Konservativ skrev 2016-11-27 19:10:50 följande:
Jag kan förstå det mycket väl. CNN och andra som lobbat för demokraterna har målat upp en bild av Trump som en galning som ska samarbeta med KKK och andra dumheter. Den bilden är enligt min åsikt felaktig men jag förstår att om man tror på den så kan man vara orolig.
Vad gäller Bannon så vill han inte alls beteckna sig själv som alt right. Har han inte rätt att definiera sig själv?
Flash Gordon skrev 2016-11-28 14:08:00 följande:
Men hur många gånger måste han ta avstånd från dessa grupper innan folk känner dig bekväma? Senast han gjorde det offentligt var för kanske en vecka sedan.
Konservativ har redan svart på det om Bannon. Har du provat att läsa på om killen utanför de vanliga MSM-sidorna med tiullhäörande flöde.
Att en kille av 4000 som Trump ska anställa kallas "alt-right" av andra (menat som en förolämpning då får man anta - och för att skrämmas) borde inte skrämma om man bara kan klara av att stå lite grand utanför den värsta hysterin.
Som om utnämningen av Bannon till rådgivare skulle vara skillnaden mellan en president för alla och en president "för bara vita män".
Om jag bagateliserar kopplingen til "högerextremism" så beror det på att jag inte ser någon sådan koppling. Men det beror också på hur jag definierar extremism (våld, hot och skadegörelse som politisk metod).
Håller med om det finns överdrifter i kritiken mot Trump men ändå. KKK & andra White Supremacists e ju verkligen inte vilka som helst utan jävligt obehagliga grupper som spelat roll i USAs historia genom omfattande terror mot delar av amerikanska befolkningen.
Om det verkligen e så Trump ogillar allt dom står för borde han inte isf kunna va tydligare i sitt avståndstagande. :/
Inte bara så där i en mening mumla nåt utan klart & tydligt förklara varför det e självklart för en blivande US president ta avstånd från dom grupperna. Det skulle skicka signaler till bla. icke vita att han vill va allas president och även till KKK mfl att dom inte har nåt & hoppas på för egen del. Det finns frågor där man faktiskt måste va jävligt tydlig för det rör människosyn & mänskliga rättigheter.
Varför tror ni Flash Gordon & Konservativ Trump hyllas så entusiastiskt av KKK? Min fråga e inte retoriskt menad utan jag e verkligen nyfiken hur ni tänker kring det. Har extremhögern helt missuppfattat Trumps budskap enligt er?
Klart Steve Bannon som alla andra måste få definiera sig själv MEN samtidigt kan man ju liksom inte bortse från va en person tidigare sagt & gjort. Blir ju inte precis trovärdigt om Stefan Lövén plötsligt definierar sig som nåt annat än sosse som det mest självklara i världen (däremot om han säger typ "jag har insett jag inte längre e socialdemokrat och lämnar därför partiet").
Världsmedborgare skrev 2016-11-28 11:25:09 följande:
Så att Trump hyllas av högerextremister världen över säger dig ingenting, att KKK ska hylla Trump i ett segertåg i början på december, säger dig alltså ingenting?
Eller som nån sa på en nyhetskanal.
Att Trump säger sig att inte stödja extremhögern betyder eg inget, för extremhöger stödjer Trump, och det är vad som räknas.
Så klart som fan att folk blir rädda då, det borde varje människa som är för mänskliga rättigheter och demokrati vara.., av ren självbevarelsdrift, om inte annat.
Skumt som fan e det ju. Och som du säger alla som bryr sig om människovärde & mänskliga rättigheter borde oroas.
Precis som jag fö oroas av svenska politikers otydlighet mot islamism.
felix le chat skrev 2016-11-28 15:59:13 följande:
Jag ser löjlig ut i kofta. Katter bär päls.
Underbar kommentar. Du e en cool cat!