• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • A S E
    Sjeldan skrev 2016-11-08 19:06:48 följande:

Hej,

Hoppar också in här, hoppas det är ok. :)

Planerar vårt andra FET denna månaden, direkt efter det första. Började med ägglossningsstickor idag. Är orolig att jag ska få utslag så att insättning blir en söndag, vet inte hur det är med öppettider då. Någon som har erfarenhet av RMC Linköping?

Där jag går så görs inga insättningar på helger, så jag är oxå livrädd att jag ska få utslag en måndag eller tisdag!

Mitt embryo frystes ner på dag 6 så jag vet inte om det är dag 6 dom sätter tillbaka då?
  • gammelpysen
    Sjeldan skrev 2016-11-08 19:06:48 följande:

Hej,

Hoppar också in här, hoppas det är ok. :)

Planerar vårt andra FET denna månaden, direkt efter det första. Började med ägglossningsstickor idag. Är orolig att jag ska få utslag så att insättning blir en söndag, vet inte hur det är med öppettider då. Någon som har erfarenhet av RMC Linköping?

De har öppet lördagar men inte söndagar.
  • gammelpysen
    Sops skrev 2016-11-08 14:43:04 följande:

Tack så mycket!

En fråga till er alla. Drar ni ner på kaffet inför ett försök? Jag dricker inte så mycket kaffe, en kopp om dagen för det mesta. Två-tre dagar i veckan blir det som mest två koppar. 

Jag dricker två till tre koppar om dagen. Tänkte väl dra ner när det är dags för FET. Har som sagt anpassat kroppen i två år till en eventuell graviditet, utan framgång. Det är ju heller inte kaffet som innebär att vi inte kan få barn... till sist märker man att livet går förbi utan att man hinner njuta av det. En kopp kaffe hit och dit känns som en droppe i havet i sammanhanget...
  • johjen

Välkommen alla nya!

Jag har periodvis dragit ner på kaffe, socker och undvikit alkohol för att öka chansen för att bli gravid men hittills utan framgång. Dragit ner på kaffet igen nu då jag gjorde det sist när jag blev gravid med sonen via ET. Kommer nog undvika kaffe helt från insättning och under ruvningen bara för att.. Nojar mig dock för att jag inte gått ner i vikt så mycket som jag vill utan väger ca 5 kg mer än när jag blev gravid med sonen

• Sjeldan
    A S E skrev 2016-11-08 20:53:58 följande:

Där jag går så görs inga insättningar på helger, så jag är oxå livrädd att jag ska få utslag en måndag eller tisdag!

Mitt embryo frystes ner på dag 6 så jag vet inte om det är dag 6 dom sätter tillbaka då?

Förra FET gjordes på dag sju, där första dagen var den stickorna slog om, på mig. Antar att mina frystes på dag 6! Så märkligt att ingen sagt något om öppettider till mig, den infon borde man ju få när dom säger ok till att starta.
    gammelpysen skrev 2016-11-08 21:07:42 följande:

Jag dricker två till tre koppar om dagen. Tänkte väl dra ner när det är dags för FET. Har som sagt anpassat kroppen i två år till en eventuell graviditet, utan framgång. Det är ju heller inte kaffet som innebär att vi inte kan få barn... till sist märker man att livet går förbi utan att man hinner njuta av det. En kopp kaffe hit och dit känns som en droppe i havet i sammanhanget...

Håller helt med! Levde superstrikt när vi började försöka, men nu har det gått 2,5 år.. inte värt att släppa allt man tycker om när det ändå verkar vara slumpen som säger när man blir gravid.
  • gammelpysen

Ni som gjort FET efter IVF tidigare, dröjde mensen efter IVF som misslyckats? Har inga tecken på att den skulle vara på gång. Brukar annars vara ett litet PMS-monster så här dags. Vill ju kunna ringa och planera nästa steg...

• Hemflyttad

Hej på er!

Gammelpysen - du är väl på cykeln efter IVF-cykeln, eller? Cykeln efter kan definitivt vara konstig på alla möjliga sätt. Håller tummarna för att mensen kommer snart (om inget litet mirakel har inträffat...?)

Muffins - tråkigt att det går så segt. Hoppas det ser bra ut på torsdag och att du snart kan ta ovitrellen.

Sops - beklagar missfallet, vad tråkigt. Håller tummarna för att det går bättre den här gången!

A S E -Då ligger du i fas med mig. Jag brukar ha ÄL runt dag 17 men det kan variera. Förra dagen fick jag ÄL redan dag 12 men det var en knasig cykel och FET blev inställt. Börjar dock testa med stickor på dag 10, dvs på fredag. Jag har också ett 6 dagars embryo, på min klinik återför de alla blastocyster på dag 5. Tror det är olika, alla har väl olika statistik över vad som funkar bäst.

Sjeldan - Ingen erfarenhet av Linköping, min klinik har öppet varje dag för återföring som tur är. Får hoppas att det inte blir en söndag helt enkelt!

Själv har jag varit sjuk några dagar, inte mer än en kraftig förkylning men varit riktigt hängig. Hoppas det inte påverkar cykeln, men det borde det väl inte göra.

• Hemflyttad

Förresten, angående ägglossningstester. Tester ni bara på morgonen? Enligt Carlanderska ska man bara testa på morgonen men jag har upptäckt att jag har mycket korta stegringar. När jag var yngre fick jag utslag på morgonen men det var några år sedan jag höll på med ägglossningstester och det verkar ha ändrats. I augusti fick jag aldrig utslag och FET blev inställt. Sedan började jag testa även på eftermiddagen (på eget initativ) och förra månaden fick jag endast utslag på eftermiddagen. Tester bekräftade ägglossning.

Antar att det är ganska ovanligt att det är så här, men om någon av er som ska göra ostimulerad FET är osäker på att ni får utslag i minst ett dygn kan det vara ett tips att testa även på eftermiddagen ungefär då man tror att det bör vara dags... Enormt frustrerande om man missar en månad ju!

• A S E
    Hemflyttad skrev 2016-11-09 15:46:02 följande:

Förresten, angående ägglossningstester. Tester ni bara på morgonen? Enligt Carlanderska ska man bara testa på morgonen men jag har upptäckt att jag har mycket korta stegringar. När jag var yngre fick jag utslag på morgonen men det var några år sedan jag höll på med ägglossningstester och det verkar ha ändrats. I augusti fick jag aldrig utslag och FET blev inställt. Sedan började jag testa även på eftermiddagen (på eget initativ) och förra månaden fick jag endast utslag på eftermiddagen. Tester bekräftade ägglossning.

Antar att det är ganska ovanligt att det är så här, men om någon av er som ska göra ostimulerad FET är osäker på att ni får utslag i minst ett dygn kan det vara ett tips att testa även på eftermiddagen ungefär då man tror att det bör vara dags... Enormt frustrerande om man missar en månad ju!

När jag gick privat skulle jag testa på kvällarna sa dom.

Nu när jag går via landstinget har dom sagt att jag ska testa på morgonen. Kommer nog testa kvällar iaf för brukar inte heller få utslag på morgonen.

Vill inte missa äl så FET blir inställt!

Skulle ju va kul att hinna med en gång i år i alla fall..
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?