• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-13 16:13:07 följande:
    Suck, att du orkar, vänstertramset är stendött sen länge, det dog redan på 70-talet, så låt det vila i frid.

Jag är dessutom övertygad om att du inte ens vet vad vänster är, utan bara rapar ur dig det du hört, och aldrig ens varit i närheten av nån vänstergrupp.
    Jaha. Så det finns inga progressiva professorer på Harvard m.fl? Det finns inga safe spaces, social justice warriors? När Ben Shapiro gästföreläser så får han göra det ostört då? 
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-13 16:16:33 följande:
    Har du svårt för sanningen?
    Om inte så kan du googla och ge oss en annan bild, där man undersökt alla medier och kommit fram till en annan sanning.
    Det jag påstår kan du hitta på samma sätt, och jag ska vara så generös, att du får välja nätsida själv, och inte köra ner nån i halsen på dig.
    Jag skrev inte att du for med osanning. Däremot påstår jag att du är onyanserad.
  • K Markatta
    Världsmedborgare skrev 2016-11-13 17:52:11 följande:

Här kan ni själva läsa om vilket mediautrymme Trump fick i jmf med andra kandidater: tyndallreport.com/comment/20/5773/

Obs, jag förväntar mig inte annat än att det givetvis ska kallas lögn, från högern.., ja jag skriver högern, eftersom alla som inte håller på Trump är vänster. smile1.gif

Artikeln är från förra året.

Hur mycket medieutrymme har olika kandidater fått i år?
  • FrozenDream
    Världsmedborgare skrev 2016-11-13 16:08:49 följande:
    Tror inte det behöver sägas mer än Ryssland, Polen, Ungern och Turkiet, så är det bevisat att det är makt och inte politik det handlar om.

Eller om vi ska dra ner det till gräsrotsnivå och SD, då räcker det med att säga Miranda.
    Ett 14-årigt barn som blev hotat och traksserat av SD, att om hon inte gjorde som JÅ och hans närmaste ville, så skulle dom förstöra hennes liv/politiska framtid, vilket dom åxå nu har gjort.

http://www.svtplay.se/video/10413109/miranda-en-politiker-blir-till/miranda-en-politiker-blir-till-avsnitt-1
    Så makthavarna i de länderna skaffade sig makt att leda landet bara för att.... kunna säga att de har den. De är inte alls intresserade av att få länderna att bli som de själva vill ha det. 
    Där ser man. 

Politik betyder: 
    Det som rör staten. Styrning av statlig verksamhet för att påverka samhällsutvecklingen, medel och metoder för att förverkliga sitt program osv

Så hur är det nu, har de klättrat till att bli högsta makthavare för att kunna kontrollera sina länder eller sitter de och gullar med makten i en mysfåtölj.
  • Världsmedborgare
    Kung Markatta skrev 2016-11-13 23:27:36 följande:
    Artikeln är från förra året.

Hur mycket medieutrymme har olika kandidater fått i år?
    Ungefär samma, Trump fick ensam mer utrymme än alla andra kandidater tillsammans, som jag förstod det, tyvärr så ingick den uppgiften i ett långt reportage om mediabevakningen under valkampanjen, och jag har inte haft tid att leta upp det.

Men det lär säkert komma på tal igen, Trump håller fortfarande att anklaga media för allt möjligt, så räkna med att Trump kommer att få massor med utrymme och tid i media, och att det kommer att granskas.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    FrozenDream skrev 2016-11-14 00:07:23 följande:
    Så makthavarna i de länderna skaffade sig makt att leda landet bara för att.... kunna säga att de har den. De är inte alls intresserade av att få länderna att bli som de själva vill ha det. 
    Där ser man. 

Politik betyder: 
    Det som rör staten. Styrning av statlig verksamhet för att påverka samhällsutvecklingen, medel och metoder för att förverkliga sitt program osv

Så hur är det nu, har de klättrat till att bli högsta makthavare för att kunna kontrollera sina länder eller sitter de och gullar med makten i en mysfåtölj.
    Du vet mycket väl vad jag menar, eller "alla andra" gör i vart fall det, så det är menigslöst att vi ägnar oss åt tolkningar av vad ordet politik betyder.

Och de värsta farhågorna har redan besannats, Trump har nu uttalat sig, och där kunde vi höra att kvinnors rättigheter ska begränsas, och rätten att bära vapen förstärkas, precis som jag och många andra befarat.

