• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • FrozenDream
    Världsmedborgare skrev 2016-11-14 09:20:29 följande:
    Du vet mycket väl vad jag menar, eller "alla andra" gör i vart fall det, så det är menigslöst att vi ägnar oss åt tolkningar av vad ordet politik betyder.

Och de värsta farhågorna har redan besannats, Trump har nu uttalat sig, och där kunde vi höra att kvinnors rättigheter ska begränsas, och rätten att bära vapen förstärkas, precis som jag och många andra befarat.

Till det så har Trump utsett en av USA:s mest hatade och avskydda högerextremist, och som anses som en av USA:s farligaste män, som sin "chief of strategic", nämligen Steve Bannon.
    Så nu behöver ingen längre tveka i vilken riktning Trump kommer att föra USA, och den riktningen kommer inte att leda mot ett enat USA.

Steve Bannon: https://www.bloomberg.com/politics/graphics/2015-steve-bannon/

För er som inte vet var Steve Bannon står politiskt: https://en.wikipedia.org/wiki/Alt-right
    Så Svenska Akademin har satt fel betydelse på ordet politik. Den rätta tolkningen är den du personligen gör förstår jag. Ah och "alla andra" icke att förglömma.
    Fast lite konstigt är det om "alla andra" också förstår att SA har tolkat det fel. Hur kunde det då bli fel från början? En del av "alla andra" är ju de som fixar i ordning ordlistan? Jag får lov att filosofera lite över detta dilemma.

Åh nej! Och jag som trodde det var långt värre att han sitter med fingret på knappen för att släppa lös kärnvapen. 
    Nu kommer det dessutom att stå en alt-högermänniska och heja på. 

Det är nog inte bara palmer vi kommer förlora när bomberna kommer. Nej, vi får nog se även björk och tall försvinna är jag rädd. Så tråkigt.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-15 10:17:45 följande:
    Nu ljuger du ännu en gång, varför?

Jag säger tydligt att det är en fråga som kvinnorna ska bestämma om, och jag är helt säker på dom inte vill se abort till sista graviditetsdag.
    Dom vill garanterat få aborten utförd snarast möjligt och på ett säkert sätt, om abort är deras val.
    Nej, jag ljuger inte och har inte gjort det förut heller. Du vill tillåta abort till sista graviditetsdagen om "kvinnorna" vill det. 
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-15 10:17:45 följande:
    Nu ljuger du ännu en gång, varför?

Jag säger tydligt att det är en fråga som kvinnorna ska bestämma om, och jag är helt säker på dom inte vill se abort till sista graviditetsdag.
    Dom vill garanterat få aborten utförd snarast möjligt och på ett säkert sätt, om abort är deras val.
    Nu läste jag ditt inlägg noggrannare. Det är alltså ALLA kvinnor som ska bestämma. Även de som bor i Amazonas. Även alla muslimska kvinnor i Saudi. Du är alltså en drömmare. Sov sött.....
  • Världsmedborgare

Jag hörde just att Trump kan få svårigheter med kolbrytningen, då det i många stater varit republikanerna som varit pådrivande, för att gå över till ren och/eller förnybar energi, och satsat mycket pengar på det.

Vi kanske får se arkeologer i framtiden, som förundras över dessa enorma kolbergsmonument dom hittar i USA.
    Och slutsatsen kanske blir, att det är gravmonument till ära för den store ledaren Trump den 1:e, som levde i början av 2000-talet 

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    FrozenDream skrev 2016-11-15 10:57:42 följande:
    Så Svenska Akademin har satt fel betydelse på ordet politik. Den rätta tolkningen är den du personligen gör förstår jag. Ah och "alla andra" icke att förglömma.
    Fast lite konstigt är det om "alla andra" också förstår att SA har tolkat det fel. Hur kunde det då bli fel från början? En del av "alla andra" är ju de som fixar i ordning ordlistan? Jag får lov att filosofera lite över detta dilemma.

Åh nej! Och jag som trodde det var långt värre att han sitter med fingret på knappen för att släppa lös kärnvapen. 
    Nu kommer det dessutom att stå en alt-högermänniska och heja på. 

