• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Jullan

Herregud jag tror minsann att jag är gravid. Är på RD 7. Testade igår också men då såg jag ingen tillstymmelse till streck. Idag var det ett svagt svagt streck! Vågar inte riktigt tro på det förrän strecket blir starkare men verkar ju som att testet var positivt.

Hoppas alla ni andra i tråden mår bra!

Hur är det man räknar veckor när man gjort FET i naturlig cykel?

• johjen
    Jullan skrev 2016-12-04 05:47:13 följande:

Herregud jag tror minsann att jag är gravid. Är på RD 7. Testade igår också men då såg jag ingen tillstymmelse till streck. Idag var det ett svagt svagt streck! Vågar inte riktigt tro på det förrän strecket blir starkare men verkar ju som att testet var positivt.

Hoppas alla ni andra i tråden mår bra!

Hur är det man räknar veckor när man gjort FET i naturlig cykel?

Grattis! Tror man räknar från ägglossning men då är det typ vecka 2.
  • johjen

Officiell testdag idag och fick ett fint och starkt plus! Mitt plus har blivit starkare och även om jag inte har några direkta symptom, förutom hunger måste äta varannan timme, så vågar jag nu tro att jag är gravid!

Kliniken ska ringa upp mig på tisdag och hoppas vi får göra ett ultraljud innan jul!

• johjen

PS hade ni skrivit in er på mvc redan nu eller väntat till efter första ultraljudet? Ds

• Söndag
    johjen skrev 2016-12-04 07:07:06 följande:

PS hade ni skrivit in er på mvc redan nu eller väntat till efter första ultraljudet? Ds

Härligt!! Jag hade väntat men de kan bero på att jag inte gillade min barnmorska ...
  • Muffins2017
    johjen skrev 2016-12-04 07:07:06 följande:

Jag väntar nog för det känns läskigt. Men egentligen är det ju bra att höra av sig så man får en tid. Är ju mycket ledighet nu.

Grattis igen till plusset!

Vart skriver ni som blivit gravida nu? Ngn gravidtråd?
  • Sjeldan

Jag fick ultraljud den 20/12. Kliniken rådde mig också att ta kontakt med MVC direkt för att få tid, inte ringt än men tänker att jag gör det nästa vecka.

Har någon hakat på en annan grupp eller ska vi starta en egen? Väldigt trevligt att följas åt när vi är i samma utgångsläge tycker jag :)

• Bimbim79

Hej, varit nåt konstigt med appen varje gång jag försökt svara i en tråd har den stängt ner.
    Jag ringde direkt till mvc ju tidigare ju större chans att få en tid som passar och det går ju alltid avboka.
    Ska vi starta en "egen" tråd? hittar ingen gravidtråd jag känner mig hemma i Flört

• johjen

Jag är gärna med i en gravidtråd!! Tror det finns en som heter BF vår/sommar 2016 efter IVF men vår kanske kan heta Gravid efter FET, BF 2017 så kan fler ansluta sig? Eller vad tycker ni?

• Bimbim79
    johjen skrev 2016-12-05 12:55:00 följande:

Jag är gärna med i en gravidtråd!! Tror det finns en som heter BF vår/sommar 2016 efter IVF men vår kanske kan heta Gravid efter FET, BF 2017 så kan fler ansluta sig? Eller vad tycker ni?

Låter kanon! Jag kan inte kopiera länk sitter på mobilen, så om någon orkar ta tag i det?

Grattis!!! Läste att det blivit fler plus i tråden! Och lycka till på fortsatt resa ni som bestämt er för det!
  • Bimbim79
    Söndag skrev 2016-12-04 07:44:18 följande:
    Härligt!! Jag hade väntat men de kan bero på att jag inte gillade min barnmorska ...
    Du har väl möjlighet att byta? Man kan ju inte fungera med alla, tror de flesta bm gynekologer etc nån gång upplevt att patienten bytt?
  • johjen

Nu startat en ny gravidtråd.. Känns märkligt på något sätt men ändå fantastiskt! Välkommen dit alla ni som vill!

• Söndag
    Bimbim79 skrev 2016-12-06 08:53:46 följande:

Du har väl möjlighet att byta? Man kan ju inte fungera med alla, tror de flesta bm gynekologer etc nån gång upplevt att patienten bytt?

Ja de kan man men nä blev inte så tog med sambon istället och nu har hon slutat så blir de ngn mer gång blir de någon annan iallafall
  • Sops

Tack för er pepp! Insättningen gick bra och är idag på rd10. Plussade precis men veckoindikatorn visade 1-2 veckor. Och det gjorde den sist också då jag fick ett tidigt missfall ett par dagar efter testdag. Så väntar till min verkliga testdag och ser hur det utvecklas..

• Bimbim79
    Sops skrev 2016-12-12 07:25:10 följande:

Tack för er pepp! Insättningen gick bra och är idag på rd10. Plussade precis men veckoindikatorn visade 1-2 veckor. Och det gjorde den sist också då jag fick ett tidigt missfall ett par dagar efter testdag. Så väntar till min verkliga testdag och ser hur det utvecklas..

Grattis! Då håller vi tummar å tår!!! :)
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?