• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Söndag
    A S E skrev 2016-11-09 22:51:31 följande:

Jag är 32 år och går via landstinget i Västmanland men får göra ivf på akademiska i Uppsala.

Har gjort 3 ivf med mitt ex. Resulterade endast i en kemisk graviditet.

Min nuvarande man har två barn sen tidigare.

Vi gjorde vår första ivf i början på oktober men inget ägg sattes tillbaka pga överstimulering, så nu inväntar vi äl så vi kan göra FET :)

Kul lycka till!! så kom min son till :) totalfrys pga överstimulering och så fet efter det
  • Sops
    A S E skrev 2016-11-14 14:01:51 följande:

Tjoho! Återföring på fredag!!

Härligt! :D
  • Hemflyttad
    A S E skrev 2016-11-14 14:01:51 följande:

Tjoho! Återföring på fredag!!

Vad bra att det blev fredag! Glad
  • A S E

Ja nu jäklar är jag ivrig! Men nu börjar nästa orosmoment, att den lille inte ska klara upptining. Har ju som sagt bara en i frysen. Nån som vet statistik på hur många embryon som klarar upptining?

• Muffins2017

ASE:

Känner också den oron, har återföring på onsdag.

Men tror att dom flesta klarar upptiningen. Har läst så höga siffror dom 90%

• Hemflyttad

Ja, alltid finns det något att oroa sig för. Statistiken är mycket bra för upptining, men vi kan bara vänta och se. Visst är det extra nervöst när man bara har en i frysen ...

Blir en spännande vecka för oss!

• A S E

Vi får helt enkelt intala oss att det kommer bli en bra vecka Har ni oxå blastocyster? Blir min första blasto Känns spännande och skönt att testdagen blir lite närmre än med 2-dagarsodlade.

• Söndag
    A S E skrev 2016-11-14 14:26:09 följande:

Ja nu jäklar är jag ivrig! Men nu börjar nästa orosmoment, att den lille inte ska klara upptining. Har ju som sagt bara en i frysen. Nån som vet statistik på hur många embryon som klarar upptining?

De händer i princip inte sa de till mig, men va hjälper de blir jätte nervös endå!

Eller att mensen bestämmer sig för att komma tidigare eller nått.... tyckte jag hade mensvärk nyss :/
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?