• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Hemflyttad

Testade nu när svärföräldrarna åkt hem (sparade morgonurin i kylen) och det var extremt blankt. Idag är 8 dagar efter FET (Äl +13) och jag testade med Testlagrets test som är väldigt känsligt. Alltså räknar jag med att resultatet står sig. Skit också!

Helt slut efter den här veckan då jag har sovit så lite och även efter hela hösten (2 FET + 2 inställda försök). Vi har ju tänkt på dessa två embryon i frysen i över 5 år, så det är jättetråkigt att det inte fungerade.

Vem gör 7 återföringar utan ett enda plus, liksom? Varför funkar det inte?

Men jag har ju mina två underbara barn, så oerhört tacksam för dem. Vi kommer nog att försöka själva ett tag framöver, men känns inte så hoppfullt med tanken på min ålder 40 år + en äggledare + tidigare fertilitetsproblem. Dessutom vet jag inte om jag orkar rent psykiskt.

Stort lycka till till er som inte har testat än! Jag kommer så klart att fortsätta följa tråden och håller tummarna för er!

• Muffins2017
    Hemflyttad skrev 2016-11-27 10:43:46 följande:

Testade nu när svärföräldrarna åkt hem (sparade morgonurin i kylen) och det var extremt blankt. Idag är 8 dagar efter FET (Äl +13) och jag testade med Testlagrets test som är väldigt känsligt. Alltså räknar jag med att resultatet står sig. Skit också!

Helt slut efter den här veckan då jag har sovit så lite och även efter hela hösten (2 FET + 2 inställda försök). Vi har ju tänkt på dessa två embryon i frysen i över 5 år, så det är jättetråkigt att det inte fungerade.

Men jag har ju mina två underbara barn, så oerhört tacksam för dem. Vi kommer nog att försöka själva ett tag framöver, men känns inte så hoppfullt med tanken på min ålder 40 år + en äggledare + tidigare fertilitetsproblem. Dessutom vet jag inte om jag orkar rent psykiskt.

Stort lycka till till er som inte har testat än! Jag kommer så klart att fortsätta följa tråden och håller tummarna för er!

Så oerhört trist! Underbart att ni har 2 barn men det känns orättvist som sagt att man inte själv ska få bestämma hur många man vill ha! Och längtar man så längtar man ju.. Men jag hoppas att det blir spontant! Snart!
  • Jullan

Hej! Får jag hoppa in här med er? Ni verkar ligga lite före mig. Vi hade återföring av en fyradagars tidigare idag och jag bara måste få berätta för någon ?? Vi gjorde ivf 2014 vilket resulterade i vår lille son som alltså är 2 år nu.

Jag läste lite tillbaka i tråden och det verkar vara fler av er som har testat positivt, stort grattis! Känns så himla häftigt det här. Hoppas verkligen att vi också plussar!

Vi har fått testdag 11 december. Hur långt innan det brukar man kunna få ett någorlunda tillförlitligt svar? På vilken dag har ni testat för första gången? ????

• Bimbim79

Välkommen Jullan. Några dagar innan är vi nog men det spelar ju ingen roll.
    Jag testade först dagen efter jag borde haft mens 4 dagar innan TD. Men det finns de som testat positivt redan efter 6 dagar. Verkar vara väldigt olika :)
    Vi har en tråd med Lista med, kanske någon kan länka den? Jag lyckas inte från mobilen.

• Jullan

Åh tack! Då tror jag att vi testar någon gång i början på nästnästa vecka.

• johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-27 10:43:46 följande:

Å fy fasen vad trist! Lider med dig! Så jäkla orättvist att vissa kan yngla av sig hur mycket som helst medan andra får kämpa desto mer.. Skickar en stor kram till dig! Håller massor av tummar för att ni ska klara trean på egen hand!

Stort lycka till!

Kram
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?