Hemflyttad skrev 2016-11-30 10:41:39 följande:
Jag tycker de har varit bra, men de går väldigt mycket på sina standardprotokoll. Det finns inte mycket utrymme för personlig anpassning. Har inte provat någon annan klinik i Sverige men har gjort IVF utomlands tidigare. Dock har de ändå mycket bra resultat, så något gör de ju rätt.
Men ta det där med ägglossningstester. De säger att man bara ska testa på morgonen. Därför missar jag ägglossningen i augusti och fick vänta en månad. I oktober ville de nästan inte godta att jag fått ägglossning eftersom det bara var utslag på kvällen.
Om du inte hade testat på kvällen så hade du troligen också fått vänta en månad, för visst fick du inte utslag på morgonen?
Eftersom det uppenbarligen inte är helt ovanligt borde de självklart instruera alla att testa två gånger om dagen.
Håller med dig, de är bra men utgår ifrån ett standard förhållningssätt men på något sätt funkar det ju för tror de har rätt bra statistik.
Jag testade äl på kvällen efter din inrådan och när jag inte fick utslag på morgonen så sa jag att jag hade varit uppe och kissat på natten så det var säkert därför. Då dubbelkollade de med ett extra ultraljud och allt såg bra ut så det var ju bra service. Sen tycker jag det var skönt under själva ivfen att slippa spraya och bara köra det korta protokollet och kunna göra återföring eller ögguttag på helgen om det behövs. Men visst det kostar en del. Vi gick till calanderska direkt och aldrig via den offentliga vården, dels för statistiken skull men också att vi inte hade varit skrivna ihop på samma adress tillräckligt länge, hade kvar min lägenhet i gbg när jag flyttade hit några år..