• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • johjen
    Sjeldan skrev 2016-11-24 09:41:11 följande:

Jag blöder fortfarande och kliniken har inte ringt upp.. vaknade dock av illamående kl 04 inatt så jag hoppas att det är något positivt! Vill testa men håller med om att man inte vill att det ska ta slut!

Hur mår du nu? Hört något från kliniken?
  • Sjeldan
    johjen skrev 2016-11-24 16:46:00 följande:

Hur mår du nu? Hört något från kliniken?

Inte blivit uppringd av kliniken.. lite märkligt men försöker ta det med ro. De kan ju ändå inte göra någonting!

Annars är det nog samma status som innan! Borde få mens på lördag om det inte har tagit sig.
  • johjen

Kunde inte hålla mig så tjuvtesta idag på ruvdag 5 och det var minus.. Vet att det är tidigt och mycket kan hända men lika bra och försöka landa i detta över helgen. Som sagt, jag har min fantastiska son, sambo och vi ska snart bygga hus så får försöka glädja mig åt det. Nu behöver det inte kännas jobbigt att byta jobb eller att jag ska vara tärna på min bästa väns bröllop i sommar, kommer ju inte ha någon mage som är i vägen..

• Sjeldan
    johjen skrev 2016-11-25 06:01:34 följande:

Kunde inte hålla mig så tjuvtesta idag på ruvdag 5 och det var minus.. Vet att det är tidigt och mycket kan hända men lika bra och försöka landa i detta över helgen. Som sagt, jag har min fantastiska son, sambo och vi ska snart bygga hus så får försöka glädja mig åt det. Nu behöver det inte kännas jobbigt att byta jobb eller att jag ska vara tärna på min bästa väns bröllop i sommar, kommer ju inte ha någon mage som är i vägen..

Mycket kan hända, det är som sagt tidigt att testa! När ska du ha mens? Förstår dock att du resonerar som du gör, ett barn är fantastiskt!
  • Bimbim79
    johjen skrev 2016-11-25 06:01:34 följande:

4/12 är ganska länge till så vem vet! Samtidigt förstår jag att du försöker se ljuspunkterna även om det stannar på minus.
    Vi står också i begrepp att göra en massa i huset. Det byggdes 1905 och senaste seriösa renoveringen va på 1950 talet nån gång om man ser till val av tapeter mm. Kan se mig själv i detta badrum kök mm smällfet och skitförbannad :) stackars min familj! Försöker tänka att allt blir nog bra o löser sig, kan dock inte låta bli o fundera på vad vi gett oss in i. De andra barnen är ju stora nog till o klara en renoverings röra :)
  • johjen
    Sjeldan skrev 2016-11-25 06:22:11 följande:

Mycket kan hända, det är som sagt tidigt att testa! När ska du ha mens? Förstår dock att du resonerar som du gör, ett barn är fantastiskt!

Jag ska ha mens på tisdag.
  • Muffins2017

Tråkigt med minus Johjen

Hoppas plusset kommer trots allt.

Kul med nytt hus, när beräknas det stå färdigt?

• johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-25 07:39:38 följande:

Tråkigt med minus Johjen

Hoppas plusset kommer trots allt.

Kul med nytt hus, när beräknas det stå färdigt?

Vi håller på med ritningar så ingen tidplan spikad ännu!
  • johjen

Börjar nu även få kraftigare flytningar som jag brukar få några dagar innan mens samt att några finnar är på väg att ploppa ut i ansiktet. Plus huvudvärk som mal i huvudet, ett av mina tidiga pms tecken. Jaja det blir vad det blir.

• Hemflyttad

Johjen, vad tråkigt! Förstår att du ställer in dig på att det inte blir något nu då. Men det finns absolut en möjlighet att strecket bara inte syns än. Dina symptom med flytningar osv. kan nog betyda vad som helst ...

Jag har fortfarande inte testat, 6 dagar efter FET nu. Vi ska på konsert ikväll, svärföräldrarna kommer och ska tydligen stanna ända till söndag, då jag har BIM. Så jag vet inte när testandet blir av. Tror jag låter mensen komma den här gången faktiskt. Fruktansvärt svårt att föreställa mig att det skulle ha funkat, allts känns som förra gången jag gjorde FET i september. Suck. Snart är det över i alla fall ...

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?