johjen skrev 2016-11-29 05:34:21 följande:
Nu börjar nojorna komma.. Har inte känt mig gravid de senaste dagarna, knappt några ömma bröst och värken bakom blygdbenet har försvunnit nästan helt. Tog ett test igår kväll som fortfarande visar plus så försöker lugna mig med det. Förra gången kände jag av mer men tog progesteron fram till testdag då. Jag har varit gravid en gång när jag var 20 och då upptäckte jag det inte förrän vecka 6-7 och hade knappt några symptom alls så kan ju bero på att jag är ostimulerad.
Sen har sambo fått influensan! Sonen och jag har klarat oss än så länge men livrädd att jag ska bli smittad och att det ska påverka fostret på något sätt.. Någon som haft influensa som gravid?
Jag hade värsta kräksjukeveckan med min yngsta, kom inte ihåg vilken vecka det va men innan v12. Trodde först det va gravid illamående som kommit men icke. Tror inte det påverkar mer än att man blir lite extra uttorkad och får försöka balansera det med vätskeersättning.
Känner igen det där med noja, första barnet fattade inte jag att jag va gravid förrän v 7-8 nånting, hade mycket på jobbet å tänkte mensen va sen pga stress, hade ju "mensvärk" till o från så :) 13 år nu så mycket för stress på jobbet! Hade helst velat ha en liten doppler hemma som man kan använda för att lyssna på barnet varje dag :)