• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • sumot
    Världsmedborgare skrev 2016-11-18 10:51:39 följande:

Jag är aldrig på Twitter eller Facebook, eller liknande media, har inte ens konton där, orkar inte med allt skit som skrivs på den typen av sidor.

Det är långt enklare att använda sig av all annan info som är lättillgänglig på Nätet och via dom vanliga mediakanalerna.

Och den infon går snabbare/enklare att sammanställa till nån form av sanning, vilket är helt omöjligt om du håller till på dom (a)sociala nätsidorna.

Så nej, jag vet inte vad han skrivit där, om det inte har publicerats nån annanstans.

Såklart du vet, jag klistrade ju in det i inlägget under (här ovanför).

Oavsett så vann Trump. Trump vann, vann, han vann, vann och vann. Glömde jag säga att han vann också? *Fniss*
  • sumot
    Världsmedborgare skrev 2016-11-18 14:21:23 följande:

Det kanske är naivt att tro, att även Trumpetarna bland M och SD börjar få kalla fötter, men hoppas går ju.

Nån liten väckarklocka måste ju börja ringa, när den ena efter den andra högerextrema personen tar plats i Trump:s regering.

Nu senast har t.ex den tortyrälskande, judehatande, och tillika islamofoben Michel Flynn, fått en framträdande plats som nationell säkerhetsrådgivare hos Trump.

Det måste vara väldigt svårt att förneka, i vilken riktningTrump är på väg att styra in USA på..., och skrämmer inte det, då vete fan vad som kan vara skrämmande.

De flesta vet vid det här laget vad "främlingsfientlig", "rasist", "islamofob", "judehatare", "högerextrem" och "nazist" står för. Det är inte många som ens höjer på ögonbrynen längre. Tvärtom så tar många det som ett gott tecken på att yttrandefrihet och demokrati faktiskt existerar. Media, politiker och självutnämnda godhetsapostlar som här på Familjeliv har själva tillsammans missbrukat orden och därmed hjälpts åt att urholka ordens betydelse. En rasist hit eller dit, ingen bryr sig eftersom alla är främlingsfientliga högerextrema judehatande islamofobiska nazist-rasister idag.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-18 20:37:43 följande:
    Du talar alltså om samma tre-stjärniga general Michael Flynn som president Obama utsåg till sin regerings rådgivare i underättelsefrågor då han gjorde Flynn till Director of the Defense Intelligence Agency.
    Exakt densamme, alltså den man Obama senare sparkade, för att han bl.a gjorde det som H Clinton blev anklagade för, alltså för spridande av sekretss belagd info.
    Och då inte via email till kompisar, utan t.ex till Pakistansk militär och makthavare!!
    Här pratar vi alltså om en uppenbar säkerhetsrisk, vilken givetvis inte ska vara general i USA:s militär.
    Han har dessutom erkänt, med nån krystad anledning i stil med, för USA:s bästa..

Att han senare bl.a Tvittrat och pratat om "no more jews", uttalat sig islamofobiskt och uttalat stöd till användande av tortyr som förhörsmetod, ja det ger en klar bild av vilke typ av männsika denne man är.

Utöver det så var han en bedrövlig ledare för sina underordnade, vilket är omvittnat och känt, en skitstövel som få underordnade gillade.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    sumot skrev 2016-11-19 00:08:31 följande:
    De flesta vet vid det här laget vad "främlingsfientlig", "rasist", "islamofob", "judehatare", "högerextrem" och "nazist" står för. Det är inte många som ens höjer på ögonbrynen längre. Tvärtom så tar många det som ett gott tecken på att yttrandefrihet och demokrati faktiskt existerar. Media, politiker och självutnämnda godhetsapostlar som här på Familjeliv har själva tillsammans missbrukat orden och därmed hjälpts åt att urholka ordens betydelse. En rasist hit eller dit, ingen bryr sig eftersom alla är främlingsfientliga högerextrema judehatande islamofobiska nazist-rasister idag.
    Jasså, jag tyckte då det blev ett jävla liv hos M, och då bara för ett hos de mer högerextrema, ett futtigt lite hora.

Så glöm att folk inte längre "höjer på ögonbrynen", den "sanningen" existerar bara i din värld.

Så ett tack för att du bekräftar att de på högerkanten alltid pekar ut media som lögnare, det är alltid trevligt när mina motståndare ger mig rätt.

Men du ska få en ärlig chans att rättfärdiga dig, och dissa mig.
    Ge mig/oss tre ex från Sverige på sanningsbärare, och tre int engelskspråkig sidor/kanaler med sanningsbärare.
    Detta för att vi ska kunna granska dina sanningbärare, på samma sätt som vi kan granska och även anmäla våra svenska medier, dom du anklagar för att sprida lögner.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-19 07:14:06 följande:
    Exakt densamme, alltså den man Obama senare sparkade, ...
    Nä. 

Flynn sade upp sig ett år i förväg (innan hans anställning upphörde) eftersom han inte ställde upp på Obamas officiella beskrivning av att Al-Qaida var krossat och kriget var över.

*något Obama sade för att motivera tillbakadragandet av trupperna från Irak - men verkligheten, med framväxten av IS visade vem av de bägge som hade rätt*

.
    Påståendet att han delat information om terrornätverk med USA:s pakistanska allierade är bara just detta - påståenden. Det finns inga bevis för detta och han har förklarat att det är felaktigt.

