• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-30 05:10:45 följande:

Shit nu testade jag igen med veckoindikatorn och det stod gravid 1-2 när det borde stå gravid 3-4.. Fick stundtals illamående igår men kam bero på att jag hade en väldigt stressigt dag. Veckoindikatorn borde slått om som igår men vi får väl hoppas att det inte gett utslag än. Som sagt, hade mer symptom med sonen i början och därför jag nojar nu. Försöker tänka, det blir som det blir, jag kan ändå inte påverka något men mycket står på spel...

Jobbigt, men du är ju precis på gränsen mellan 1-2 och 2-3 så det är nog inget att oroa sig för. Symptom varierar, det är normalt. Kanske testa med digitalt igen till helgen? Då borde det ha slagit om. Precis som du säger finns det inget du kan göra ändå så det bästa är väl att försöka låta bli att tänka på det. Lättare sagt än gjort, jag vet...
  • Hemflyttad

Jag är verkligen glad att jag testade tidigt för annars hade jag nog trott att jag var gravid nu. Jag brukar ALLTID få mens trots Lutinus, men den här gången har det inte riktigt kommit igång än. Nu har jag slutat helt med Lutinus och det har börjat en aning. Segt. Har så klart fortsatt testa och det är helt klart minus.

Konstigt att det varierar så. Men har heller aldrig haft sömnproblem av kortisonet tidigare så kanske är det något som gör att min kropp är känsligare för medicinerna den här gången. Även jämfört med försöket i september.

Jag ska boka ett uppföljningssamtal med kliniken, ska bli intressant att höra varför de tror att det inte har fungerat. Fast de kommer väl bara säga att det är otur. Tänkte även höra om det finns något att göra för att öka chanserna att bli gravid igen utan IVF. Man kan väl få drömma lite... Flört

• johjen
    Sjeldan skrev 2016-11-30 08:38:45 följande:

Jag kunde inte hålla mig längre... Testade imorse och fick "Gravid 2-3 veckor"! Bästa morgonen!

Så kul, stor grattis!
  • johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-30 08:34:59 följande:
    Du menar att det ska stå 2-3? Vilken vecka är du i nu?
    Vecka 5, 4+1..
  • johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-30 09:15:57 följande:

Jag är verkligen glad att jag testade tidigt för annars hade jag nog trott att jag var gravid nu. Jag brukar ALLTID få mens trots Lutinus, men den här gången har det inte riktigt kommit igång än. Nu har jag slutat helt med Lutinus och det har börjat en aning. Segt. Har så klart fortsatt testa och det är helt klart minus.

Konstigt att det varierar så. Men har heller aldrig haft sömnproblem av kortisonet tidigare så kanske är det något som gör att min kropp är känsligare för medicinerna den här gången. Även jämfört med försöket i september.

Jag ska boka ett uppföljningssamtal med kliniken, ska bli intressant att höra varför de tror att det inte har fungerat. Fast de kommer väl bara säga att det är otur. Tänkte även höra om det finns något att göra för att öka chanserna att bli gravid igen utan IVF. Man kan väl få drömma lite... Flört

Bra att du bokar upp ett uppföljningsamtal! Vad tycker du annars om Calenderska? Vi hade lite strul vid vår förra IVF, sköterskan var snurrig och protokollet hon gav var fel samt att hon hade sagt att det skulle bli avdrag på fakturan för utredningen vilket inte stämde osv.. Men bemötande av läkare och framförallt embryloger mm har varit toppen!
  • Hemflyttad

Jag tycker de har varit bra, men de går väldigt mycket på sina standardprotokoll. Det finns inte mycket utrymme för personlig anpassning. Har inte provat någon annan klinik i Sverige men har gjort IVF utomlands tidigare. Dock har de ändå mycket bra resultat, så något gör de ju rätt.

Men ta det där med ägglossningstester. De säger att man bara ska testa på morgonen. Därför missar jag ägglossningen i augusti och fick vänta en månad. I oktober ville de nästan inte godta att jag fått ägglossning eftersom det bara var utslag på kvällen.

Om du inte hade testat på kvällen så hade du troligen också fått vänta en månad, för visst fick du inte utslag på morgonen?

Eftersom det uppenbarligen inte är helt ovanligt borde de självklart instruera alla att testa två gånger om dagen.

• Muffins2017
    Hemflyttad skrev 2016-11-30 09:15:57 följande:

Jag ska boka ett uppföljningssamtal med kliniken, ska bli intressant att höra varför de tror att det inte har fungerat. Fast de kommer väl bara säga att det är otur. Tänkte även höra om det finns något att göra för att öka chanserna att bli gravid igen utan IVF. Man kan väl få drömma lite...

Så kände jag också förra FET. Hade helt klart trott att jag var gravid..

Tråkigt att det inte funkade den här gången. Hade ni några frysta kvar?
  • Muffins2017
    Sjeldan skrev 2016-11-30 08:38:45 följande:

Jag kunde inte hålla mig längre... Testade imorse och fick "Gravid 2-3 veckor"! Bästa morgonen!

Underbart!!! Grattis!!
  • Muffins2017
    johjen skrev 2016-11-30 09:22:47 följande:

Vecka 5, 4+1..

Då är det ju precis så det kunnat slå om, vänta några dagar så har det säkert ökat!
  • Muffins2017

Någon som kan länka till listan? Skulle vara kul om vi uppdaterar hur frysåterföringen har gått!

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?