• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-28 11:15:58 följande:
    smile1.gif Jag tycker jag för ovanlighetens skull blir väldigt lite ifrågasat, det är du och nån till som ifrågasätter mig, vilket jag ser som att jag lyckats väldigt bra med att förklara så folk förstår.
    Glad

Ja, så kan du ju se det förstås.
  • felix le chat
    Världsmedborgare skrev 2016-11-25 19:14:27 följande:
    Varför det? Det är alltid bra att få ett sammanhang, så det är nog bara du som misstycker om jag råkar använda dina argument för att få sammanhang i det jag skriver.
    Och det får du och andra stå ut med, i annat fall, låt bli att skriva, så får jag använda mig av nån annan.
    Varför det ?  För att det är god ton och etikett. man klistrar inte på andra
    som skriver något annat sammanhang än vad den personen skrivit.

Men du kanske har gått på DN's "agendajournalistiska" skrivarkurs ?

• Världsmedborgare
    felix le chat skrev 2016-11-28 14:18:08 följande:
    Varför det ?  För att det är god ton och etikett. man klistrar inte på andra
    som skriver något annat sammanhang än vad den personen skrivit.

Men du kanske har gått på DN's "agendajournalistiska" skrivarkurs ?

Då får du stå ut med att jag inte följer god ton och etikett, så se till att du har ett lager med offerkoftor att klä dig i, när jag gör fler avsteg från det.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • felix le chat
    Världsmedborgare skrev 2016-11-28 15:19:59 följande:
    Då får du stå ut med att jag inte följer god ton och etikett, så se till att du har ett lager med offerkoftor att klä dig i, när jag gör fler avsteg från det.
    Jag ser löjlig ut i kofta. Katter bär päls.
  • Världsmedborgare
    felix le chat skrev 2016-11-28 15:59:13 följande:
    Helt OK för mig, fast då borde du veta, att katter aldrig skulle sjunka så lågt att dom skulle se sig själva som offer, det är dom för stolta för.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-28 11:25:09 följande:
    Så att Trump hyllas av högerextremister världen över säger dig ingenting, att KKK ska hylla Trump i ett segertåg i början på december, säger dig alltså ingenting?

Eller som nån sa på en nyhetskanal.
    Att Trump säger sig att inte stödja extremhögern betyder eg inget, för extremhöger stödjer Trump, och det är vad som räknas.
    Så klart som fan att folk blir rädda då, det borde varje människa som är för mänskliga rättigheter och demokrati vara.., av ren självbevarelsdrift, om inte annat.
    Guilt by association. Den som är intresserad kan ju slå upp det. 

Märkligt vad vänstern är ivriga att dela in folk i Vi och Dom.
  • nattuv
    Konservativ skrev 2016-11-28 16:08:30 följande:
    Märkligt vad vänstern är ivriga att dela in folk i Vi och Dom.
    Inte särskilt märkligt eftersom det är grunden i vänsterpolitik. Utan ett Dom kan vänstern inte existera.
  • flygrl
    Konservativ skrev 2016-11-27 19:10:50 följande:

Jag kan förstå det mycket väl. CNN och andra som lobbat för demokraterna har målat upp en bild av Trump som en galning som ska samarbeta med KKK och andra dumheter. Den bilden är enligt min åsikt felaktig men jag förstår att om man tror på den så kan man vara orolig.

Vad gäller Bannon så vill han inte alls beteckna sig själv som alt right. Har han inte rätt att definiera sig själv?

Flash Gordon skrev 2016-11-28 14:08:00 följande:

Men hur många gånger måste han ta avstånd från dessa grupper innan folk känner dig bekväma? Senast han gjorde det offentligt var för kanske en vecka sedan.

Konservativ har redan svart på det om Bannon. Har du provat att läsa på om killen utanför de vanliga MSM-sidorna med tiullhäörande flöde.

Att en kille av 4000 som Trump ska anställa kallas "alt-right" av andra (menat som en förolämpning då får man anta - och för att skrämmas) borde inte skrämma om man bara kan klara av att stå lite grand utanför den värsta hysterin.

Som om utnämningen av Bannon till rådgivare skulle vara skillnaden mellan en president för alla och en president "för bara vita män".

Om jag bagateliserar kopplingen til "högerextremism" så beror det på att jag inte ser någon sådan koppling. Men det beror också på hur jag definierar extremism (våld, hot och skadegörelse som politisk metod).

