• Muffins2017

Någon som ska göra FET under november?

Jag planerar FET i november!

Har nyss haft mens efter en misslyckad FET men har en blastocyst kvar.

Har ett barn fött 2012 som kom till på första IVFn precis som för dig, så förra FET var från den omgången då jag fick 2 till frysen.

Så hoppas innerligt att den här novemberåterföringen ska lyckas..

Förväntar mig att återföringen ska ske om 2-3 veckor ungefär.

När tror du din återföring blir?

• Muffins2017

Kul att vi verkar vara i fas!

Jag lever inte särskilt bra nu. Har tidigare tränat och ätit nyttigt men det rasade lite iochmed graviditet och missfall i somras.

Tänker försöka komma tillbaks till nyttig mat och motion men inte så hård träning då det skjuter upp mensen för mig.

Slutat med kaffe sedab graviditeten i somras med, dricker rooibos te. Druckit ngn öl förra helgen men blir nog helt utan alkohol framöver också.

• Muffins2017

Jag är 33 och min man är 38, vi har en son sedan tidigare som också kom till via IVF.

Vilken ivf klinik går ni på? Vi går i Falun vis hemortsläkare i Sthlm.

• Muffins2017

Tror man ska undvika sex pga risk för tvillingar, men om jag hade väldigt små chanser att lyckas med IVF så hade jag nog haft sex innan ändå för att öka chansen lite. Men tvillingar vill man ju inte ha pga missfallsrisk osv..

Vi vågar inte.

• Muffins2017

Jag gjorde förra månaden en ostimuletad FET på Faluns ivf klinik. Jag fick progesteron suppar att ta efteråt ändå, verkar som det är rutin.

• Muffins2017

Jag har bokat in ett ultraljud på fredag. Det är dag 14 efter mens men jag brukar ha längre cykler.

Testar dock med äl stickor för säkerhets skull.

Har ju haft missfall för ett par månader sedan så det kan ju va oregelbundet pga det så får se när det blir.

• Muffins2017

Johjen:

Grattis till nya jobbet!

Jag skulle dock tveklöst köra på FET direkt med tanke på din ålder. Tänk om fet inte lyckas och ni för göra ivf? Då kan varje vecka spela roll.

Vill inte stressa men samtidigt är ju tiden emot en.

• Muffins2017

Ja jag var på ultraljud i fredags, cd 14. Bara 11mm äggblåsa vilket inte är jättekonstigt då jag nog fått långa cykler efter missfallet. Vi kunde vänta men jag föreslog FSH sprutor för att kicks igång det lite och HSB tyckte det var en bra ide. Så nu injicerar jag 150IE menopur och testar med stickor samtidigt för säkerhets skull.

Tlllbaka flr vul på tisdag och då hoppas jag att vi kan bestämma dag för ovitrelle redan då.

Men håll tummarna att jag inte får utslag på testet i morgon för då blir återföring på en söndag och då har dom stängt!

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?