• gammelpysen

Någon som ska göra FET under november?

Jag följer tråden. Har två eskimåer sedan vårt misslyckade IVF i oktober.

Vi kan köra igång i november, om vi vill. Räknade ut att december inte blir aktuellt eftersom det krockar med julen så nästa tillfälle är då januari.

Vad hade ni gjort? Väntat lite extra eller kört på?

• gammelpysen
    Hemflyttad skrev 2016-11-01 09:22:06 följande:

Gammelpysen - menar du att ni skulle göra ostimulerad FET ett par veckor efter misslyckad IVF? Jag har haft konstiga cykler ibland efter IVF, fast å andra sidan blev min första son till spontant precis efter min sista IVF-cykel, så man är kanske extra fertil då... Jag hade diskuterat det med kliniken.

Hej hemflyttad!

Nej, det blir i så fall i stimulerad. Jag har inte haft något utslag på ÄL-stickan sedan oktober 2015. Började testa i april, juni uteblev och därefter ingenting.

Jag funderar på vad jag ska göra. Väntar vi en månad blir det i själva verket inte FET förrän i början av februari eftersom julen kommer emellan och jag antar att de har stängt några dagar då. Samtidigt springer tiden iväg. Jag är 36 och har inte "råd" att vänta för mycket.
  • gammelpysen
    johjen skrev 2016-11-02 18:45:09 följande:

Å herregud jag har blivit erbjuden ett nytt jobb idag som jag tackat ja till. Trodde aldrig jag skulle få det med de villkor jag ville ha så lite paff nu.Blir mycket bättre för mig på det personliga planet med det nya jobbet men frågan är om jag ska köra igång med FET nu o november eller vänta tills efter nyår? Jag börjar det nya 2 januari...

Kör på med FET. Jag bytte jobb när vi fortfarande "hoppades bli gravida". Mina kollegor som visste att jag ville ha barn sa att "hur ska det gå, du som vill ha barn och allt". Med facit i hand är jag väldigt glad att jag inte lät sådant styra eftersom vi inte kan få barn på egen hand, eller ja, chansen är så extremt liten att den är obefintlig.

Låt inte jobbet styra familjesituationen.
  • gammelpysen
    Muffins2017 skrev 2016-11-03 09:11:50 följande:

Gammelpysen. Hör med din klinik, men jag skulle nog köra på direkt.

Tack för svaret. Jag känner mig lätt vilsen. Tog ju progesteron fram till förra veckan, inbillade mig att det kanske är bra i sammanhanget. Tänker att om kroppen redan fått hjälp för att kunna bli gravid är det kanske bra att smida medan järnet är varmt. Å andra sidan kanske kroppen behöver vila upp sig... så svårt. Önskar jag vore tio år yngre och hade "råd" att vänta.
  • gammelpysen
    johjen skrev 2016-11-03 20:16:42 följande:

Då har jag också bokat ultraljud nästa fredag! Spännande!

Hur gick det?
  • gammelpysen

Vi har bestämt oss för att köra igång vid nästa mens igen, alltså bara vänta den där månaden. Man har ju trots allt levt lite i "gravidläge" vad gäller kost och så senaste tiden, vet inte om man är så mycket starkare om några månader.

• gammelpysen
    Sjeldan skrev 2016-11-08 19:06:48 följande:

Hej,

Hoppar också in här, hoppas det är ok. :)

Planerar vårt andra FET denna månaden, direkt efter det första. Började med ägglossningsstickor idag. Är orolig att jag ska få utslag så att insättning blir en söndag, vet inte hur det är med öppettider då. Någon som har erfarenhet av RMC Linköping?

De har öppet lördagar men inte söndagar.
  • gammelpysen
    Sops skrev 2016-11-08 14:43:04 följande:

Tack så mycket!

En fråga till er alla. Drar ni ner på kaffet inför ett försök? Jag dricker inte så mycket kaffe, en kopp om dagen för det mesta. Två-tre dagar i veckan blir det som mest två koppar. 

Jag dricker två till tre koppar om dagen. Tänkte väl dra ner när det är dags för FET. Har som sagt anpassat kroppen i två år till en eventuell graviditet, utan framgång. Det är ju heller inte kaffet som innebär att vi inte kan få barn... till sist märker man att livet går förbi utan att man hinner njuta av det. En kopp kaffe hit och dit känns som en droppe i havet i sammanhanget...
  • gammelpysen

Ni som gjort FET efter IVF tidigare, dröjde mensen efter IVF som misslyckats? Har inga tecken på att den skulle vara på gång. Brukar annars vara ett litet PMS-monster så här dags. Vill ju kunna ringa och planera nästa steg...

• gammelpysen

Hej alla,

Har tagit en liten familjelivspaus för att koppla av efter vårt misslyckade IVF i oktober. Nu är jag här igen, fick mens i onsdags (4 veckor efter haft slutade med progesteronet) och började med letrozole i fredags. Om jag räknar rätt så blir det återföring runt Lucia.

Såg att vissa plussat här inne - stort stort grattis!

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?