• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Bimbim79

Hej får jag hoppa med här? Ligger lite före er tror jag, 5 dagars från frysen och är på dag ruvar dag 9. Skulle enligt egen cykel fått mens i morse, är sjukt regelbunden. Har haft molvärk sen dag 5. Känns som molvärken i mina tidigare graviditeter, har 3 barn sedan innan. Detta är mannens första och mina barn är nu 8,9,13 så allt känns liksom "nytt" igen.
    Är 37 år och har inga runt mig som är i samma läge utan de har redan de barn de vill ha. Hade varit kul att följas med någon/några. Hade jättemycket stöd och kul när jag va med på FL när jag väntade sonen, som nu är 9.
    TD 17:e men både jag å mannen vi smygtesta redan imorgon. Första försöket i aug med färskt gick inte vägen så nu håller vi tummar och tår.

• A S E

Ja vi verkar vara ett par stycken som är väldigt synkade, så kul! :D Vi har bara ett embryo i frysen så jag hoppas verkligen det klarar upptining! Ska ringa kliniken på måndag o stämma av lite. Blir det återföring på fredag så blir det mitt i planerade ullareds-resan, haha! Får skjuta på resan en dag, inget känns viktigare än återföring nu :)

Vad spännande Bimbim! Har du några symptom?

• Bimbim79

Inte direkt mer än min molvärk, ont i ena bröstet, har en ärrvävnad där sedan en mjölkstockning som ömmar vid varje hormon förändring som mens ägglossning tänker att om jag är gravid så lär den ömma då med :)
    Försöker låta bli å fundera på det men svårt såklart. Vill inte överanalysera men "känner mig gravid" har när jag blivit spontant gravid med de andra bara vetat att det är så innan mensen ens varit sen så tänker att det kan nog va så denna gången med.
    Trodde ju jag va "klar" med barnafödande, steriliserade mig när jag va 32. Men livet tar märkliga vändningar ;)

• Rosa98

Hoppar in här, omslag igår återföring på fredag. Gjorde en återföring i oktober som dessvärre inte gav önskat resultat.

• A S E

Är det några som passar på att 'förbättra oddsen själva' vid omslag på äl-test innan FET?

Gud vad jag önskar man kunde skriva emojis här!!

• Muffins2017

Du menar om vi har sex runt äl?

Min läkare sa att vi fick det ock att det var ok. Förövrigt han som tog upp det och inte jag. Men sen

Visade det sig att jag hade 2 ägg på G och därmed risk för trillingar så då blev det sexförbud (ja den barnalstrande sorten i alla fall).

• johjen

Välkomna till tråden alla nya!

Bimbim-låter som en graviditet i min öron.. Håller alla tummar!

Rosa -då hoppas vi att november för tur med sig till oss alla!

Vi har också bara ett embryo i frysen så hoppas den klarar upptining och även resulterar i en graviditet.. Har för mig att min klinik sa att 90 % klarade upptiningen? Kan det stämma?

Hoppas på en glad gubbe på morgondagens test!

• Bimbim79

Enligt min klinik så va oddsen större med fryst numera än färskt, iaf för min del. Verkade inte som min kropp uppskattade manipuleringen med sprutor etc vid första försöket. Det är antagligen väldigt individuellt, jag blev såklart jätte besviken eftersom jag blivit så lätt gravid innan så tänkte att de e väl klart det tar. Valde nog bortse från att jag blivit äldre med :/
    Kul att vi är så många som kan följas, man behöver ju bubbla ur sig och oftast iaf för min del så vill jag inte ta det med vänner kollegor utan det är mannen o han har ju inte mer erfarenhet av detta än jag. Men imorgon ska vi iaf ta första testet. Vet ju att det kan visa negativt även om jag är gravid. Samtidigt kan jag tycka det är märkligt att man ska testa så långt efter beräknad mens när de följt min cykel? Nån som vet varför? Skulle ju haft mens nu som inte kommit, inga mens symtom alls, borde ju har kommit som vanligt om det inte fastnat!

• Bimbim79

Uppdatering på fars dag å allt! Svagt positivt. Jobbar 100% natt så bli ju inte morgon urin på det sätt det ska, kunde bara hålla mig 2,5 timme från frukost kaffet över morgon arbetet och hem. Kommer ta nytt test på torsdag oavsett då borde det ju bli ordentligt utslag! Kommer sova gott idag! Uppdatera mig, hur går det för er andra?

• johjen
    Bimbim79 skrev 2016-11-13 08:01:26 följande:

Uppdatering på fars dag å allt! Svagt positivt. Jobbar 100% natt så bli ju inte morgon urin på det sätt det ska, kunde bara hålla mig 2,5 timme från frukost kaffet över morgon arbetet och hem. Kommer ta nytt test på torsdag oavsett då borde det ju bli ordentligt utslag! Kommer sova gott idag! Uppdatera mig, hur går det för er andra?

Stort grattis!! Härlig present så här på fars dag och allt!
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?