• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Muffins2017

Jag är 33 och min man är 38, vi har en son sedan tidigare som också kom till via IVF.

Vilken ivf klinik går ni på? Vi går i Falun vis hemortsläkare i Sthlm.

• johjen

Vi går på calanderska i Göteborg, mycket nöjda med dem hitintills!

• Hemflyttad

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Jag ska också göra FET på Carlanderska i november, om allt går som det ska. Jag är 40 år och har två barn (födda 2012 och 2014) som blev till spontant efter 4 IVF och 1 FET. Alla misslyckade utan ett som blev ett utomkveds så jag har bara en äggledare sedan dess.

Vi har två blastocyster kvar sedan 2011, förde tillbaka det ena i september men blev inget. Ett kvar nu. Känns som att IVF inte funkar för mig, men skulle vara så roligt om det gick vägen med det sista. Har precis börjat försöka själva också (lyckades övertala mannen) men nu är ju även åldern emot oss.

Jag borde få mens imorgon eller tisdag och gör också omedicinerad FET. Kul om vi kan följas åt!

Lycka till!

• johjen
    Hemflyttad skrev 2016-10-30 09:23:13 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Jag ska också göra FET på Carlanderska i november, om allt går som det ska. Jag är 40 år och har två barn (födda 2012 och 2014) som blev till spontant efter 4 IVF och 1 FET. Alla misslyckade utan ett som blev ett utomkveds så jag har bara en äggledare sedan dess.

Vi har två blastocyster kvar sedan 2011, förde tillbaka det ena i september men blev inget. Ett kvar nu. Känns som att IVF inte funkar för mig, men skulle vara så roligt om det gick vägen med det sista. Har precis börjat försöka själva också (lyckades övertala mannen) men nu är ju även åldern emot oss.

Jag borde få mens imorgon eller tisdag och gör också omedicinerad FET. Kul om vi kan följas åt!

Lycka till!

Hej och välkommen!

Vi verkar alla vara i fas, spännande!

Så fantastiskt med dina barn, att det tog sig spontant efter allt kämpande med IVF. Vi får hoppas att trean blir till nu i november!

Väntar också på mensen här, borde komma senast onsdag. Inga direkta tecken än dock men just nu sängliggande med feber och halsont så lite ur balans just nu.

Till er som redan gjort FET, en personlig fråga - ska man undvika ha samlag mellan ägglossning och själva införandet? Nu har vi försökt själva sedan jul så det verkar inte ta sig trots att alla värden är bra men hade ju varit typiskt om det tog sig just då.. Kan man förbereda sig på något sätt?
  • Muffins2017

Tror man ska undvika sex pga risk för tvillingar, men om jag hade väldigt små chanser att lyckas med IVF så hade jag nog haft sex innan ändå för att öka chansen lite. Men tvillingar vill man ju inte ha pga missfallsrisk osv..

Vi vågar inte.

• johjen

Ok tack för svar muffins! Vi kommer nog undvika eller skydda oss under den perioden. Inte fått så mycket info ännu utan bara att jag ska ringa kliniken när jag får min mens och att jag ska göra ett ultraljud på cykeldag 9-10.

• gammelpysen

Jag följer tråden. Har två eskimåer sedan vårt misslyckade IVF i oktober.

Vi kan köra igång i november, om vi vill. Räknade ut att december inte blir aktuellt eftersom det krockar med julen så nästa tillfälle är då januari.

Vad hade ni gjort? Väntat lite extra eller kört på?

• palloma

Hej!

Jag gör en behandling nu, privat

Är 36 år( snart 37)'

Var på vul i fredags, inget roligt.

Såg bara två små äggblåsor, men det var bara sprutdag 3 så jag hoppas att det finns fler!!

Ska på nytt ultraljud imorgon så då bestämmer vi om vi ska avbryta eller fortsätta????

Jag fick ökad dos i fredags, så hoppas att det har gjort susen..

• Strandhem

Hej Alla kämpar

Är nog inte inloggad just nu men tänkte hoppa in i denna tråd om ok.

Ska testa Stickan imorgon men tror tyvärr att jag precis genomgått ett misslyckat FET med bladtocyst. Testade i fredags 9 dagar efter insättning och då neg. Dock informerad att jag måste testa imorgon igen innan jag slutar med progesteronet. Hoppas hoppas.

Funderar dock om man kan köra direkt på denna mens som sen tyvärr kommer. Någon som vet. Är det mindre chans och vara lite ivrig???

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?