• A S E

Någon som ska göra FET under november?

Hej på er!

Hoppar oxå in här :)

Planerar FET den här månaden. Har en blastocyst i frysen. Gjorde äp i början på oktober men var på väg att bli överstimulerad så inget sattes tillbaka då.

Nu är jag på dag 6 och ska börja testa med äl-stickor på dag 13. Brukar få utslag på stickor runt dag 18 så nu hoppas jag att kroppen inte krånglar och äl uteblir!

• A S E
    Sops skrev 2016-11-08 14:43:04 följande:

Tack så mycket!

En fråga till er alla. Drar ni ner på kaffet inför ett försök? Jag dricker inte så mycket kaffe, en kopp om dagen för det mesta. Två-tre dagar i veckan blir det som mest två koppar. 

Jag drar inte ner på kaffet, haha! Försöker leva på som vanligt, men har slutat röka och försöker röra mer på mej.
  • A S E
    Sjeldan skrev 2016-11-08 19:06:48 följande:

Hej,

Hoppar också in här, hoppas det är ok. :)

Planerar vårt andra FET denna månaden, direkt efter det första. Började med ägglossningsstickor idag. Är orolig att jag ska få utslag så att insättning blir en söndag, vet inte hur det är med öppettider då. Någon som har erfarenhet av RMC Linköping?

Där jag går så görs inga insättningar på helger, så jag är oxå livrädd att jag ska få utslag en måndag eller tisdag!

Mitt embryo frystes ner på dag 6 så jag vet inte om det är dag 6 dom sätter tillbaka då?
  • A S E
    Hemflyttad skrev 2016-11-09 15:46:02 följande:

Förresten, angående ägglossningstester. Tester ni bara på morgonen? Enligt Carlanderska ska man bara testa på morgonen men jag har upptäckt att jag har mycket korta stegringar. När jag var yngre fick jag utslag på morgonen men det var några år sedan jag höll på med ägglossningstester och det verkar ha ändrats. I augusti fick jag aldrig utslag och FET blev inställt. Sedan började jag testa även på eftermiddagen (på eget initativ) och förra månaden fick jag endast utslag på eftermiddagen. Tester bekräftade ägglossning.

Antar att det är ganska ovanligt att det är så här, men om någon av er som ska göra ostimulerad FET är osäker på att ni får utslag i minst ett dygn kan det vara ett tips att testa även på eftermiddagen ungefär då man tror att det bör vara dags... Enormt frustrerande om man missar en månad ju!

När jag gick privat skulle jag testa på kvällarna sa dom.

Nu när jag går via landstinget har dom sagt att jag ska testa på morgonen. Kommer nog testa kvällar iaf för brukar inte heller få utslag på morgonen.

Vill inte missa äl så FET blir inställt!

Skulle ju va kul att hinna med en gång i år i alla fall..
  • A S E

Ni kanske har skrivit om det längre upp i tråden (läste inte igenom så jääääättenoga innan jag hoppade in här) men vart går ni allihopa o gör ivf/fet?

Hur många försök har ni gjort? Hur gamla är ni? :)

• A S E
    Sjeldan skrev 2016-11-09 22:45:17 följande:

Hej! Jag går på RMC i Linköping och är 28 år. Har ett tidigt mf och ett avbrutet IVF efter äggplock pga överstimulering i bagaget. Därefter har jag gjort ett FET som inte tog sig. Testar nu för fullt för att göra ett andra FET.

Hur ser det ut för dig?

Jag är 32 år och går via landstinget i Västmanland men får göra ivf på akademiska i Uppsala.

Har gjort 3 ivf med mitt ex. Resulterade endast i en kemisk graviditet.

Min nuvarande man har två barn sen tidigare.

Vi gjorde vår första ivf i början på oktober men inget ägg sattes tillbaka pga överstimulering, så nu inväntar vi äl så vi kan göra FET :)
  • A S E
    Muffins2017 skrev 2016-11-10 15:53:24 följande:

Nu äntligen var äggblåsan 2 cm så det blir ovitrelle i kväll och återföring nästa onsdag!

Grattis, vad roligt för dej!

Jag började testa med stickor idag (dag 10). Gav knappt utslag men tänker testa varje dag nu så man inte missar äl.

En fråga till er som för göra ul innan FET, gör ni stimulerat?

Känner igen det där Johjen :) Förra gången visste typ alla, nu vet bara våra mammor och min bästa kompis. Tycker det blir sån jäkla press när många vet om det! Som att det inte redan är mycket press.. vi kommer inte berätta för nån när vi ska få åka på återföring, om det skulle ta sej så berättar vi då.
  • A S E
    Sops skrev 2016-11-11 09:08:31 följande:

Jag gör ostimulerat men ska få göra ett ul för att se så jag inte ägglossar på en söndag eller måndag (kliniken har stängt på helgen). Känns lite tryggare att kunna styra det om det nu skulle bli så.

Min klinik har oxå stängt på helgerna men jag ska inte få göra nåt ultraljud innan :O
  • A S E
    johjen skrev 2016-11-11 19:25:53 följande:

Hej!

Nu har jag varit och gjort ul och de såg en äggblåsa som ganska så snart skulle lossna, eventuellt redan på söndag! Då blir det återföring nästa lördag för mig sa läkaren. Hon tyckte dock inte jag skulle ha någon typ av hormon efteråt då inga värden eller historik visar att jag skulle behöva det. Jag får väl göra som de säger.. Så nu blir det att vänta på glad gubben på äl testet!

Hur går det för er andra?

Åh va kul! :D

Jag är på dag 11 idag. Börjar få starkare streck på äl-test så är livrädd att jag ska ägglossa på måndag eller tisdag för då blir det ingen återföring denna månad. Annars ägglossar jag nästan alltid runt dag 16-18 men är det nån gång jag ska få 'normalt' på dag 14 så är det väl nu.. sorry för pessimisten i mej som kryper fram nu, men jag vill inte vänta!
  • A S E

Den översta är från dag 10 och understa idag, dag 11. Hoppas det dröjer flera dagar nu innan positivt test!
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?