• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • johjen
    Jullan skrev 2016-11-27 13:29:42 följande:

Hej! Får jag hoppa in här med er? Ni verkar ligga lite före mig. Vi hade återföring av en fyradagars tidigare idag och jag bara måste få berätta för någon ?? Vi gjorde ivf 2014 vilket resulterade i vår lille son som alltså är 2 år nu.

Jag läste lite tillbaka i tråden och det verkar vara fler av er som har testat positivt, stort grattis! Känns så himla häftigt det här. Hoppas verkligen att vi också plussar!

Vi har fått testdag 11 december. Hur långt innan det brukar man kunna få ett någorlunda tillförlitligt svar? På vilken dag har ni testat för första gången? ????

Hej och välkommen!

Vi fick också vår son 2014 genom ivf och har nu precis plussat med en blastocyst från samma "kull". Jag plussade på ruvdag 6 men än så länge är det väldigt tidigt och mycket kan hända! Hoppas ärtan stannar så länge den ska och utvecklas som den ska!
  • gammelpysen

Hej alla,

Har tagit en liten familjelivspaus för att koppla av efter vårt misslyckade IVF i oktober. Nu är jag här igen, fick mens i onsdags (4 veckor efter haft slutade med progesteronet) och började med letrozole i fredags. Om jag räknar rätt så blir det återföring runt Lucia.

Såg att vissa plussat här inne - stort stort grattis!

• Jullan

Är det någon av er som vet om det är vanligt att få uppsvälld mage direkt efter FET?

Jag har typiskt nog gått och blivit sjuk nu under eftermiddagen, lite feber. Hoppas verkligen att det inte påverkar chanserna för ägget att fästa .

• Muffins2017
    gammelpysen skrev 2016-11-27 20:09:03 följande:

Hej alla,

Har tagit en liten familjelivspaus för att koppla av efter vårt misslyckade IVF i oktober. Nu är jag här igen, fick mens i onsdags (4 veckor efter haft slutade med progesteronet) och började med letrozole i fredags. Om jag räknar rätt så blir det återföring runt Lucia.

Hoppas ni får en bra julklapp då! <3
  • johjen
    Jullan skrev 2016-11-27 21:44:15 följande:

Är det någon av er som vet om det är vanligt att få uppsvälld mage direkt efter FET?

Jag har typiskt nog gått och blivit sjuk nu under eftermiddagen, lite feber. Hoppas verkligen att det inte påverkar chanserna för ägget att fästa .

Jag svullnade upp några timmar efter mim återföring och har varit svullen sen dess tyvärr.. Tror inte att lite feber påverkar dina chanser men kanske värt att stanna hemma och vila idag om du fortfarande känner dig dålig. Hoppas du mår bättre idag!
  • johjen
    gammelpysen skrev 2016-11-27 20:09:03 följande:

Hej alla,

Välkommen hit! Trist att det inte lyckades sist, håller tummarna för dig att det kommer gå hela vägen denna gång!
  • Bimbim79

Välkommen gammelpysen!
    Svullen efter återföringen va jag med. Det verkar tillhöra :) sitter o kämpar med morgon illamående, mår som jag vore lite lätt åksjuk/sjösjuk hela tiden. Hoppas det ger sig samtidigt är det ju egentligen det enda förutom obeskrivlig trötthet som är symtom på att det gick vägen.

• johjen
    Bimbim79 skrev 2016-11-28 06:54:22 följande:

Välkommen gammelpysen!
    Svullen efter återföringen va jag med. Det verkar tillhöra :) sitter o kämpar med morgon illamående, mår som jag vore lite lätt åksjuk/sjösjuk hela tiden. Hoppas det ger sig samtidigt är det ju egentligen det enda förutom obeskrivlig trötthet som är symtom på att det gick vägen.

Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?