• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • palloma

Hej!

Jag var på ul igen idag och jag hade nu 8 st äggblåsor, jag är svårstimulerad så är ny på maxdos, stackars min man ????

Vi får se på torsdag för nytt ul, men vi är iaf kvar på planen????

Hur gick det med Stickan?

• johjen
    gammelpysen skrev 2016-10-30 18:28:25 följande:

Jag följer tråden. Har två eskimåer sedan vårt misslyckade IVF i oktober.

Vi kan köra igång i november, om vi vill. Räknade ut att december inte blir aktuellt eftersom det krockar med julen så nästa tillfälle är då januari.

Vad hade ni gjort? Väntat lite extra eller kört på?

Hej och välkommen hit!

Hur mår du? Känner du dig redo för ett försök till rent mentalt? Jag hade nog kört på om jag hade känt att jag orkade. Man behöver inte vänta en månad men nästa försök?
  • johjen
    Strandhem skrev 2016-10-30 21:46:19 följande:

Hej Alla kämpar

Är nog inte inloggad just nu men tänkte hoppa in i denna tråd om ok.

Ska testa Stickan imorgon men tror tyvärr att jag precis genomgått ett misslyckat FET med bladtocyst. Testade i fredags 9 dagar efter insättning och då neg. Dock informerad att jag måste testa imorgon igen innan jag slutar med progesteronet. Hoppas hoppas.

Funderar dock om man kan köra direkt på denna mens som sen tyvärr kommer. Någon som vet. Är det mindre chans och vara lite ivrig???

Välkommen!

Hur gick det igår? Hoppas stickan visade positivt!

Tror jag väntade 10 dagar innan jag testade med sonen som jag i och för sig gjorde ET med. Men det bör ju inte spela någon roll.

Vet ej om man kan köra på nästa försök med än gång, kolla med din kliniken för säkerhets skull.
  • johjen
    Strandhem skrev 2016-10-30 21:46:19 följande:

Hej Alla kämpar

Är nog inte inloggad just nu men tänkte hoppa in i denna tråd om ok.

Ska testa Stickan imorgon men tror tyvärr att jag precis genomgått ett misslyckat FET med bladtocyst. Testade i fredags 9 dagar efter insättning och då neg. Dock informerad att jag måste testa imorgon igen innan jag slutar med progesteronet. Hoppas hoppas.

Funderar dock om man kan köra direkt på denna mens som sen tyvärr kommer. Någon som vet. Är det mindre chans och vara lite ivrig???

Får jag fråga hur det kommer sig att du tar progesteron under FET? Jag frågar eftersom jag kommer göra mitt FET ostimulerat och undrar om det är olik för olika kliniker?
  • Hemflyttad

God morgon!

Frågan om man ska försöka själva under FET-cykeln var lite aktuell för oss den här månaden då vi först trodde FET skulle bli inställt och uppmanades att få till det på egen hand, vilket vi gjorde. Sedan såg det ut att bli FET ändå och då ångrade vi oss faktiskt. Tvillinggraviditet är en riskgraviditet som det är bäst att undvika. Dessutom vill vi gärna veta om det var det frysta embryot som tog sig!

Gammelpysen - menar du att ni skulle göra ostimulerad FET ett par veckor efter misslyckad IVF? Jag har haft konstiga cykler ibland efter IVF, fast å andra sidan blev min första son till spontant precis efter min sista IVF-cykel, så man är kanske extra fertil då... Jag hade diskuterat det med kliniken.

Palloma - Det verkar som att du gör IVF och inte FET? Vi andra här ska göra FET, men du får förstås gärna hänga med oss ändå. Lycka till med behandlingen!

Strandhem - Hoppas du får plus trots allt! Tror du får fråga kliniken, det beror kanske på vad du har för mediciner. Jag skulle gjort två FET på raken, men min cykel den här månaden har varit extremt konstig med massa småblödningar, och då tog jag ändå bara extra progesteron förra månaden. Så vi ställde in och satser på nästa cykel i stället.

Jag väntar fortfarande på mens, skulle kommit igår men är fortfarande inte här. Gjorde t.o.m. ett gravtest i morse men det var negativt så klart. Kan den inte bara komma nu... Suck!

• Hemflyttad

johjen - Carlanderska föredrar ostimulerat, men många gör ju stimulerat om det anses passar bättre. Alla kliniker har olika protokoll som de föredrar att använda. Sedan kan man göra som jag, ostimulerat med extra progesteron eftersom jag ofta börjar småblöda ganska tidigt annars. Men det fick jag begära själv och inget som ska behövas egentligen.

• Muffins2017

Jag gjorde förra månaden en ostimuletad FET på Faluns ivf klinik. Jag fick progesteron suppar att ta efteråt ändå, verkar som det är rutin.

• Hemflyttad

OK, ja det är ju så olika på olika kliniker. De går väl efter vad som funkar bäst i deras egen statistik. För mig känns det också tryggare med extra progesteron så jag är bara glad att de skrev ut det till mig.

• johjen

Jag vill också ha progesteron efteråt, vill ju göra allt jag kan får att det ska ta sig. Detta kommer troligen bli vårt enda försök och vi har bara detta embryo. Är det läkare man ska prata med? Sköterskan som tog mina prover sa att man inte ger progesteron vid FET om det inte finns särskilda skäl..

• johjen

Väntar på mensen.. Brukar vara på gång vid det här laget men knappt någon pms alls eller andra tecken att den är på gång. Måste vara för att jag väntar på den!

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?