• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Bimbim79

Hemflyttad då är de ju rätt av dig så du inte missar! :)
    Fattar fortfarande inte att jag fick plus, fotade Stickan så jag kan kolla på den. Spännande! Vill skrika ut till världen, men får nöja mig med att informera syrran och skriva här! :)

• Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-13 14:21:20 följande:
    50 % även över 40 som blir gravida vid FET?
    Det är åldern då embryot blev till som räknas. Hur gammal man är vid återföringen spelar ingen roll. Tror statistiken gäller upp till 38 år, men allt står på Fertilitetscentrums webbplats. Mitt embryo blev till när jag var 35. Har man barn från samma IVF tror jag chansen är jättebra. Sedan ska man ju ha tur också, så klart.

Jag fäster inte så mycket vikt vid statistik för min egen del, jag lyckas alltid vara den som avviker (på gott och ont)!
  • Hemflyttad
    Bimbim79 skrev 2016-11-13 16:46:18 följande:

Fattar fortfarande inte att jag fick plus, fotade Stickan så jag kan kolla på den. Spännande! Vill skrika ut till världen, men får nöja mig med att informera syrran och skriva här! :)

Härlig känsla! Bara att njuta Glad
  • johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-13 17:22:35 följande:
    Det är åldern då embryot blev till som räknas. Hur gammal man är vid återföringen spelar ingen roll. Tror statistiken gäller upp till 38 år, men allt står på Fertilitetscentrums webbplats. Mitt embryo blev till när jag var 35. Har man barn från samma IVF tror jag chansen är jättebra. Sedan ska man ju ha tur också, så klart.

Jag fäster inte så mycket vikt vid statistik för min egen del, jag lyckas alltid vara den som avviker (på gott och ont)!
    Jag fäster inte heller så mkt vikt vid statistik och som du märker ingen direkt koll! Men känns skönt att jag var 37 när embryot blev till och att vår son kommer från samma "kull" och han bllev till på första försöket. Dock försöker jag stålsätta mig att det kanske inte tar sig och att vi då får acceptera att vi bara fick ett barn. 
    Har du pratat med Calanderska ännu?
  • johjen

Ingen glad gubbe ännu..Frustrerande! Hade jag fått glad gubbe senast igår hade återföringen skett nästa helg och man slipper joxa med att sjukskriva sig eller ta ledig från jobbet men det är som det är.. Hur gör ni andra, tar ni ledig från jobbet eller sjukskriver er från jobbet? Undersökningar, ultraljud mm är ju inte så tidskrävande men en återföring tar ju lite längre tid..

• Söndag
    johjen skrev 2016-11-14 08:02:43 följande:

Ingen glad gubbe ännu..Frustrerande! Hade jag fått glad gubbe senast igår hade återföringen skett nästa helg och man slipper joxa med att sjukskriva sig eller ta ledig från jobbet men det är som det är.. Hur gör ni andra, tar ni ledig från jobbet eller sjukskriver er från jobbet? Undersökningar, ultraljud mm är ju inte så tidskrävande men en återföring tar ju lite längre tid..

Förra gången gick återföringen fortare än ul för oss men den här gången har jag vara tagit komp
  • Hemflyttad

Återföringen går snabbt, fast det kan bli lite förseningar innan så man behöver vänta. Eftersom detta är er sista återföring hade jag nog försökt att ta ledigt, om det var möjligt. Du får ju veta nästan en vecka innan vilken dag det blir. Återföringen är på eftermiddagen så man kan jobba som vanligt på förmiddagen.

Har du några ägglossningskänningar? Hoppas det blir glad gubbe snart!

Jag mejlade kliniken igår och fick tid för återföring på lördag. Inga extra blodprov eller VUL för att bekräfta ägglossning. Hoppas hoppas att embryot klarar sig. Det är en blastocyst från dag 6 som höll på att kläckas när den frystes, vet inte om de är extra känsliga för att frysas och tinas då. Bara att hålla tummarna.

• Söndag

Å va spännande hemflyttad väljer att tro att se är positivt att det var påväg att kläckas!

• A S E

Jag har telefontid med min klinik kl 13.45. Hoppas på återföring på fredag o Ullareds-kaos på lördag

Johjen; nu har jag sån jäkla 'tur' att jag är hemförlovad från jobbet (uppsagd men går hemma med full lön under uppsägningstiden fram till februari) så jag kan fara iväg när som helst. Men innan så kompa jag bara ut o åkte när jag hade undersökning osv. Har haft ett väldigt fritt jobb där ingen bryr sej speciellt mycket. Har opererats många gånger för min endometrios o kobbar bara med killar, så dom har trott att jag varit iväg till sjukhus pga det :) Enda jobbiga är att min man jobbar på samma ställe, så dom har väl undrat varför han måste åka med så ofta.

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?