• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Bimbim79
    johjen skrev 2016-11-14 08:02:43 följande:

Ingen glad gubbe ännu..Frustrerande! Hade jag fått glad gubbe senast igår hade återföringen skett nästa helg och man slipper joxa med att sjukskriva sig eller ta ledig från jobbet men det är som det är.. Hur gör ni andra, tar ni ledig från jobbet eller sjukskriver er från jobbet? Undersökningar, ultraljud mm är ju inte så tidskrävande men en återföring tar ju lite längre tid..

Vi har 15 mil att köra, har känts sådär för ett UL men vad gör man! Nån gång har vi VABBAT å tagit med barnen. Jag jobbar natt så hänt att jag fått sova på vägen, maken sagt han måste köra mig t sjukhuset osv nån gång har jag bytt pass med en kollega i samma sits!
  • johjen

Åhå testade precis nu när jag gick på toa och fick glad gubbe! Kommer testa igen givetvis imorgon bitti men frågan är om de kommer räkna från idag eller imorgon?

• A S E
    johjen skrev 2016-11-14 19:16:55 följande:

Åhå testade precis nu när jag gick på toa och fick glad gubbe! Kommer testa igen givetvis imorgon bitti men frågan är om de kommer räkna från idag eller imorgon?

Jippi!! :D Hm, jadu? Jag sa inget till dom idag att jag fått glad gubbe både lördag o söndag. Sa att jag fick positivt test i lördags.. Men din klinik gjorde insättningar på helger oxå va?
  • Sops
    Muffins2017 skrev 2016-11-14 19:56:28 följande:

Johjen:

Dom räknar från i morgon så det blir på söndag om du har 5 dagars. Tror jag

På min klinik gör de återföring 6 dagar efter omslag oavsett om blastocysten är odlad 5 eller 6 dagar. Men det kan såklart vara olika på olika kliniker! :)
  • johjen

Nja tror de sa 6 dagar till mig och vet att vårt embryo är 6 dagar men får väl se vad de säger imorgon när jag ringer. Ja vår klinik är öppen helger också.

Har alla fått äl nu då i tråden eller är det någon mer som väntar?

• Sjeldan

Jag fick också tid för återföring på fredag! :)

Jag och min man jobbar också på samma jobb, blir lite trixigt att båda åker samtidigt ibland.. Jobbar nog halvdag och åker sedan 13 mil till Linköping, långt men lätt värt!

• johjen

Men ingen glad gubbe idag trots äl känningar och utslag igår? Vad är det frågan om? Förut kunde jag få äl utslag i två dagar och nu bara en kväll?

• Söndag
    johjen skrev 2016-11-15 05:56:59 följande:

Men ingen glad gubbe idag trots äl känningar och utslag igår? Vad är det frågan om? Förut kunde jag få äl utslag i två dagar och nu bara en kväll?

Men visst kan man få korta stegringar ibland?

Jag får bara glad gubbe endag :)
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?