• Sops

Någon som ska göra FET under november?

Får jag hoppa in här? Gjorde en FET i augusti som slutade i ett tidigt missfall (bara ett par dagar efter plus på stickan). Har precis fått mensen så hoppas på att vi får göra en ny FET om ett par veckor.

• Sops
    johjen skrev 2016-11-07 15:01:37 följande:
    Självklart, välkommen!

Hoppas att november är en riktig turmånad för oss alla!
    Tack så mycket!
    En fråga till er alla. Drar ni ner på kaffet inför ett försök? Jag dricker inte så mycket kaffe, en kopp om dagen för det mesta. Två-tre dagar i veckan blir det som mest två koppar. 
  • Sops

Jag har inte dragit ner på kaffet men tänkte att det kanske var dags till det här försöket. Får se hur jag gör..

• Sops
    A S E skrev 2016-11-09 22:16:31 följande:

Ni kanske har skrivit om det längre upp i tråden (läste inte igenom så jääääättenoga innan jag hoppade in här) men vart går ni allihopa o gör ivf/fet?

Hur många försök har ni gjort? Hur gamla är ni? :)

Vi går på Karolinska i Huddinge. Ett äggplock och ET blev inställt pga överstimulering. Sedan har vi gjort en FET som slutade i ett tidigt missfall.
    Sambon är 29år och jag är 27år, jag har ett barn sedan tidigare
  • Sops
    A S E skrev 2016-11-10 22:01:37 följande:
    Grattis, vad roligt för dej!

Jag började testa med stickor idag (dag 10). Gav knappt utslag men tänker testa varje dag nu så man inte missar äl.

En fråga till er som för göra ul innan FET, gör ni stimulerat?

Känner igen det där Johjen :) Förra gången visste typ alla, nu vet bara våra mammor och min bästa kompis. Tycker det blir sån jäkla press när många vet om det! Som att det inte redan är mycket press.. vi kommer inte berätta för nån när vi ska få åka på återföring, om det skulle ta sej så berättar vi då.
    Jag gör ostimulerat men ska få göra ett ul för att se så jag inte ägglossar på en söndag eller måndag (kliniken har stängt på helgen). Känns lite tryggare att kunna styra det om det nu skulle bli så.
  • Sops
    A S E skrev 2016-11-11 09:23:19 följande:
    Min klinik har oxå stängt på helgerna men jag ska inte få göra nåt ultraljud innan :O
    Be om det! Jag har missat en återföring pga av just det så månaden efter bad jag om ett ul och det var inga problem. Den här gången föreslog dom det själva men det var mest pga att jag blödde direkt efter förra ägglossningen, annars hade jag nog fått be om det själv igen.
    Jag har upplevt att min klinik går lite på automatik och följer man inte det så måste man väldigt ofta själv veta hur man ska gå tillväga istället. Dock tycker jag att de är väldigt tillmötesgående om man vet vad man vill och ber om det :)
  • Sops
    Sjeldan skrev 2016-11-12 08:24:07 följande:

Idag fick jag utslag!

Fattar ingenting av min cykel efter alla hormoner hit och dit.. men nu blir det troligtvis återläggning på fredag!

A S E skrev 2016-11-12 11:19:17 följande:

Positivt äl-test idag, dag 12 bara! Borde väl bli insättning på fredag i så fall, om det är en blasto? Dom frös in den på dag 6.
    Härligt! :)
    ASE - på min klinik gör de återföring på dag 6 efter omslag, dvs fredag för din del. Håller tummarna att de gör samma på din klinik!

• Sops
    A S E skrev 2016-11-14 14:01:51 följande:

Tjoho! Återföring på fredag!!

Härligt! :D
  • Sops
    Muffins2017 skrev 2016-11-14 19:56:28 följande:

Johjen:

Dom räknar från i morgon så det blir på söndag om du har 5 dagars. Tror jag

På min klinik gör de återföring 6 dagar efter omslag oavsett om blastocysten är odlad 5 eller 6 dagar. Men det kan såklart vara olika på olika kliniker! :)
  • Sops
    johjen skrev 2016-11-14 20:21:40 följande:

Nja tror de sa 6 dagar till mig och vet att vårt embryo är 6 dagar men får väl se vad de säger imorgon när jag ringer. Ja vår klinik är öppen helger också.

