värde av att vinkla eller desinformera om.
    Men ändå kan du finna dessa nyheter användas i propaganda syfte, hos de mindre seriösa, ja dom nyheterna kan t.o.m bytt geografisk plats, och påstås vara nåt helt annat, och då med utbytt speaker, nåt som ofta återfinns på t.ex Youtube.

Och såklart vet jag att det vinklas mer eller mindre ibland, konstigt vore det annars då många medier och nyhetsförmedlare har en politiska agenda, men hos Public Service är det relativt fritt från det.
    Vilket kan förklaras med att dom inte kan göra så, utan att bli anmälda och t.o.m riskera åtal.
    För till skillnad från annan media har dom ett uppdrag med att vara opartiska och "breda", och står under ständig granskning från annan media, politiker och från oss privata, med risk att bli anmälda.
    Dom möjligheterna finns inte med/hos annan media, åtminstone inte i långt när samma utsträckning, och nån insyn finns heller inte hos dom.

Så efter snart ett halvt sekel med nyhetsbevakning och informationssökande, så anser jag mig veta rätt bra, var jag kan finna och hur jag ska gå tillväga, för att finna ett någorlunda rättvist och sanningsenligt svar.
    Men det blir allt svårare, mest för att tekniken att manipulera bilden, numer är mycket svår att avslöja.

Så idag gäller inte längre det gamla, en bild ljuger aldrig, utan nu är det, lita aldrig på en bild, som gäller.
    Undantagen på det, är om du använder de direktsända bilder som länkas upp via feeder, men det är ett heltidsjobb att följa dom, och nåt jag numer bara gör om det händer nåt verkligt stort.
    Bara att hitta rätt sat-position och söka upp rätt frekvenser kan ta tid, då dom inte alltid finns tillgängliga på feedhunters sidorna...

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    sumot skrev 2016-11-19 19:05:54 följande:
    För övrigt; för en person som ägnar stor del här till att lyfta fram hur dåliga andra människor är, så kunde man ju tro att du var bättre själv. Tvärtemot det så klarar du inte av att diskutera utan att själv komma med trångsynta generaliseringar och dessutom ha en nedsättande attityd. Vart jag står politiskt har du inte att göra med och om du undrar det så går det bra att fråga. Annars lämna det utanför diskussionen.

Du kanske skulle komma tillbaka och prata om andras svagheter först när du klarar av att leva efter de reglerna själv. Annars riskerar du att framstå som en person som bara pratar illa om andra för att du ska verka bättre själv.
    Precis som du, skriver jag vad jag vill, men var klar över en sak, jag skriver inte ett enda ord för dig, eller nån annan motståndare, utan jag skriver till alla de som läser.

Sen följer du upp det misstaget med att påstå att jag säger att andra människor är dålig, då jag enbart angriper vad dom står för politiskt, och vilka deras åsikter är och vad det leder till.
    Det gör dom inte till dåliga människor, utan det handlar enbart om vilka konskvenser det leder till, och det vill jag försöka ändra på.

Men visst, det finns människor som i sin enfald trummar på med åsikter som vi historiskt vet är förkastliga, och som leder till mycket obehagligt, och ja, dom kan med fog kallas dåliga.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare

Förre Ku Klux Klan ledaren David Duke hyllar Trump över valet av Bannon, och det valet verkar ha skapat ett ursinne hos de flesta amerikaner, ja utom hos de närmaste anhängarna hos Trump.

Så nu publiseras uttalanden och kommentarer som Steve Bannon gjort i media, och dom är alla nedsättande om allt och alla, utom vita kristna män på yttersta högerkanten.

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-20 07:52:09 följande:
    Ok, och då är vi alltså överens om att det inte fanns några hemligheter som befanns så hemliga att dom gick att väcka åtal för.
    Skrattande

• Flash Gordon
    Konservativ skrev 2016-11-19 16:10:00 följande:
    Jag vet inte om det finns preskriptionstider på sånt här. Troligt är väl att den nya administrationen inte vill lägga ner energi och tid på Clinton. 
    I praktiken spelar det ingen roll om hon blir åtalad eller inte. Det viktiga var att hon inte fick tillträde till den högsta postitionen. Det är hennes verkliga straff.

