• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • johjen

Hej!

Nu har jag varit och gjort ul och de såg en äggblåsa som ganska så snart skulle lossna, eventuellt redan på söndag! Då blir det återföring nästa lördag för mig sa läkaren. Hon tyckte dock inte jag skulle ha någon typ av hormon efteråt då inga värden eller historik visar att jag skulle behöva det. Jag får väl göra som de säger.. Så nu blir det att vänta på glad gubben på äl testet!

Hur går det för er andra?

• A S E
    johjen skrev 2016-11-11 19:25:53 följande:

Hej!

Nu har jag varit och gjort ul och de såg en äggblåsa som ganska så snart skulle lossna, eventuellt redan på söndag! Då blir det återföring nästa lördag för mig sa läkaren. Hon tyckte dock inte jag skulle ha någon typ av hormon efteråt då inga värden eller historik visar att jag skulle behöva det. Jag får väl göra som de säger.. Så nu blir det att vänta på glad gubben på äl testet!

Hur går det för er andra?

Åh va kul! :D

Jag är på dag 11 idag. Börjar få starkare streck på äl-test så är livrädd att jag ska ägglossa på måndag eller tisdag för då blir det ingen återföring denna månad. Annars ägglossar jag nästan alltid runt dag 16-18 men är det nån gång jag ska få 'normalt' på dag 14 så är det väl nu.. sorry för pessimisten i mej som kryper fram nu, men jag vill inte vänta!
  • A S E

Den översta är från dag 10 och understa idag, dag 11. Hoppas det dröjer flera dagar nu innan positivt test!
  • Hemflyttad

Jag hade också VUL idag och beräknas få utslag när som helst. Så vi är i fas!

ASE - åh, jobbigt! Hoppas hoppas det inte blir ÄL tidigare nu då så att du slipper vänta till nästa månad!

• johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-11 22:55:25 följande:

Jag hade också VUL idag och beräknas få utslag när som helst. Så vi är i fas!

ASE - åh, jobbigt! Hoppas hoppas det inte blir ÄL tidigare nu då så att du slipper vänta till nästa månad!

Kul! När blir återföring för dig troligtvis?
  • johjen
    A S E skrev 2016-11-11 21:02:23 följande:

Den översta är från dag 10 och understa idag, dag 11. Hoppas det dröjer flera dagar nu innan positivt test!

Håller tummarna att det inte ger utslag än! Själv testar jag med clearblue digital så blir lite antigen eller..
  • Sjeldan

Idag fick jag utslag!

Fattar ingenting av min cykel efter alla hormoner hit och dit.. men nu blir det troligtvis återläggning på fredag!

• A S E

Positivt äl-test idag, dag 12 bara! Borde väl bli insättning på fredag i så fall, om det är en blasto? Dom frös in den på dag 6.
  • Sops
    Sjeldan skrev 2016-11-12 08:24:07 följande:

Idag fick jag utslag!

Fattar ingenting av min cykel efter alla hormoner hit och dit.. men nu blir det troligtvis återläggning på fredag!

A S E skrev 2016-11-12 11:19:17 följande:

Positivt äl-test idag, dag 12 bara! Borde väl bli insättning på fredag i så fall, om det är en blasto? Dom frös in den på dag 6.
    Härligt! :)
    ASE - på min klinik gör de återföring på dag 6 efter omslag, dvs fredag för din del. Håller tummarna att de gör samma på din klinik!

• Sjeldan
    Sops skrev 2016-11-12 12:52:54 följande:

Härligt! :)

ASE - på min klinik gör de återföring på dag 6 efter omslag, dvs fredag för din del. Håller tummarna att de gör samma på din klinik!

A S E skrev 2016-11-12 11:19:17 följande:

Förra gången jag gjorde FET var det återföring på dag 6, med blasto som är nedfryst på dag 6.

Kul att vi är synkade! :)
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?