Han har delat information med Australiens och UK:s militärer när de varit tillsammans i aktiv tjänst ute på fältet i afghanistan. Det är han öppen med. Det gjorde han med sina överordnades tillstånd

För ingetdera har han varit ens i närheten av att exempelvis åtalats eller dömas.

Och i vilket fall så skedde detta innan Obama anställde honom som säkerhetsrådgivare till sin regering.

Så dög han åt Obama så duger han nog åt President Donald J Trump.
  • Flash Gordon

Och det går givetvis inte att jämföra att Flynn under strid delar information till britterna med Hillarys hemliga, privata e-postserver och hennes felhantering av data och epost.

.
    Hillary, där utredningen pekar mot att minst fem utländska säkerhetstjänster "med 99% säkerhet" har hackat hennes server och kommit år hemligheterna där.

Där hon tog sin Blackberry in i säkerhetsrummen - trots att det är emot reglerna då dessa kan tas över via fjärrkontroll och fås att spela in vad som sägs därinne. Helt enkelt bara för att hon struntade i reglerna.

Där hon tog med samma Blackberry ut från Air Force One när hon var på statsbesök. Trots att reglerna sa att den skulle lämnas ombord. Och emd Blackberryn uppkopplad mot e-postservern gick hon omkring öppet i den amerikanska amabsbsadens trädgård och utsatte sig därmed för siken att någon skulle hacka sig in i telefonen coh komma åt servern co hmejlen.

Och så vidare.

.
    Och framföralt tror jag att det amerikanska folket har mer förståelse för en general i strid som ger info till sina närmaste allierade än för en utrikesminister som ger upp hemligheterna till fienden bara för att hon helt enkelt struntar i regelverket.

• Flash Gordon

Vi kan gissa att Trump kommer att se till att hantera detta:

http://www.foxnews.com/opinion/2016/11/18/why-cant-army-band-play-jingle-bells-at-christmas-show.html

Musiker från den amerikanska armén förbjuds alltså att delta i en julshow eftersom det påstås att det skulle strida mot rådande förhållingsorder för armén avseende "religösa tillställningar".

Inga julsånger för militärens köer alltså.

Tror nog det är en symbolfråga, stor nog - men enkel att åtgärda, för Trump att ta tag i.

• Världsmedborgare

Ännu en ökänd republikan som Trump nu utsett, Jeff Sessions som t.ex sagt att Ku klux Klan är bra och som kritiserats hårt för sina rasistiska uttalanden.., det verkar som Trump dammsuger USA efter de det värsta personerna bland rasister och högerextremister.

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-19 13:30:44 följande:
    Ännu en ökänd republikan som Trump nu utsett, Jeff Sessions som t.ex sagt att Ku klux Klan är bra och som kritiserats hårt för sina rasistiska uttalanden.., det verkar som Trump dammsuger USA efter de det värsta personerna bland rasister och högerextremister.
    Ja, du vet att välja dina källor.
    .

Du talar alltså om påståendet om att Sessions sagt något om att "KKK var OK tills han kom på att de rökta marijuana".

Ett påstående som kom från en svart jurist, som hänvisade till vittnen men vittnena förklarade att det var ett skämt. Inte desto mindre bad sessions om ursäkt ifall någon inte fattat att det var ett skämt.

Samme svarte jurist anklagade också Sessions för att ha kallat honom boy och återigen hänvisade han till vittnen. Denna gång sade dock vittnena att det överhuvudtaget aldrig skett.

Juristen i fråga lyckades sedan som avlutning på sin karriär själv bli åtalad för mutbrott då ah fösökte muta vinntnen i en rättegång.

.
    Så så var det med trovärdigheten i de påståendena.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-19 13:14:12 följande:
    Och det går givetvis inte att jämföra att Flynn under strid delar information till britterna med Hillarys hemliga, privata e-postserver och hennes felhantering av data och epost.

.
    Hillary, där utredningen pekar mot att minst fem utländska säkerhetstjänster "med 99% säkerhet" har hackat hennes server och kommit år hemligheterna där.

Där hon tog sin Blackberry in i säkerhetsrummen - trots att det är emot reglerna då dessa kan tas över via fjärrkontroll och fås att spela in vad som sägs därinne. Helt enkelt bara för att hon struntade i reglerna.

Där hon tog med samma Blackberry ut från Air Force One när hon var på statsbesök. Trots att reglerna sa att den skulle lämnas ombord. Och emd Blackberryn uppkopplad mot e-postservern gick hon omkring öppet i den amerikanska amabsbsadens trädgård och utsatte sig därmed för siken att någon skulle hacka sig in i telefonen coh komma åt servern co hmejlen.

Och så vidare.

.
    Och framföralt tror jag att det amerikanska folket har mer förståelse för en general i strid som ger info till sina närmaste allierade än för en utrikesminister som ger upp hemligheterna till fienden bara för att hon helt enkelt struntar i regelverket.
    Vilka hemligheter, delge dig av dom, för så vitt jag vet fanns det inga hemligheter som var tillräckligt hemliga för att leda till åtal.

PS. Trump har nu gått med på att betala 25 milj usd. för att ha lurat eleverna med sitt bluff-universitet, som tydligen inte ens hade ett godkännande som universitet. Enda sättet för han att undvika en rättgång. Men han har mer att vänta, så det lär bli svårt, att som hans talesman säger, lägga allt fokus på vad som väntar i Vita Huset. DS
Svar på tråden D Trump :( The end..