• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Bimbim79
    johjen skrev 2016-11-28 10:35:42 följande:
    Vilken vecka är du i nu?
    7 enligt min lilla app! :) 6+0 känns jättekul och periodvis fattar jag inte. Nu ska plutten bara stanna där inne med :)
  • johjen
    Bimbim79 skrev 2016-11-28 12:00:12 följande:

7 enligt min lilla app! :) 6+0 känns jättekul och periodvis fattar jag inte. Nu ska plutten bara stanna där inne med :)

När ska du göra ultraljud? Jag hoppas vi får göra vårt innan jul..
  • Rosa98

Hoppas nu på ett plus :) Skulle haft min mens igår och den lyser ffa med sin frånvaro. Har testdag på onsdag så då får vi se. Har inga dessvärre inga symptom än och hoppas bara på att det inte är Lutinuset som gör att mensen inte kommit än.

• Bimbim79
    johjen skrev 2016-11-28 17:47:38 följande:
    När ska du göra ultraljud? Jag hoppas vi får göra vårt innan jul..
    Inskrivning på lucia och UL 19/12, egentligen vill ivf centret att vi gör ett tidigare men jag orkar faktiskt inte köra 17 mil för det! :0 innebär ju dessutom att ta ledigt från jobbet, försöka komma på nån fjantig ursäkt till barnen när man ska iväg igen osv så nöjer mig med 19/12 å så får de faxa svaret till ivf centret istället! :)
  • johjen
    Rosa98 skrev 2016-11-28 19:21:45 följande:

Hoppas nu på ett plus :) Skulle haft min mens igår och den lyser ffa med sin frånvaro. Har testdag på onsdag så då får vi se. Har inga dessvärre inga symptom än och hoppas bara på att det inte är Lutinuset som gör att mensen inte kommit än.

Spännande, håller tummarna!
  • Sjeldan

Vi verkar vara synkade :) håller tummarna för dig!

Borde också fått mens igår men inget än. Slutade äntligen att blöda sedan insättningen i fredags och hoppas verkligen att det är ett bra tecken! Tar inga hormoner men känner mig allmänt skum i kroppen. Mår illa mest hela tiden och är trött så jag vill sova mitt på dagen.

Hur går det för er andra? När är era bim?
  • Bimbim79

Jag tog lutinus första insättningen och det gjorde ingen skillnad när mensen skulle komma, den kom som vanligt, så detta är ju bra :)
    Jag tjuvtestade dagen efter jag skulle haft mens, kändes så länge till TD ;)
  • johjen

Nu börjar nojorna komma.. Har inte känt mig gravid de senaste dagarna, knappt några ömma bröst och värken bakom blygdbenet har försvunnit nästan helt. Tog ett test igår kväll som fortfarande visar plus så försöker lugna mig med det. Förra gången kände jag av mer men tog progesteron fram till testdag då. Jag har varit gravid en gång när jag var 20 och då upptäckte jag det inte förrän vecka 6-7 och hade knappt några symptom alls så kan ju bero på att jag är ostimulerad.

Sen har sambo fått influensan! Sonen och jag har klarat oss än så länge men livrädd att jag ska bli smittad och att det ska påverka fostret på något sätt.. Någon som haft influensa som gravid?

• Bimbim79
    johjen skrev 2016-11-29 05:34:21 följande:

Nu börjar nojorna komma.. Har inte känt mig gravid de senaste dagarna, knappt några ömma bröst och värken bakom blygdbenet har försvunnit nästan helt. Tog ett test igår kväll som fortfarande visar plus så försöker lugna mig med det. Förra gången kände jag av mer men tog progesteron fram till testdag då. Jag har varit gravid en gång när jag var 20 och då upptäckte jag det inte förrän vecka 6-7 och hade knappt några symptom alls så kan ju bero på att jag är ostimulerad.

Sen har sambo fått influensan! Sonen och jag har klarat oss än så länge men livrädd att jag ska bli smittad och att det ska påverka fostret på något sätt.. Någon som haft influensa som gravid?

Jag hade värsta kräksjukeveckan med min yngsta, kom inte ihåg vilken vecka det va men innan v12. Trodde först det va gravid illamående som kommit men icke. Tror inte det påverkar mer än att man blir lite extra uttorkad och får försöka balansera det med vätskeersättning.

Känner igen det där med noja, första barnet fattade inte jag att jag va gravid förrän v 7-8 nånting, hade mycket på jobbet å tänkte mensen va sen pga stress, hade ju "mensvärk" till o från så :) 13 år nu så mycket för stress på jobbet! Hade helst velat ha en liten doppler hemma som man kan använda för att lyssna på barnet varje dag :)
  • Muffins2017

Det finns att köpa små dopplers, men dom funkar inte fören efter v 12 tyvärr. Jag hade en förra graviditeten. Den var ändå till bra hjälp för att dämpa oron.

Jag kan inte se ngt mönster på symptom den gången det blev min son och dom 2 missed abortions jag haft. Nästan mindre symptom med min son, vilket oroar Magnus eftersom jag har ganska mycket symptom.. igår hade jag väldigt ont i magen och jag mår lite illa, ömma bröst osv.

Test dag idag, så nu ska jag ringa kliniken och säga att jag är gravid. Känns lite läskigt.. jag är ju jätteglad men också väldigt orolig för missed abortion igen..

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?