D Trump :( The end..
Förre statsministern Göran Persson (S) uttalar sig positivt om den tillika vite gubben Trump i DI:
www.di.se/nyheter/goran-persson-jag-ar-inte-orolig-for-trump/
Donald Trumps seger i USA är inget som håller Sveriges tidigare statsminister sömnlös. "Jag var upp och kollade hur det gick och förstod vad som höll på att hända. Sen gick jag och la mig igen och sov gott, som vanligt", säger Göran Persson.
Han är ingen stor fan av den tillträdande amerikanska presidenten, men tycker samtidigt inte att det finns skäl för någon alarmism.
Tvärt om kan Donald Trump ge nytt bränsle till världsekonomin om han sjösätter sin plan att kraftigt rusta upp den amerikanska infrastrukturen.
- Han sa ju i sitt tal att han ska bygga broar, vägar och skolor. Skulle han göra det, genomföra ett massivt sådant program, då skulle det kunna bli en fantastisk motor för världsekonomin.
- Det är lite skönt också att det inte blir dynastier som styr. Det räcker nu. Bush- och Clintoneran är över.
------------------
Någon lite lätt negativ formulering har smugit sig in i texten men överlag verkar Persson glad över valresultatet. Vad säger Perssons S-kollegor här på forumet?