Har alla fått äl nu då i tråden eller är det någon mer som väntar?

Jag väntar dessvärre fortfarande! Ska på vul på torsdag och hoppas att de ser att något är på gång då :)
  • Sops
    Hemflyttad skrev 2016-11-15 10:03:17 följande:

Sops - hoppas det ser bra ut på torsdag! Tror du att det är på gång eller hur känns det?

Nej jag känner inget alls! Men borde inte få omslag förrän söndag eller måndag (vilket jag iof inte hoppas på då min klinik stänger på helger) så förhoppningsvis är det på gång iaf :)
  • Sops
    Muffins2017 skrev 2016-11-15 21:57:51 följande:

14:20, dom ska ringa innan 12 om den inte klarat sig..

Är själv här och bor på hotell en natt, min man har fått ge godkännande via e legg. Han är hemma med barnet och hunden men känner mig lite ensam. Han hade ju gärna följt med såklart men det här blev enklast.

Tack för tummarna!!

Håller tummarna för er nu! 
  • Sops
    Bimbim79 skrev 2016-11-17 09:07:18 följande:

Starkt positivt! Inskriven på Mödra, läkartid och VUL bokat :)

Grattis! :)
  • Sops

Måste få klaga av mig lite!
    Är på CD 12 idag och var på vul, läkaren kunde inte så någon äggblåsa som var på gång alls dock såg slemhinnan bra ut och var 7mm och "började bli treskiktad". Först trodde läkaren att jag redan haft ägglossning men jag har testat mig sedan 5 dagar tillbaka så det borde vara omöjligt. Nu är jag orolig att jag inte ens får någon ägglossning den här månaden, skulle vara så typiskt!
    Fick en ny tid nästa vecka och läkaren nämnde lite snabbt att man kan framkalla ägglossning med tabletter (hon måste ju menat något annat än ägglossningssprutor). Någon som gjort det eller vet vad hon menade?

• Sops
    Hemflyttad skrev 2016-11-17 11:10:16 följande:

Ja, hon menade nog Pergotime eller liknande, tabletter som stimulerar ägglossning. Det kan användas om man inte har regelbunden ägglossning eller behöver lite extra hjälp.

Förstår att det känns segt. De kan ju kolla med blodprov om du har haft ägglossning, om det nu inte gick att fastställa säkert via VUL.

Hoppas det blir av den här månaden!

Ah, ja det måste såklart varit det hon menade! Vi gör ivf pga manlig faktor så har aldrig behövt sätta mig in i det.
    Men då måste hon ha menat nästa cykel alltså.
    Jag tror verkligen inte att jag haft ägglossning, då skulle det varit i samband med att jag hade mens och även om min kropp är lite knasig nu så tror jag inte det. Hon kunde ju inte se någon äggblåsa som "säckat" ihop heller, det kunde dom göra fem dagar efter äl förra månaden.

Jaja, det är inte mycket att göra åt. Får helt enkelt vänta och se hur det ser ut nästa vecka :)
  • Sops

Verkar bli en återföring för mig ändå! Hade ingen äggblåsa som växt förra veckan men igår var den på 14mm. Ska tillbaka imorgon och eventuellt ta ovitrelle så det inte krockar med klinikens helgstängning :)

• Sops

Grattis till alla plus i tråden!
    Och för er som det inte gått lika bra för, stor kram!

Imorgon är det dags för återföringen för oss. Känner mig mycket lugnare än förra gången! Fick ta ovitrelle i fredags och började med lutinus i tisdags. Hade gärna velat slippa lutinus men men :)

• Sops

Tack för er pepp! Insättningen gick bra och är idag på rd10. Plussade precis men veckoindikatorn visade 1-2 veckor. Och det gjorde den sist också då jag fick ett tidigt missfall ett par dagar efter testdag. Så väntar till min verkliga testdag och ser hur det utvecklas..

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?