Nu får vi se om Obama benådar henne för alla fel och olagligheter hon begått - i så fall är frågan utagerad för all framtid. Tydligen var problmeet med det att det var svårt att skriva ett benådningsbrev som kunde täcka in alla tänkbara brott hon begått.

Alternativet är att den nye Attorney General begär att utredningen ska fortsätta (den är alltså inte avslutad) OCH att ett justitiedepartement och en åklagare som inte är demokratiska faktiskt låter lagen ha sin gång och inte lägger sig i och påverka så att polismyndigheterna agerar efter deras politiska önskan.

Lagen ska vara lika för alla och andra inom militären har dömts till fängelse för mindre allvarliga läckor. Det vill säkert en stor del av folket skall gälla även fru Clinton och hennes entourage.

Vi har också de rent eknomiska brotten och mutbrotten som involverar familjen Clintons två olka fonder. Där vet jag inte vem som utreder men det är förmodligen separerat från utredningen av e-postservern.

Å andra sidan vore en Clinton-utredning minst lika mycket av ett spektakel coh skådespel som eventuellt skulle kunan störa landets nya ledarskap.

Så vi sfår se.

Möjligen att DJT kommer att visa sitt statsmannaskap genom att "låta udda vara jämt" och be det amerikanska folket förlåta henne.

Hur som haver är hon passé nu.
  • flygrl
    Kung Markatta skrev 2016-11-19 17:12:28 följande:

Intressant krönika:

www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/de-bolar-kollektivt-efter-att-donald-trump-vann/

Om ni trodde att Dagens Nyheter tog priset, har ni inte bläddrat i amerikanska studentblaskor. Min favorit är en rapport från Cornell, det största av elituniversiteten i Ivy League: dagen efter valet arrangerade en grupp Cornellstudenter ett "cry-in". De satte sig ned på marken och bölade kollektivt över att Donald Trump vann.

En och annan kunde inte hålla sig. Megan Tubb, som tog examen på Cornell för tre år sedan, skickade ett brev till den lokala tidningen: "Att sitta på marken och gråta är inte vad vuxenlivet handlar om", skrev hon. ... Hon lade till att universitetets utfästelse att främja mångfald var alldeles utmärkt. Men vad var den egentligen värd, om studenterna föll i gråt av ren förskräckelse, när de fick reda på att hälften av landets befolkning inte delade deras åsikter?

Haha mitt i prick av Johan Hakelius. Klart värt läsa hela krönikan. Och jag ogillar verkligen Trump & hans anhang och oroar mig för va som ska bli. Otroligt obehagligt KKK mfl. högerextrema haters e så triumfatoriska & verkar leva upp som dom inte gjort på länge.
    MEN jag respekterar ändå demokratin och inser man får respektera demokratiska valresultat. Hur mycket det än stör en en sån som Trump kunde bli president. :/
  • Världsmedborgare

Över hela Världen firar Nazisterna Trump:.s valseger och val av sina medarbetare, så även vårt svenska SD.

• Rataxes

Många verkar uppriktigt rädda för vad Trump hittar på nu när han blir president, nu kanske ni förstår varför staten inte ska ha så mycket makt.

Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-11-21 21:55:25 följande:
    Många verkar uppriktigt rädda för vad Trump hittar på nu när han blir president, nu kanske ni förstår varför staten inte ska ha så mycket makt.
    Klart som fan många är rädda, vi vet ju vad han och hans nu utvalda har sagt i valrörelsen, så den rädsla har Trump o co själva byggt upp, och därför börjar nu många länder att förbereda sig på vad som ev kommer.
Svar på tråden D Trump :( The end..