• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Söndag
    Sjeldan skrev 2016-11-30 08:38:45 följande:

Jag kunde inte hålla mig längre... Testade imorse och fick "Gravid 2-3 veckor"! Bästa morgonen!

Grattis
  • Söndag

Känns som de är mycket pluss i tråden

Vi har börjar spruta igen får vi se... ibland går de undan :-P

• Bimbim79

Försöker verkligen hålla reda på er alla men det är lättare sagt än gjort, det händer ju saker hela tiden här :)
    Grattis till er som plussat, håller tummarna för er som väntar och lycka till, till er som fortsatt med ny resa :)
    Här varvar vi gravid illamående med luskamning av barnen, 5:e omgången denna hösten :( ommöblering och renovering. Maken lyfte fel igår vilket innebär att jag har ett haft köksbord inburet o vet i fåglarna hur vi ska få in resten. Utvecklingssamtal, arbetsutbildning och luciakronor som inte vill lysa! :0 är väl december i ett nötskal, eller snart december iaf :)

• Anonym1979vg

Hej,

Vill bara ge er en liten boost. Är 37år gammal och nu gravid i vecka 6 efter min 5:e insättning med tre ivf sprutomgångar i bagaget. Så även om det tar tid så kan det lyckas :).

• johjen

Otålig som jag är testade jag nu igen med cb digital med veckoindikator och det stod gravid 2-3!! Phuuuu och jag kan känna mig lugnad en liten stund. Dock har jag inte alls lika mycket symptom som jag hade första veckan och egentligen borde jag väl njuta av det eftersom jag hade mer förra gången och var illamående från vecka 7-8 till vecka 14-15. Just det ja, jag är bara i vecka 5 och tar inget lutinus denna gången så fatta det nu!! (försöker peppa mig själv att jag faktiskt är gravid)

• johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-30 10:41:39 följande:

Jag tycker de har varit bra, men de går väldigt mycket på sina standardprotokoll. Det finns inte mycket utrymme för personlig anpassning. Har inte provat någon annan klinik i Sverige men har gjort IVF utomlands tidigare. Dock har de ändå mycket bra resultat, så något gör de ju rätt.

Men ta det där med ägglossningstester. De säger att man bara ska testa på morgonen. Därför missar jag ägglossningen i augusti och fick vänta en månad. I oktober ville de nästan inte godta att jag fått ägglossning eftersom det bara var utslag på kvällen.

Om du inte hade testat på kvällen så hade du troligen också fått vänta en månad, för visst fick du inte utslag på morgonen?

Eftersom det uppenbarligen inte är helt ovanligt borde de självklart instruera alla att testa två gånger om dagen.

Håller med dig, de är bra men utgår ifrån ett standard förhållningssätt men på något sätt funkar det ju för tror de har rätt bra statistik.

Jag testade äl på kvällen efter din inrådan och när jag inte fick utslag på morgonen så sa jag att jag hade varit uppe och kissat på natten så det var säkert därför. Då dubbelkollade de med ett extra ultraljud och allt såg bra ut så det var ju bra service. Sen tycker jag det var skönt under själva ivfen att slippa spraya och bara köra det korta protokollet och kunna göra återföring eller ögguttag på helgen om det behövs. Men visst det kostar en del. Vi gick till calanderska direkt och aldrig via den offentliga vården, dels för statistiken skull men också att vi inte hade varit skrivna ihop på samma adress tillräckligt länge, hade kvar min lägenhet i gbg när jag flyttade hit några år..
  • Sops

Grattis till alla plus i tråden!
    Och för er som det inte gått lika bra för, stor kram!

Imorgon är det dags för återföringen för oss. Känner mig mycket lugnare än förra gången! Fick ta ovitrelle i fredags och började med lutinus i tisdags. Hade gärna velat slippa lutinus men men :)

• Sjeldan
    Sops skrev 2016-12-01 13:28:20 följande:

Imorgon är det dags för återföringen för oss. Känner mig mycket lugnare än förra gången! Fick ta ovitrelle i fredags och började med lutinus i tisdags. Hade gärna velat slippa lutinus men men :)

Lycka till imorgon! Jobbigt med lutinus, du får tänka att det är för en god sak!
  • johjen
    Sops skrev 2016-12-01 13:28:20 följande:

Håller tummarna för att det ska gå bra för er imorgon!
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?