• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • A S E
    johjen skrev 2016-11-18 10:46:28 följande:

Tjooohooo allt såg exemplariskt ut för återföring så läkaren så nu har jag tid på söndag! Så skönt!

Nu börjar nervositet, ska embryot klara upptining?

Yeeeeeeeyyyyyy!! Jag sitter oxå som på nålar här hemma. Tänkte slå ihjäl karln när han ringde! Trodde det var från kliniken.. mindre än en timme kvar tills vi måste börja åka. Nu vill jag inte ha nåt samtal från dom att det inte klarat upptining!
  • Söndag
    A S E skrev 2016-11-18 11:07:21 följande:

Yeeeeeeeyyyyyy!! Jag sitter oxå som på nålar här hemma. Tänkte slå ihjäl karln när han ringde! Trodde det var från kliniken.. mindre än en timme kvar tills vi måste börja åka. Nu vill jag inte ha nåt samtal från dom att det inte klarat upptining!

Spännande hoppas de gick bra!!
  • Söndag
    Hemflyttad skrev 2016-11-18 09:12:37 följande:

Lycka till ni som har återföring idag! Håller tummarna!

Söndag - åh, missade att du hade återföring igår. Det är ju omöjligt att veta hur det har gått redan, men jag vet hur påfrestande det kan vara rent psykiskt att ruva.

Johjen - Hoppas det ser bra ut idag!

Sops - ja, inget annat att göra än att vänta. Får hoppas att det händer något fram till nästa vecka!

Själv har jag FET imorgon, börjar bli smått nervös. Har bara en blastis nu, lite snopet om den inte klarar upptiningen.

Ja fy ! Väntan är hemsk!!

Förstår att du är nervös spännande!!
  • Sjeldan

Nu är det gjort! :)

Ett perfekt litet embryo som delat sig 100 gånger. Inte för att jag vet vad det betyder egentligen haha.

• A S E

Hade klarat upptining galant och hade börjat krypa ur skalet. Var precis i skedet innan det ska fästa sa dom

• Bimbim79

Grattis alla som fört in! Och nu håller vi tummar å tår för er som ska föra in, väntar på upptining ska gå vägen och ber om tålamod för de som ruvar. :)
    Eftersom jag jobbar i vården har jag märkt att jag är lite känsligare mot dofter, dock inte sånt jag trodde jag skulle reagera på utan det som är absolut värst även om jag inte kräkts känner mig snarare "lite åksjuk" lätt molande illamående är landstingets vidriga kaffe :0
    Torkar hellre både avföring och kräk än få uppgiften att förbereda morgonens kaffe! Är själv notorisk kaffedrickare men landstingets rävgift kommer göra passen jobbiga framöver! :D

• Rosa98

Haft återföring idag, ena ägget klarade upptiningen sådär så därför tinades även vårt sista ägg upp och klarade sig galant.Det första ägget repade sig dock under dagen och frågan ställdes ifall jag ville sätta in båda med risk för tvillingar. Vi valde dock att bara sätta in det som var i bäst kvalité då jag inte ville riskera en tvillinggraviditet med alla komplikationer som det kan innebära samt att mina tidigare graviditeter har inte varit helt lätta så vi vågar inte chansa. Så nu håller vi tummarna för att det faller väl ut. Fick testdag 1/12 men mensen ska komma den 27:e. Time will tell :)

• Hemflyttad

Grattis alla! Härligt att det gick bra.

Funderade precis på hur det blir om vårt embryo bara ser halvbra ut vid tining... De vill säkert inte återföra om det ser ut att påverka deras statistik negativt. Å andra sidan får de inget betalt om det inte blir återföring. Usch ja, ingen idé att tänka på det, antar jag.

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?