• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Hemflyttad

Jag dricker redan minimalt med kaffe (aldrig lärt mig att gilla det), fast desto mer te... Det kan väl inte skada att dra ner om man dricker väldigt mycket kaffe, annars gäller väl att försöka leva någorlunda hälsosamt. Det är svårt att dra gränsen mellan att förbättra chanserna och att sluta leva. Och det är så klart olika för alla var den gränsen går.

Kul att vi är några stycken nu, ska bli roligt att följa er. Hoppas på många fina plus!

• Muffins2017

Nu äntligen var äggblåsan 2 cm så det blir ovitrelle i kväll och återföring nästa onsdag!

• johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-10 15:53:24 följande:

Nu äntligen var äggblåsan 2 cm så det blir ovitrelle i kväll och återföring nästa onsdag!

Härligt, grattis!

Själv ska jag börja testa med ägglossningstestet imorgon och har inbokat ul imorgon eftermiddag. Känns så overkligt att vi ska göra detta så fullt upp med annat just nu! Har knappt berättat för vänner och familj denna gången medan när vi gjorde ivf med sonen visste alla nära och kära..
  • A S E
    Muffins2017 skrev 2016-11-10 15:53:24 följande:

Grattis, vad roligt för dej!

Jag började testa med stickor idag (dag 10). Gav knappt utslag men tänker testa varje dag nu så man inte missar äl.

En fråga till er som för göra ul innan FET, gör ni stimulerat?

Känner igen det där Johjen :) Förra gången visste typ alla, nu vet bara våra mammor och min bästa kompis. Tycker det blir sån jäkla press när många vet om det! Som att det inte redan är mycket press.. vi kommer inte berätta för nån när vi ska få åka på återföring, om det skulle ta sej så berättar vi då.
  • Muffins2017

Samma här, förut visste många runtom, men nu har jag inte berättat för någon förutom en ivf kompis. Vet inte varför men känns bäst.

Ang vul och stimulerat eller ej så gjorde jag ostimulerat förra gången och då fick jag göra vul vid omslag. Den hör gången stimulerat och flera vul.

Om man har regelbunden cykel och kör ostimulerat så behöver man inte göra vul alltid tror jag.

• Sops
    A S E skrev 2016-11-10 22:01:37 följande:
    Grattis, vad roligt för dej!

Jag började testa med stickor idag (dag 10). Gav knappt utslag men tänker testa varje dag nu så man inte missar äl.

En fråga till er som för göra ul innan FET, gör ni stimulerat?

Känner igen det där Johjen :) Förra gången visste typ alla, nu vet bara våra mammor och min bästa kompis. Tycker det blir sån jäkla press när många vet om det! Som att det inte redan är mycket press.. vi kommer inte berätta för nån när vi ska få åka på återföring, om det skulle ta sej så berättar vi då.
    Jag gör ostimulerat men ska få göra ett ul för att se så jag inte ägglossar på en söndag eller måndag (kliniken har stängt på helgen). Känns lite tryggare att kunna styra det om det nu skulle bli så.
  • A S E
    Sops skrev 2016-11-11 09:08:31 följande:

Jag gör ostimulerat men ska få göra ett ul för att se så jag inte ägglossar på en söndag eller måndag (kliniken har stängt på helgen). Känns lite tryggare att kunna styra det om det nu skulle bli så.

Min klinik har oxå stängt på helgerna men jag ska inte få göra nåt ultraljud innan :O
  • Hemflyttad

På min klinik gör man VUL runt dag 10, om man inte brukar ha en lång cykel, vid ostimulerat. Tror man kollar att hinnan ser bra ut, och kanske är det även för att underlätta deras planering (uppskatta hur långt kvar till ÄL). Jag har även fått göra extra VUL efter omslag och blodtest för att kolla progesteronvärde, eftersom de inte riktigt har litat på mina omslag.

Alla kliniker kör säkert på vad de tycker funkar bäst med tanke på tidigare resultat.

• Sops
    A S E skrev 2016-11-11 09:23:19 följande:
    Min klinik har oxå stängt på helgerna men jag ska inte få göra nåt ultraljud innan :O
    Be om det! Jag har missat en återföring pga av just det så månaden efter bad jag om ett ul och det var inga problem. Den här gången föreslog dom det själva men det var mest pga att jag blödde direkt efter förra ägglossningen, annars hade jag nog fått be om det själv igen.
    Jag har upplevt att min klinik går lite på automatik och följer man inte det så måste man väldigt ofta själv veta hur man ska gå tillväga istället. Dock tycker jag att de är väldigt tillmötesgående om man vet vad man vill och ber om det :)
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?