Till det så har Trump utsett en av USA:s mest hatade och avskydda högerextremist, och som anses som en av USA:s farligaste män, som sin "chief of strategic", nämligen Steve Bannon.
    Så nu behöver ingen längre tveka i vilken riktning Trump kommer att föra USA, och den riktningen kommer inte att leda mot ett enat USA.

Steve Bannon: https://www.bloomberg.com/politics/graphics/2015-steve-bannon/

För er som inte vet var Steve Bannon står politiskt: https://en.wikipedia.org/wiki/Alt-right

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-14 09:20:29 följande:
    Du vet mycket väl vad jag menar, eller "alla andra" gör i vart fall det, så det är menigslöst att vi ägnar oss åt tolkningar av vad ordet politik betyder.

Och de värsta farhågorna har redan besannats, Trump har nu uttalat sig, och där kunde vi höra att kvinnors rättigheter ska begränsas, och rätten att bära vapen förstärkas, precis som jag och många andra befarat.

Till det så har Trump utsett en av USA:s mest hatade och avskydda högerextremist, och som anses som en av USA:s farligaste män, som sin "chief of strategic", nämligen Steve Bannon.
    Så nu behöver ingen längre tveka i vilken riktning Trump kommer att föra USA, och den riktningen kommer inte att leda mot ett enat USA.

Steve Bannon: https://www.bloomberg.com/politics/graphics/2015-steve-bannon/

För er som inte vet var Steve Bannon står politiskt: https://en.wikipedia.org/wiki/Alt-right
    Kvinnors rätt att döda sina barn är ingen rättighet som jag stödjer. Här är en av de viktigaste orsaken till att Hillary Clinton förlorade: hennes extrema abortståndpunkt.

Om Bannon är så hatad som du påstår så kanske vänstern skulle sluta hata så mycket? Anledningen till hatet beror väl på att han varit framgångsrik i att föra fram åsikter som inte är vänster. Vänstern tål ju inte mångfald som bekant.
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-14 11:16:14 följande:
    Kvinnors rätt att döda sina barn är ingen rättighet som jag stödjer. Här är en av de viktigaste orsaken till att Hillary Clinton förlorade: hennes extrema abortståndpunkt.

Om Bannon är så hatad som du påstår så kanske vänstern skulle sluta hata så mycket? Anledningen till hatet beror väl på att han varit framgångsrik i att föra fram åsikter som inte är vänster. Vänstern tål ju inte mångfald som bekant.
    Bra du uttrycker dig så tydligt, så folk verkligen förstår hur långt ut till höger du står, och att kvinnor nu får se att du som vit man vill ta över och att kvinnor ska underkasta dig.
    Så fortsätt gärna att framföra dina åsikter här, för det är precis vad som behövs för att folk ska inse hur farlig du och dina åsikter är för vår frihet.

I vanliga fall så finns ni bara på era egna kramar-sajter, där ni inte möter några menings-motståndare.

Varför sluta hata en man, som hatar precis allt som inte rör vita mäns inbillade rättigheter att styra över alla andra?
    Han har utryckt sitt hat mot muslimer, mot judar, mot alla som inte är vita män, inkl vita kvinnor.
    Bannon är en tvättäkta obehaglig och ytterst farlig fullblodsrasist, fullt i klass med de värsta Nazisterna.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-14 11:48:05 följande:
    Bra du uttrycker dig så tydligt, så folk verkligen förstår hur långt ut till höger du står, och att kvinnor nu får se att du som vit man vill ta över och att kvinnor ska underkasta dig.
    Så fortsätt gärna att framföra dina åsikter här, för det är precis vad som behövs för att folk ska inse hur farlig du och dina åsikter är för vår frihet.

I vanliga fall så finns ni bara på era egna kramar-sajter, där ni inte möter några menings-motståndare.

Varför sluta hata en man, som hatar precis allt som inte rör vita mäns inbillade rättigheter att styra över alla andra?
    Han har utryckt sitt hat mot muslimer, mot judar, mot alla som inte är vita män, inkl vita kvinnor.
    Bannon är en tvättäkta obehaglig och ytterst farlig fullblodsrasist, fullt i klass med de värsta Nazisterna.
    Var har jag velat att kvinnor ska underkasta sig för mig?
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-14 11:57:26 följande:
    Var har jag velat att kvinnor ska underkasta sig för mig?
    Du säger ju att du är emot abort, och andra än kvinnor gör inte abort, mer tydligt än så kan det inte bli, att du vill styra över kvinnors vilja/möjlighet att välja.
Svar på tråden D Trump :( The end..