Det är nog inte bara palmer vi kommer förlora när bomberna kommer. Nej, vi får nog se även björk och tall försvinna är jag rädd. Så tråkigt.
    Du jag tror jag håller mig till vad folk läser in i ordet politik och tolkar det som, och som gemenman använder sig av idag.
    Precis som vi gör med demokrati, fitta och luder, ord som inte heller avänds enligt dess rätta och ursprungliga betydelse.

Jag är inte så rädd för kärnvapnen från Trump:.s håll, nog för att han är en galning, men att utrota sig först av alla, så dum är inte ens han.
    Nä han kommer att göra som Obama, Putin m.fl, han kommer att skicka fattiga och andra in i döden, och själv sitta på behörigt avstånd och beskåda mördandet, precis som dom gör nu.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-15 13:23:45 följande:
    Nej, jag ljuger inte och har inte gjort det förut heller. Du vill tillåta abort till sista graviditetsdagen om "kvinnorna" vill det. 
    Tja, skriv och påstå vad du vill, det gör min sak så mycket enklare, när du utan min åsikt, själv utmålar dig som mindre vetande.

Så ge gärna mig och alla andra som läser, prov på mer av den sortens inlägg, jag uppskatter det och helt säkert många med mig.
    För vi behöver all draghjälp vi kan få, med att få folk att inse hur mycket av galna åsikter, det finns hos tokhögern.
  • FrozenDream
    Världsmedborgare skrev 2016-11-15 14:00:53 följande:
    Du jag tror jag håller mig till vad folk läser in i ordet politik och tolkar det som, och som gemenman använder sig av idag.
    Precis som vi gör med demokrati, fitta och luder, ord som inte heller avänds enligt dess rätta och ursprungliga betydelse.

Jag är inte så rädd för kärnvapnen från Trump:.s håll, nog för att han är en galning, men att utrota sig först av alla, så dum är inte ens han.
    Nä han kommer att göra som Obama, Putin m.fl, han kommer att skicka fattiga och andra in i döden, och själv sitta på behörigt avstånd och beskåda mördandet, precis som dom gör nu.
    Klart man kan tolka ord fel om man vill. Men bara för att någon inte förstått ett ord så ändrar det inte på vad ordet innebär och betyder. 
    Jag har inte stött på någon förut som inte känner till vad politik betyder i ord och handling. Nån gång skulle ju vara den första

Åh jag kan se framför för mig hur Löfven står på ett toppmöte och försöker genomdriva en ändring av hur ordet politik ska tolkas genom att använda argumentet - att "gemene man" i sverige tolkar och använder det faktiskt på ett annat sätt än vad det betyder! Så ni använder det fel! -

Tack för dagens skratt!
  • Tow2Mater
    Världsmedborgare skrev 2016-11-15 09:38:05 följande:
    Så du, precis som jag och alla andra män, ska inte ens lägga oss i abortfrågan, utan helt överlämna den till kvinnorna, och låta dom skapa en abortlagstiftning som passar dom.

Visst, det är en väldigt enkel och dessutom lika självklar fråga, men det har inget med populism att göra, utan helt och hållet en fråga om mänskliga rättigheter och demokrati, och en fråga som ska avgöras av kvinnorna själva, och inte vita män, eller män ö.h.t.
    Bull. Ska vi använda samma resonemang om hur skattepengar ska fordelas, då ska ju bara vi som faktist betalar skatt bestämma, inte alls de som lever på allehanda bidrag.
  • Konservativ
    Tow2Mater skrev 2016-11-15 22:03:37 följande:
    Bull. Ska vi använda samma resonemang om hur skattepengar ska fordelas, då ska ju bara vi som faktist betalar skatt bestämma, inte alls de som lever på allehanda bidrag.
    Polisen ska besluta om polislagen. Taxiförare besluta om trafiklagstiftningen..... 

Världsmedborgaren vill att alla 3,5 miljarder kvinnorna ska fatta ett beslut om abortlagstiftningen. kan det kallas populism? 
Svar på tråden D Trump :( The end..