• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Hemflyttad

Muffins, hur går det för dig? Har du varit på ultraljud? Hur går det med stickorna?

• Muffins2017

Ja jag var på ultraljud i fredags, cd 14. Bara 11mm äggblåsa vilket inte är jättekonstigt då jag nog fått långa cykler efter missfallet. Vi kunde vänta men jag föreslog FSH sprutor för att kicks igång det lite och HSB tyckte det var en bra ide. Så nu injicerar jag 150IE menopur och testar med stickor samtidigt för säkerhets skull.

Tlllbaka flr vul på tisdag och då hoppas jag att vi kan bestämma dag för ovitrelle redan då.

Men håll tummarna att jag inte får utslag på testet i morgon för då blir återföring på en söndag och då har dom stängt!

• Sops

Får jag hoppa in här? Gjorde en FET i augusti som slutade i ett tidigt missfall (bara ett par dagar efter plus på stickan). Har precis fått mensen så hoppas på att vi får göra en ny FET om ett par veckor.

• johjen
    Sops skrev 2016-11-07 08:49:46 följande:

Får jag hoppa in här? Gjorde en FET i augusti som slutade i ett tidigt missfall (bara ett par dagar efter plus på stickan). Har precis fått mensen så hoppas på att vi får göra en ny FET om ett par veckor.

Självklart, välkommen!

Hoppas att november är en riktig turmånad för oss alla!
  • A S E

Hej på er!

Hoppar oxå in här :)

Planerar FET den här månaden. Har en blastocyst i frysen. Gjorde äp i början på oktober men var på väg att bli överstimulerad så inget sattes tillbaka då.

Nu är jag på dag 6 och ska börja testa med äl-stickor på dag 13. Brukar få utslag på stickor runt dag 18 så nu hoppas jag att kroppen inte krånglar och äl uteblir!

• Sops
    johjen skrev 2016-11-07 15:01:37 följande:
    Självklart, välkommen!

Hoppas att november är en riktig turmånad för oss alla!
    Tack så mycket!
    En fråga till er alla. Drar ni ner på kaffet inför ett försök? Jag dricker inte så mycket kaffe, en kopp om dagen för det mesta. Två-tre dagar i veckan blir det som mest två koppar. 
  • A S E
    Sops skrev 2016-11-08 14:43:04 följande:

Tack så mycket!

En fråga till er alla. Drar ni ner på kaffet inför ett försök? Jag dricker inte så mycket kaffe, en kopp om dagen för det mesta. Två-tre dagar i veckan blir det som mest två koppar. 

Jag drar inte ner på kaffet, haha! Försöker leva på som vanligt, men har slutat röka och försöker röra mer på mej.
  • Muffins2017

Jag har dragit ner på kaffe sedan jag var gravid i somras. Försökt att inte öka på det.

• Muffins2017

Jag var på ultraljud idag igen. Var ett helvete att komma dit för trafiken var kaos så jag blev jättesen.

Hursomhelst hade blåsan växt från 11mm i fredags till 14mm idag. Går seeegt trots menopur, av ngn anledning, suck..

ska dit igen på torsdag och hoppas på att få en tid och dag för ovitrellen så man kan börja planera Falun resan.

• Sjeldan

Hej,

Hoppar också in här, hoppas det är ok. :)

Planerar vårt andra FET denna månaden, direkt efter det första. Började med ägglossningsstickor idag. Är orolig att jag ska få utslag så att insättning blir en söndag, vet inte hur det är med öppettider då. Någon som har erfarenhet av RMC Linköping?

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?