• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • johjen

Inget positivt älutslag idag som jag väntade mig.. Testar nog igen ikväll och hoppas på glad gubbe då eller imorgon bitti!

• Lisa 82

Hej!

Hoppar också in här! Gjorde mitt första ivf försök i september vilket inte blev något pluss, men i vartfall flera embryon till frysen. Väntar nu på ÄL, men alla mina vanliga symtom lyser med sin frånvaro, hoppas att det är på gång ändå... Alla stadier i denna process är fyllda med nervositet!

• Hemflyttad

God morgon!

Bimbim - grattis! Vad härligt Glad Håller tummarna för att plusset snabbt blir starkare. De vill väl att man testar sent för att man ska få ett definitivt svar. I sällsynta fall kan det ta ett bra tag innan det blir ett plus, särskilt efter FET tror jag.

Lisa - välkommen och ja, även FET är jobbigare än man tror rent psykiskt...

Johjen - bara att fortsätta vänta då. Hoppas det blir utslag senare idag eller imorgon!

Rosa - välkommen, tråkigt att det inte funkade förra gången. Hoppas på plus den här gången då!

Jag fick utslag idag, dock inte på första försöket kl. 7.30. Såg på stickan att strecket var ganska starkt, provade igen kl 9 och då fick jag glad gubbe. Jag vet att man inte ska kolla på strecken utan bara på gubben, men det är ju så att strecket blir starkare när det är positivt även på digitala test... Känns skönt, eftersom jag tydligen kan ha svårt att fånga stegringen så slipper jag oroa mig för att missa den nu. Dags att börja oroa sig för nästa steg, att embryot inte ska klara tiningen!

Går allt bra blir det ET på lördag för mig.

Det blir inga försök till egentillverkad bebis här, jag har redan två barn och vill inte undvika riskerna med tvillinggraviditet.

Trevlig söndag på er!

• Bimbim79
    johjen skrev 2016-11-13 08:27:46 följande:

Inget positivt älutslag idag som jag väntade mig.. Testar nog igen ikväll och hoppas på glad gubbe då eller imorgon bitti!

Är inte hormon nivån vid äl störst på morgonen? Vet jag frågade just eftersom jag jobbar natt, och fick svaret att det spelar ingen roll, man ägglossar på morgonen! :)
  • Hemflyttad

Om man har kort stegring är det inte säkert att man får utslag på morgonen. Jag fick utslag bara på eftermiddagen förra månaden, och idag alltså inte direkt på morgonen utan något senare. Imorgon bitti skulle säkert vara för sent för mig. Men när jag var yngre var det aldrig problem att få utslag på morgonen, så kanske får skylla på åldern?

Min klinik har som policy att man bara ska testa på morgonen. Det funkar säkert för de allra flesta, men jag missade min stegring helt i augusti och fick ställa in. Surt. Började testa två gånger om dagen efter det och då har det funkar mycket bättre.

• Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-12 22:55:30 följande:

Vi har också bara ett embryo i frysen så hoppas den klarar upptining och även resulterar i en graviditet.. Har för mig att min klinik sa att 90 % klarade upptiningen? Kan det stämma?

Ja, Carlanderska har en frekvens på runt 93 %. Och av alla återförda blastocyster vid FET blir över 50 % gravida. Sedan blir det ett antal missfall, men ändå en mycket bra chans till bebis!
  • A S E

Jag har fortfarande glad gubbe på äl-test. Från vilken dag ska jag räkna äl? Är det från igår när jag fick första positiva utslaget?

• Hemflyttad

Nästan helt säker på att det är första utslaget som räknas. Men din klinik vet bäst, så prata med dem imorgon för säkerhets skull.

• johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-13 11:37:17 följande:

Ja, Carlanderska har en frekvens på runt 93 %. Och av alla återförda blastocyster vid FET blir över 50 % gravida. Sedan blir det ett antal missfall, men ändå en mycket bra chans till bebis!

50 % även över 40 som blir gravida vid FET?
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?