• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Bimbim79

Jag kan säg att hade det inte blivit plus denna gången hade vi fått vänta, rent ekonomiskt. Åkte på att byta all el i huset samtidigt med inte kul att behöva låta bli pga ekonomi men det är ju rätt stora summor som ska ut! Håller bara tummarna nu för att det stannar där inne.

Har en annan sak jag funderat på! Hur ska vi berätta för tonårs dottern?
    Va ren cirkus här när jag träffade min nuvarande man, hjälpte ju inte till att hennes pappa spädde på "hatet" pga svartsjuka. Detta gick över när hon insåg att det spelar ingen roll hur illa hon beter sig han kommer inte flytta ändå! Så numera är han en trygghet och hon vet han ställer upp och finns här både för henne och syskonen. Men oturligt nog traskade hon in i sovrummet vid ett olämpligt tillfälle, smög in när hon skulle varit hos pappan! Vilket liv det blev! Hon har ADD bl.a. Ogillar överlag att dela mig med syskonen och min nya man. Trots att hon får mer tid med mig när han gärna har de små! Misstänker att det kommer förvandlas till ett mindre katastrof område här när hon förstår att jag är gravid (vilket innebär i hennes värld skitäckligt sex) naturligtvis vänjer även hon sig vid detta men jag bävar för att behöva rida ut den stormen!
    Hon har haft det lite jobbigt i skolan och har en del ångest problem, samtal på BUP och medicin mot koncentrations svårigheterna. Samtidigt är hon ju världens snällaste omtänksammaste storasyster, brukar sitta barnvakt till mosters 2 åring och är fantastiskt ansvarsfull med mindre barn!
    Suck blev långt men fy vad detta gnager i huvudet!

• Hemflyttad
    Söndag skrev 2016-11-23 07:57:39 följande:
    Ja vi får väll se... som sagt magkänslan säger att jag inte är gravid ..

Blä vilken dålig morgon!! Och natt... hur går man vidare?! Fler försök vad har man råd med? Osv

Hoppas ni andra har en bättre morgon!!
    Men stackare, vet precis hur det känns. Många gånger man har testat tidigt och blivit besviken, samtidigt som man inte kan vara helt säker på att det är över. Det ÄR ju väldigt tidigt fortfarande. Det KAN fortfarande bli plus!

Magkänslan ska man nog inte lita alltför mycket på, det är lätt att känna sig uppgiven i den här karusellen.

Skickar en kram och håller tummarna för att det blir plus senare i veckan!
  • Hemflyttad

Bimbim - nu är mina barn bara 2 och 4 år, så jag har ingen aning om hur det är att ha en tonåring. Men jag förstår att du tänker på detta och att det känns jobbigt. Det låter ändå som att det kommer att gå bra, även om det blir turbulent ett tag först. Det är väl ingen brådska att berätta heller eller?

Verkar vara en fin och barnkär tjej, det kommer att bli bra!

• Bimbim79
    Hemflyttad skrev 2016-11-23 08:34:50 följande:

Bimbim - nu är mina barn bara 2 och 4 år, så jag har ingen aning om hur det är att ha en tonåring. Men jag förstår att du tänker på detta och att det känns jobbigt. Det låter ändå som att det kommer att gå bra, även om det blir turbulent ett tag först. Det är väl ingen brådska att berätta heller eller?

Verkar vara en fin och barnkär tjej, det kommer att bli bra!

Är väl mest den turbulenta delen jag inte vet om jag orkar :) med alla mina hormoner mm väntar iaf t vecka 12. Hon har så pass humör så typ ingen i familjen vill väcka henne på morgonen! ;)
    De "små" 8, 9 tror jag bara blir glada. De bor här varannan vecka så när de väl vet så kommer ex maken o hans nya med får veta såklart! Stora tjejen har ju haft lite lyx nu med 2 vuxna som hon kunnat ha själva när de små inte är hemma så hon kommer så klart se det som konkurrens men har väl förhoppningsvis snart själv fullt upp med kompisar o snyggaste killen mm (hon är 13)
  • Söndag
    Bimbim79 skrev 2016-11-23 08:26:46 följande:

Jag kan säg att hade det inte blivit plus denna gången hade vi fått vänta, rent ekonomiskt. Åkte på att byta all el i huset samtidigt med inte kul att behöva låta bli pga ekonomi men det är ju rätt stora summor som ska ut! Håller bara tummarna nu för att det stannar där inne.

Har en annan sak jag funderat på! Hur ska vi berätta för tonårs dottern?

Va ren cirkus här när jag träffade min nuvarande man, hjälpte ju inte till att hennes pappa spädde på "hatet" pga svartsjuka. Detta gick över när hon insåg att det spelar ingen roll hur illa hon beter sig han kommer inte flytta ändå! Så numera är han en trygghet och hon vet han ställer upp och finns här både för henne och syskonen. Men oturligt nog traskade hon in i sovrummet vid ett olämpligt tillfälle, smög in när hon skulle varit hos pappan! Vilket liv det blev! Hon har ADD bl.a. Ogillar överlag att dela mig med syskonen och min nya man. Trots att hon får mer tid med mig när han gärna har de små! Misstänker att det kommer förvandlas till ett mindre katastrof område här när hon förstår att jag är gravid (vilket innebär i hennes värld skitäckligt sex) naturligtvis vänjer även hon sig vid detta men jag bävar för att behöva rida ut den stormen!

Hon har haft det lite jobbigt i skolan och har en del ångest problem, samtal på BUP och medicin mot koncentrations svårigheterna. Samtidigt är hon ju världens snällaste omtänksammaste storasyster, brukar sitta barnvakt till mosters 2 åring och är fantastiskt ansvarsfull med mindre barn!

Suck blev långt men fy vad detta gnager i huvudet!

Samma här har bränt 300 000 på huset sista året :( sparkontot ser inte längre ut att vara så sugen på syskonförsök ... och så psyket på det!

Å va svårt! Har Ni någon kontakt med kurator, habilitering eller så just nu? kan de hjälpa på något sätt? Kan man lägga över det mer på henne? Lägga över är fel ord men jag tänker att hon får växa, känna att ni behöver henne i förändringen som håller på att ske...
  • Muffins2017

Be inte om ursäkt söndag! Helt ok att vara deppig, vi måste ha plats för både positivt och negativt tycker jag. <3

• Muffins2017

Jag känner igen mig i en del annat som skrivits här. Vi har bränt 50000 på tråkig husrenovering (som är viktig men inte märks)

Sen vet jag inte om vi orkar mer efter det här försöket.. vi har ju använt våran sista blastocyst nu, vet inte om jag pallar ngt till ivf. Inte såmycket för att just det varit så jobbigt utan mer för att kombinationen av att behöva göra upprepade ivf behandlingar som inge funkar, i kombination av att få missed abortion när man väl blir gravid..

Men jag försöker trots allt vara optimistisk nu, för jag har ju fått svaga plus sedan ruvardag 4. Bokar över det istället men det har stigit och idag var det klart synligt utan att anstränga sig.

Jag hoppas verkligen att den stannar den här gången!

• A S E

Jag höll på tjyvtesta igår på rd4. Hejdade mej precis! Kollat bilder på instragram på folk som börjat testa. Dom flesta får inte svagt utslag förrän runt dag 7-8..

Söndag: jag hoppas verkligen du har testat för tidigt! Du har ju en hel vecka kvar till officiell testdag!

Muffins: har du ingen bild på test du kan visa?

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?