Inlägg från: Pikachuu |Visa alla inlägg
  • Pikachuu

D Trump :( The end..

Det finns många på högerkanten som inte tål andras synsätt, men anledningen till att jag mer är åt det hållet är vänsterns ofta totala förakt för andra åsikter.

Vad har man egentligen för åsikter när man anser konservativa människor som mindre värda, rasister osv?

Många socialdemokrater och miljöpartister talar om nazisternas förtryck mot oliktänkande och jag anser att det är just vad de håller på med, och sådant har legat till grund för alla totalitära styren.

• Pikachuu

SVT;s medierapportering om Trumps förehavanden (utom dom sexistiska uttalandena som spelades in) är nog lika riktiga som deras förutsägelse att Hillary skulle vinna.

• Pikachuu

Ja mycket verkar stämma av det du säger.

Det behövs inga stjärnpersonligheter eller retoriska genier för att roffa åt sig röster. Etablissemanget har misslyckats så fatalt att alla som förespråkar restriktioner på invandringen vinner stöd, därför bortser SD-väljare från snedsteg från enskilda partipolitiker.

Troligtvis kommer folk att bli lika förvånade och arga när SD växer rejält 2018.

• Pikachuu

Folk hade nog haft en annan syn på invandrare om de var Europeiska, Östasiatiska eller Judiska. Dessa grupper är ofta ingen nettokostnad såsom invandring från Afrika eller Mellanöstern är. Sedan tillkommer Afrikaners och Arabers höga överrepresentation i brottsstatistiken. 

• Pikachuu

Norges motsvarighet (Statistisk Sentralbyrå) till SCB gjorde en beräkning på om invandrare är en kostnad eller belastning och fann att den genomsnittlige invandraren kostade 3-4 milj kr.

• Pikachuu
    Tecum skrev 2016-11-11 16:34:45 följande:
    Jag tror att det är tvärtom, när väl Trump fuckat till det rejält som president kommer det att smeta av sig på högerextrema partier, väljarna förknippar dem med Trump och tar avstånd. Det är därför som JÅ (som är en klok karl, till skillnad från sina väljare) är så avvaktande till den nye presidenten. Han vill inte förknippas med en blivande loser som inte bara snackar dumheter utan också försöker genomföra dem.
    Sist jag läste den statistiken så var det vänsterväljare som hade lägst på pliktverkets intelligenstest?
  • Pikachuu
    Tecum skrev 2016-11-11 17:30:03 följande:
    Fick pliktverket både registrera deltagarnas politiska åsikter och gå ut med dem offentligt?
    Som jag minns det var det i städer där vänsterinflytandet var störst som också hade lägst IQ (utifrån pliktverkets test). SD låg någonstans i mitten och de rika kommunerna hade högst.
  • Pikachuu

Kollade just hur många Amerikanska väljare reagerade på Trumps seger (Youtube), och de verkar vara helt förstörda. En del tycks tro att massutrotning av andra folkslag, diskriminering och andra konspiratoriska skeende är i antågande.

Eftersom Trumps retorik varit än mer extrem än SD gällande invandrare så får vi nu se om apartheid o liknande införs.

Folk verkar ju inte förstå att åtskilliga som röstat republikanskt har existerat under demokratiska styren hela tiden utan att gå runt i vita luvor och hänga utlänningar.

Det är ju bara vanligt folk som inser att välfärdssystemet håller på att krackelera, inte vill ha stenkastningar, upplopp och skenande bidragskostnader som röstar på SD (och andra politiska aspekter).

Svar på tråden D Trump :( The end..