• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-21 09:38:26 följande:

Jag kommer troligen att tjuvtesta på fredag morgon, 11 dagar efter ägglossning. Svärföräldrarna kommer hit på eftermiddagen och stannar minst ett dygn och har det inte funkat finns det risk att mensen börjar komma igång under lördagen. Så då är jag hellre förberedd på att det inte har funkat.

Hur tänker ni andra? TD är så himla långt bort, 19 dagar efter ÄL för mig.

Vilken ruvdag är du på då? Jag tänkte eventuellt testa nästa måndag..
  • johjen
    Sjeldan skrev 2016-11-21 09:41:48 följande:

Hur går det för er? Har ni några symptom?

Jag är trött och idag har jag ont i magen. Igår var det lite blod, vilket i mitt fall inte känns upplyftande. Har alltid mellanblödningar en vecka innan mens, enda undantaget var vid min spontana graviditet i våras.

Kan tiden inte gå snabbare??

Också trött och magen har svullnat upp, känner mig uppblåst typ.

Har du haft några blödningar idag?
  • Sjeldan
    johjen skrev 2016-11-21 12:57:50 följande:

Också trött och magen har svullnat upp, känner mig uppblåst typ.

Har du haft några blödningar idag?

Inga blödningar idag än så länge. Skönt men ändå orolig varje gång man går på toa.

Kan hålla med om uppblåstheten, känns som magen har svullnat tre storlekar idag!
  • Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-21 12:54:49 följande:
    Vilken ruvdag är du på då? Jag tänkte eventuellt testa nästa måndag..
    Då är jag på ruvardag 6 (om FET är dag 0). Det är ju för tidigt för att få ett tillförlitligt resultat. Men som sagt, vill inte bli överraskad av mens under helgen när svärisarna är här.

Tänker också att eftersom blastisen redan var halvvägs utanför skalet borde den fästa tidigt, om den nu ska fästa.

Usch, avskyr ruvning. Också väldigt svårt att koncentrera mig på jobb. Jobbar dessutom hemma idag så får stå emot googlingsimpulserna ... Flört
  • Söndag
    johjen skrev 2016-11-21 12:51:34 följande:

Också sjukt trött och oengagerad på jobbet.. Ska dessutom sluta om 5 veckor och börja på nytt jobb efter jul så känner mig ganska så ointresserad av att jobba nu.

Å de förstår jag! Jag blev kallad på intervju för nytt jobb idag så svårt är ju egentligen kanske inte riktigt läge att byta just nu....
  • Muffins2017

Har också svårt att inte googla hysteriskt och överanalysera minsta symtom/brist på symtom.

Helt sjukt egentligen vad påfrestande det här är.. väntan på äl som ska bli på rätt dag och inte får missas, väntan på att tina upp ägget och se om det klarar sig, om återföringen går bra. Sen typ2 dagars lugn innan det börjar klia i fingrarna att testa och analyser symptom osv.

Får man negativt test så rasar det, blir det positivt börjar oron för om hcgt ökar som det ska!? Har man ngt symptom på graviditet typ illamående eller molvärk? Är det mindre symtom nu än igår? Det kan inte vara bra!

Sen har jag 2 missed abortion i bagaget. Det ena i v 13 det andra upptäckte vi v 8. Så för mig slutar inte oron fören efter lyckat ultraljud i v 12 typ.. sen tar den iochförsig inte slut utan antar bara en annan form och är inte riktigt lika olidlig...

• johjen
    Söndag skrev 2016-11-21 13:51:02 följande:

Å de förstår jag! Jag blev kallad på intervju för nytt jobb idag så svårt är ju egentligen kanske inte riktigt läge att byta just nu....

Om jag blir gravid kommer jag vara i vecka 8-9 när jag börjar men jobbet jag har idag ligger ca 7 mil ifrån mig och pendlar 2 h om dagen så hoppas min nya arbetsgivare kommer ta det bra i så fall!
  • johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-21 13:47:48 följande:

Då är jag på ruvardag 6 (om FET är dag 0). Det är ju för tidigt för att få ett tillförlitligt resultat. Men som sagt, vill inte bli överraskad av mens under helgen när svärisarna är här.

Tänker också att eftersom blastisen redan var halvvägs utanför skalet borde den fästa tidigt, om den nu ska fästa.

Usch, avskyr ruvning. Också väldigt svårt att koncentrera mig på jobb. Jobbar dessutom hemma idag så får stå emot googlingsimpulserna ...

Jag testade positivt med sonen på ruvdag 10 och han var från ett färsk försök och tänker att blastocysten är "äldre" vid insättning än vad färsk försöket var. Så ruvdag 7 med FET borde vara ruvdag 10 med ET? Eller kan man räkna så?
  • johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-21 14:04:19 följande:

Har också svårt att inte googla hysteriskt och överanalysera minsta symtom/brist på symtom.

Helt sjukt egentligen vad påfrestande det här är.. väntan på äl som ska bli på rätt dag och inte får missas, väntan på att tina upp ägget och se om det klarar sig, om återföringen går bra. Sen typ2 dagars lugn innan det börjar klia i fingrarna att testa och analyser symptom osv.

Får man negativt test så rasar det, blir det positivt börjar oron för om hcgt ökar som det ska!? Har man ngt symptom på graviditet typ illamående eller molvärk? Är det mindre symtom nu än igår? Det kan inte vara bra!

Sen har jag 2 missed abortion i bagaget. Det ena i v 13 det andra upptäckte vi v 8. Så för mig slutar inte oron fören efter lyckat ultraljud i v 12 typ.. sen tar den iochförsig inte slut utan antar bara en annan form och är inte riktigt lika olidlig...

Ja hur ska man hålla sig borta från googlandet?! Jag försöker vara lugn framför min sambo och säga att det blir som det blir men tankarna snurrar ju i huvudet ständigt. Och håller ned dig, sen börjar annan typ av oro..
  • Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-21 14:47:09 följande:
    Jag testade positivt med sonen på ruvdag 10 och han var från ett färsk försök och tänker att blastocysten är "äldre" vid insättning än vad färsk försöket var. Så ruvdag 7 med FET borde vara ruvdag 10 med ET? Eller kan man räkna så?
    Aha, så sonen var inte en blastocyst då? 2-dagars? I så fall stämmer dina beräkningar. Glad 12 dagar efter ÄL/äggplock. Då borde du väl kunna testa på söndag? Gah, blir snurrig i huvudet nu!
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?