• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Söndag
    Hemflyttad skrev 2016-11-23 12:29:56 följande:

Fint Muffins!

Vi har ju redan två barn, så det blir absolut inga fler IVF för oss. Känner mig otroligt tacksam. Har lagt flera hundra tusen på olika typer av behandlingar genom åren, det räcker gott och väl.

Mängder av husrenoveringar här med. Hade varit trevligt att typ åka på semester nån gång ...

Vi tyckte så synd om oss efter allt strul med hus och grejer så gick och köpte en husvagn så nu semestrar vi så istället :)
  • Sops

Verkar bli en återföring för mig ändå! Hade ingen äggblåsa som växt förra veckan men igår var den på 14mm. Ska tillbaka imorgon och eventuellt ta ovitrelle så det inte krockar med klinikens helgstängning :)

• Bimbim79
    Sops skrev 2016-11-24 07:34:06 följande:

Verkar bli en återföring för mig ändå! Hade ingen äggblåsa som växt förra veckan men igår var den på 14mm. Ska tillbaka imorgon och eventuellt ta ovitrelle så det inte krockar med klinikens helgstängning :)

Underbart! :)
  • Hemflyttad
    Söndag skrev 2016-11-23 18:59:50 följande:
    Vi tyckte så synd om oss efter allt strul med hus och grejer så gick och köpte en husvagn så nu semestrar vi så istället :)
    Ja, det kanske är så man ska göra! Glad
  • Hemflyttad

Men vad bra! Måste kännas skönt, så tråkigt när det blir inställt.
    Lycka till imorgon!
  • Muffins2017

Min blåsa växte väldigt långsamt så jag fick ta lite menipur sprutor ett par dagar.
  • Hemflyttad

Hur går det för dig, Muffins, har du testat något mer? Blir det starkare? Glad

Hur mår ni andra ruvare? Tycker att det blir jobbigare för varje dag. Hade lite molvärk för ett par dagar sedan, men nu känner jag inget särskilt. Vaknar vid 5 varje morgon, troligen kortisonet som gör det. Trött på det här nu.

Tror att varje ruvning gör att alla minnen från tidigare ruvningar och alla år med fertilitetsproblem liksom kommer tillbaka och gör att allt känns ännu tyngre.

Samtidigt känner jag fortfarande ingen längtan efter att testa. Detta är min sista ruvning och vill inte att den ska ta slut. Knäppt.

• Muffins2017

Har inte testat sedan igår. Tänkte vänta tills i morgon som är BIM för att inte bli för besatt.. sen tror jag att jag ska försöka hålla mig tills tisdag som är test dag. Men vi får se om jag kan..

Jag har förövrigt nästan inga symptom. Kan ömma lite i brösten men bara ibland, även lite molvärk, men båda är ju symptom på progesteronet också.

• Sjeldan

Jag blöder fortfarande och kliniken har inte ringt upp.. vaknade dock av illamående kl 04 inatt så jag hoppas att det är något positivt! Vill testa men håller med om att man inte vill att det ska ta slut!

• Söndag

Haha dagen bortgjord! ja nu delade jag helt tokig bild inte bara bild på testet som tanken var! Jag som valt att vara hemlig här egentligen!!! Haha

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?