Håller med om det finns överdrifter i kritiken mot Trump men ändå. KKK & andra White Supremacists e ju verkligen inte vilka som helst utan jävligt obehagliga grupper som spelat roll i USAs historia genom omfattande terror mot delar av amerikanska befolkningen. Om det verkligen e så Trump ogillar allt dom står för borde han inte isf kunna va tydligare i sitt avståndstagande. :/

Inte bara så där i en mening mumla nåt utan klart & tydligt förklara varför det e självklart för en blivande US president ta avstånd från dom grupperna. Det skulle skicka signaler till bla. icke vita att han vill va allas president och även till KKK mfl att dom inte har nåt & hoppas på för egen del. Det finns frågor där man faktiskt måste va jävligt tydlig för det rör människosyn & mänskliga rättigheter.

Varför tror ni Flash Gordon & Konservativ Trump hyllas så entusiastiskt av KKK? Min fråga e inte retoriskt menad utan jag e verkligen nyfiken hur ni tänker kring det. Har extremhögern helt missuppfattat Trumps budskap enligt er?

Klart Steve Bannon som alla andra måste få definiera sig själv MEN samtidigt kan man ju liksom inte bortse från va en person tidigare sagt & gjort. Blir ju inte precis trovärdigt om Stefan Lövén plötsligt definierar sig som nåt annat än sosse som det mest självklara i världen (däremot om han säger typ "jag har insett jag inte längre e socialdemokrat och lämnar därför partiet").
    Världsmedborgare skrev 2016-11-28 11:25:09 följande:

Så att Trump hyllas av högerextremister världen över säger dig ingenting, att KKK ska hylla Trump i ett segertåg i början på december, säger dig alltså ingenting?

Eller som nån sa på en nyhetskanal.
    Att Trump säger sig att inte stödja extremhögern betyder eg inget, för extremhöger stödjer Trump, och det är vad som räknas.
    Så klart som fan att folk blir rädda då, det borde varje människa som är för mänskliga rättigheter och demokrati vara.., av ren självbevarelsdrift, om inte annat.

Skumt som fan e det ju. Och som du säger alla som bryr sig om människovärde & mänskliga rättigheter borde oroas.
    Precis som jag fö oroas av svenska politikers otydlighet mot islamism.
    felix le chat skrev 2016-11-28 15:59:13 följande:

Underbar kommentar. Du e en cool cat!
  • Flash Gordon
    flygrl skrev 2016-11-30 13:49:47 följande:
    Håller med om det finns överdrifter i kritiken mot Trump men ändå. KKK & andra White Supremacists e ju verkligen inte vilka som helst utan jävligt obehagliga grupper som spelat roll i USAs historia genom omfattande terror mot delar av amerikanska befolkningen. smile4.gif Om det verkligen e så Trump ogillar allt dom står för borde han inte isf kunna va tydligare i sitt avståndstagande. :/ Inte bara så där i en mening mumla nåt utan klart & tydligt förklara varför det e självklart för en blivande US president ta avstånd från dom grupperna. Det skulle skicka signaler till bla. icke vita att han vill va allas president och även till KKK mfl att dom inte har nåt & hoppas på för egen del. Det finns frågor där man faktiskt måste va jävligt tydlig för det rör människosyn & mänskliga rättigheter. Varför tror ni Flash Gordon & Konservativ Trump hyllas så entusiastiskt av KKK? Min fråga e inte retoriskt menad utan jag e verkligen nyfiken hur ni tänker kring det. Har extremhögern helt missuppfattat Trumps budskap enligt er? smile9.gif Klart Steve Bannon som alla andra måste få definiera sig själv MEN samtidigt kan man ju liksom inte bortse från va en person tidigare sagt & gjort. Blir ju inte precis trovärdigt om Stefan Lövén plötsligt definierar sig som nåt annat än sosse som det mest självklara i världen (däremot om han säger typ "jag har insett jag inte längre e socialdemokrat och lämnar därför partiet"). Skumt som fan e det ju. Och som du säger alla som bryr sig om människovärde & mänskliga rättigheter borde oroas. Precis som jag fö oroas av svenska politikers otydlighet mot islamism. Underbar kommentar. Du e en cool cat! smile1.gif
    Senast för några veckor sedan gick han ut offentligt med att han "denonces" KKK.

