• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • monkees
    Fjäril kär skrev 2016-11-10 07:00:23 följande:
    Öh nä vad fick du det ifrån?

Jag bara påpekade att apropå jimmie Åkesson och SD så är sista idioten inte född än. Vi kommer få se fler som Trump och Jimmie genom åren.
    Oavsett vad du nu anser om Trump så har det amerikanska folket valt honom. När det gäller Jimmie Åkesson så har han en rätt stor väljarstab, som ÖKAR dessutom. Verkligheten kallas det. Men inget hindrar ju dig från att rösta på Lööööfven eller vem du nu gillar för vi har demokrati och fria val gudskelov.
  • Fjäril kär
    monkees skrev 2016-11-10 07:05:11 följande:

Oavsett vad du nu anser om Trump så har det amerikanska folket valt honom. När det gäller Jimmie Åkesson så har han en rätt stor väljarstab, som ÖKAR dessutom. Verkligheten kallas det. Men inget hindrar ju dig från att rösta på Lööööfven eller vem du nu gillar för vi har demokrati och fria val gudskelov.

Politiskt står jag långt ifrån både Löven och Åkesson.

Och som politiskt aktiv lever jag mycket väl i verkligheten.

Att man har många väljare säger ingenting om hurvida folket har rätt eller fel. Se bara tidigare historia...
  • jjeessiicahh
    Tow2Mater skrev 2016-11-09 22:25:33 följande:
    Vad bra du slipper bo där då. Och gör oss alla en tjänst - res inte dit är du snäll, USA klarar sig bra utan dig.
    Tror du verkligen det? Ska nog ställa upp som president 2020. Vem som helst är kapabel till att bli president i usa uppenbarligen
  • Minfamilj

Haha, det är ju verkligen underhållande att höra alla drama queens som tror på allt som storskrävlaren Trump säger. Fattar ni inte att amerikanska presidentkandidater säger precis vad som helst för att vinna valet? Det kallas retorik, populism och propaganda. Förmodligen blir det inte alls så illa som er fantasi har målat upp det för er. 

• molly50
    Minfamilj skrev 2016-11-10 08:25:54 följande:

Haha, det är ju verkligen underhållande att höra alla drama queens som tror på allt som storskrävlaren Trump säger. Fattar ni inte att amerikanska presidentkandidater säger precis vad som helst för att vinna valet? Det kallas retorik, populism och propaganda. Förmodligen blir det inte alls så illa som er fantasi har målat upp det för er. 

Ja,uppenbarligen så har ju folk trott på Trump eftersom de har röstat på honom.
    Carpe Diem
  • Konservativ
    jjeessiicahh skrev 2016-11-09 21:24:53 följande:

Dem borde vara stolta som röstat fram en homofobisk, rasistisk, sexistisk man som är allergisk mot fakta och vetenskap. Hela USA är fan ett skämt.

Synd om dig som gått på medias hetspropaganda. Igår tittade jag på SVT och när Jimmi Åkesson uttalade sig om propagandan var reportern tvungen att säga "det är din åsikt". Det är så uppenbart att hela medieapparaten varit emot Trump och stackare som dig har gått på deras nidbild.
  • Konservativ
    Minfamilj skrev 2016-11-10 08:25:54 följande:

Bra poäng. Framför allt vet Trump att man förhandlar med bud. Muren mot Mexico blir kankse ne förstärkning av det som redan finns. Säkert murar här och där också.
  • Konservativ
    Kirenaj68 skrev 2016-11-10 02:26:00 följande:
    Precis. Folk är som före och efter Brexit. Allt skulle rasa. Men vad hände? Inte mycket. Av Trumps punkter är det väl egentligen bara abortförbudet  han kan kan få igenom eftersom han har stöd för det i både senaten och representanthuset. I de andra frågorna måste han kompromissa rejält om han ska få igenom dem. Så sluta att överdramatisera så förbannat, gott folk. Världen kommer att finnas kvar i morgon också.
    Trump vill väl inte förbjuda aborter? Det viktiga i den frågan är att han får tillsätta domare som ska tolka konstitutionen. 
  • Konservativ
    blirless skrev 2016-11-09 23:24:04 följande:

Men sluta gnäll.... Alla är så dramatiska.
    Alla beslut som Trump tar måste gå igenom kongressen och godkännas.
    Så nej, vi kommer inte dö.

Det som kan påverka är om dem förändrar handelsavtalet mellan USA och Europa , då Sverige är ett exportland och handlar väldigt mkt med USA. 

Nej så är det ju inte. Han kan avskaffa det presidentdekret som Obama den enfaldige införde. Det kommer han att göra första dagen på jobbet. När det gäller handelsavtl så kommer nog USA att kvarstå i WTO och det är ett ganska bra avtal.
  • Daimstruten

Jag tycker Trumps tal i Mexico säger en hel del. Han har alltså sagt mycket negativt om Mexicos befolkning innan han var på plats och väl på plats var tonläget ett helt annat.

Många tycks glömma att Trump är en showman och säger det som passar beroende på publik. Det intressanta blir vad han verkligen kommer att genomföra. Han är ett oprövat kort. Men det är intressant med alla er som verkar ha nån fantastisk spåkula och direkt kan säga att nu kommer allt gå åt helvete. Kan ni möjligtvis även tipsa mig om hur man får alla rätt på tipset framöver eftersom ni vet så mycket om framtiden?

Svar på tråden D Trump :( The end..