• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Hemflyttad

Jag väntar med, jag blir galen! Jag vet när jag hade ägglossning, gjorde ju ägglossningstest + var på ultraljud + kollade med blodprov ett par dagar senare. Jag brukar alltid ha en lutealfas på bara 11 dagar, men blir tydligen längre den här månaden. Så himla typiskt. Den här cykeln har varit helkonstig, hoppas verkligen inte att det blir så nästa månad. Vill ju ge det lilla embryot bästa möjliga förutsättningar...

Håller tummarna för att mensen dyker upp för oss snarast, och att det blir sista gången på läääänge! Glad

• Hemflyttad

Just det ja, det är läkaren som gör ultraljudet så du kan passa på att fråga om progesteron då.

Mensen verkar ha kommit nu, så jag ska ringa Carlanderska under dagen och boka tid. Hoppas verkligen att det blir av den här månaden, det här har varit mycket mer stressigt än jag trodde!

• johjen

Verkar som mensen är på gång här också! Ska man ring när den har kommit igång helt eller? Jag kan ha lite blodblandad flytning första dagen..

• Hemflyttad

Du kan säkert ringa nu om du tror att den har börjat. Man får göra UL runt dag 10 och det är nästa fredag. Tror knappast de gör UL på helgerna, så det är väl lika bra att boka in på fredag. Vi kanske ses där Flört

Hur går det för er andra?

• Muffins2017

Jag har bokat in ett ultraljud på fredag. Det är dag 14 efter mens men jag brukar ha längre cykler.

Testar dock med äl stickor för säkerhets skull.

Har ju haft missfall för ett par månader sedan så det kan ju va oregelbundet pga det så får se när det blir.

• johjen

Å herregud jag har blivit erbjuden ett nytt jobb idag som jag tackat ja till. Trodde aldrig jag skulle få det med de villkor jag ville ha så lite paff nu.Blir mycket bättre för mig på det personliga planet med det nya jobbet men frågan är om jag ska köra igång med FET nu o november eller vänta tills efter nyår? Jag börjar det nya 2 januari...

• Hemflyttad

Muffins, vad spännande! Då får vi hoppas att allt ser bra ut och att du snart får utslag.

johjen, grattis till nya jobbet! Menar du att det skulle kännas dumt att vara gravid när du börjar på nya jobbet? Å andra sidan blir det kanske stressigt att börja nytt jobb och samtidigt göra FET? Själv har jag i alla fall lagt mycket mer tid och energi på det hela än jag trodde. Vad du än väljer blir säkert bra, du får känna efter!

• Muffins2017

Johjen:

Grattis till nya jobbet!

Jag skulle dock tveklöst köra på FET direkt med tanke på din ålder. Tänk om fet inte lyckas och ni för göra ivf? Då kan varje vecka spela roll.

Vill inte stressa men samtidigt är ju tiden emot en.

• Hemflyttad

Mmm, sant. Jag fick intrycket att fler IVF inte var aktuellt, men jag vet inte var jag fick det ifrån.

Usch, nu blev jag också stressad - varje vecka räknas ...Förvånad

• johjen

Tack för grattis!

Hemflyttad, du har rätt inte aktuellt med någon mer IVF för oss om vårt FET inte tar sig. Blir detta försök och inget mer. I alla fall vad vi känner i dagsläget.Jag är 40, sambon 42 och vi har ju vår fantastiske son och tänker inte genomgå några mer behandligar. Om FET inte tar sig fortsätter vi nog försöka själva ett tag till då det inte finns några konstraterade problem men det har ju inte tagit sig hitills trots 4 år och oskyddad sex..

Jag har tidigare i livet nästan alltid låtit mitt arbete gå före allt annat men gör nu ett val så gör att jag kan sätta familjen främst. Dock kanske jag inte vill börja ett nytt jobb med att vara gravid fast åndå har vi tagit beslutet att köra igång nu.. 

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?