Hans son, som var en del av hans kampanjorganisation, gick till och med längre och  förklarade i en radiointervju att KKK-ledaren "borde få en kula i sig" och att KKK:arna är vidriga personer.

Kanske inte det smidigaste uttalandet men åtminstone ett rätt kraftfullt ställningstagande, kan jag tycka.

Vad mer behöver du för att kunna tro på honom?

*och du har givetvis inte hört särksilt mycket om detta i svensk anti-Trump-media*

.
    Trump har lovat en mur mot Mexiko, "extreme vetting" av folk från terrordrabbade områden och att utvisa illegala invandrare som är dömda för brott. Det räcker förmodligen gott för att få KKK:s stöd.

Men sedan finns det ungefär en 65 miljoner till amerikaner som röstat på Trump pga samma orsaker - utan att vara anhängare av KKK för det..
  • flygrl
    Flash Gordon skrev 2016-11-30 14:02:59 följande:
    Senast för några veckor sedan gick han ut offentligt med att han "denonces" KKK.

Hans son, som var en del av hans kampanjorganisation, gick till och med längre och  förklarade i en radiointervju att KKK-ledaren "borde få en kula i sig" och att KKK:arna är vidriga personer.

Kanske inte det smidigaste uttalandet men åtminstone ett rätt kraftfullt ställningstagande, kan jag tycka.

Vad mer behöver du för att kunna tro på honom?

*och du har givetvis inte hört särksilt mycket om detta i svensk anti-Trump-media*

.
    Trump har lovat en mur mot Mexiko, "extreme vetting" av folk från terrordrabbade områden och att utvisa illegala invandrare som är dömda för brott. Det räcker förmodligen gott för att få KKK:s stöd.

Men sedan finns det ungefär en 65 miljoner till amerikaner som röstat på Trump pga samma orsaker - utan att vara anhängare av KKK för det..
    Ok, jag tycker Donald Trumps avståndstaganden mest känts pliktskyldiga och efterlyser väl han tydligt förklarar så KKKarna fattar va han anser om dom & stillar andras oro. Eric Trumps uttalande va hårda bud ja.

Jag hoppas Trump ska överraska mig & många andra positivt (även om jag nu inte e amerikan). Fattar också svenska media inte e precis unbiased i sin rapportering & alla 65 miljoner Trump röstare inte KKK fans.
  • sumot
    Världsmedborgare skrev 2016-11-27 09:06:21 följande:

Tyvärr, förstår inte ett ord av vad du skriver

Inte oväntat..
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2016-11-27 09:06:21 följande:
    Tyvärr, förstår inte ett ord av vad du skriver, tycker mest det låter som jag ska göra som du vill, men så kommer det inte att bli. 

Jag skriver om vad jag sett, uppfattat, tolkat och läst, vad jag tycker och tänker, mina åsikter, mina ord, och bryr mig inte alls om vad du eller nån annan anser om det. smile1.gif

Du börjar bli ofin i kanten, VMB

På riktigt.

Oväntat, för att komma från dig. Du brukar va schysst i grunden, i motsats till dina gelikar här. Hoppas det bara är tillfällig sinnesförvirring. Vore tråkigt annars. 

Ha en bra dag.

Mvh //Anton spock
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Världsmedborgare
    Anton Chigurh skrev 2016-12-05 10:02:47 följande:
    Du börjar bli ofin i kanten, VMB. 

På riktigt.

Oväntat, för att komma från dig. Du brukar va schysst i grunden, i motsats till dina gelikar här. Hoppas det bara är tillfällig sinnesförvirring. Vore tråkigt annars. 

Ha en bra dag.

Mvh //Anton 
    Måste hinna skriva vad jag vill, innan Nätet stängs ner för fritt skrivande, det är nya regler på G, så det är bara en tidsfråga innan Nätet är stängt för annat än likes, tumbs up och vad jag åt till middag.

Går alla nya regler som föreslås igenom, ja då får vi väl återgå till det gamla, och börja umgås IRL igen, vilket jag absolut inte har nåt emot.
    Kanske lite ovant i början, men fan va kul vi skulle få när ingen längre vågar använda sina mobiler eller plattor.., supa, svära, röka, knulla runt, och en massa rock´n roll blir högsta mode igen, och allt blir lika roligt som förr, jag riktigt längtar dit.
Svar på tråden D Trump :( The end..