• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Muffins2017

Jag har ingen som helst skillnad i symptom om mam jämför den här och förra FET som misslyckades. Men det är ju så tidigt och knappt synbart plus ännu..

Jag väljer att testa tidigt för att hinna vänja mig gradvis vid ett eventuellt minus... och att inte få upp hoppet i onödan. Förra FET hade jag flera dagar försenad mens (trots att jag slutat med progesteron) samt tydliga "graviditetssymtom", så jag är glad att jag testade tidigt då och visste att det inte berodde på graviditet annars hade jag varit säker på att jag var gravid..

Det är vad som funkar bäst för mig, men om man kan hålla sig till testdag och får ett minus så är det ju mer slutgiltigt och säkert, damma sak med plus. Då har man ju sluppit vetskapen om eventuella kemiska graviditeter och supertidiga missfall. Så det finns ju definitivt för och nackdelar med båda.

Min lilla antydan kan ju mycket väl vara försvunnet i morgon, men jag håller tummarna så dom blir blå!

• Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-20 14:30:35 följande:

Allt gick bra! Återföringen gjordes av samma läkare som satte in vår son så jag hoppas att hon för tur med sig!

Grattis! Härligt med samma läkare, det måste ju vara ett tecken. Glad
  • Hemflyttad
    Muffins2017 skrev 2016-11-20 16:01:50 följande:

Jag har tjuvtestat och fått ett svaaaaagt plus inom tiden och allt! Känns jättebra, men det är aldeles för tidigt för att vågar säga att jag är gravid. Kan likagärna bleknat bort i morgon. Men det känns såklart lite hoppfullt!

Men åh, grattis! Antar att du har kollat att ägglossningssprutan är ute ur kroppen? Håller tummarna för att strecket blir starkare för varje dag nu!
  • Hemflyttad

Det är så himla svårt det där med om man ska testa tidigt eller inte. Jag har alltid testat tidigt och kan inte påstå att jag mått bra av det. Detta är min sjunde återföring och jag har aldrig plussat. (En behandling ledde till ett utomkveds en gång, men minus på stickan och visste inte om det förrän två veckor senare.) Hade varit ett vrak nu om jag inte haft den stora turen att vi fick till två små barn alldeles själva. Men man undrar ju varför IVF inte verkar funka för mig.

Jag får alltid mens även om jag tar progesteron, brukar komma 12 dagar efter motsvarande ÄL. Så frågan är vad som är värst, minus på stickan eller att bygga upp hoppet och få ångest varje gång man går på toeletten.

Tror jag testar till helgen. Mens kommer på söndag om det inte har gått vägen den här gången.

• Muffins2017

Nej man måste verkligen själv välja det som man tror är bäst! Det finns väl heller inget sätt att komma runt hur plågsamt ett minus är.. jag mår själv jättedåligt under testperioden och blir ett manisk. Men jag mår ännu sämre om jag inte testar.. typ

Ja jag har haft en svag skugga från ovitrelle i förrgår och helt borta igår och nu starkare, så det bör inte vara den.

• johjen

Hm redan lite flytningar och lite lätt brunt nu när jag torkade mig efter toabesöket.. Känns som magen har svullnat upp och lite ilningar i "mensmagen". Med min förra ivf blödde jag inget men visst hade jag flytningar i början men det berodde ju mycket på progesteronet jag tog då. Känns inte bra att det var lite brunt när jag torkade mig.. Kan det vara nidblödning eller lilla ärtan redan på väg ut?!

• A S E
    johjen skrev 2016-11-20 21:18:09 följande:

Hm redan lite flytningar och lite lätt brunt nu när jag torkade mig efter toabesöket.. Känns som magen har svullnat upp och lite ilningar i "mensmagen". Med min förra ivf blödde jag inget men visst hade jag flytningar i början men det berodde ju mycket på progesteronet jag tog då. Känns inte bra att det var lite brunt när jag torkade mig.. Kan det vara nidblödning eller lilla ärtan redan på väg ut?!

Låter ju väldigt lovande! Jag har sån jäkla mensvärk, till o från.. Men det är ju bara en vecka sen äl så mensen kan väl inte komma redan nu?! Försöker att inte tänka för mycket på det, men det är ju smått omöjligt..
  • Hemflyttad
    Muffins2017 skrev 2016-11-20 21:09:26 följande:

Ja jag har haft en svag skugga från ovitrelle i förrgår och helt borta igår och nu starkare, så det bör inte vara den.

Men då så, då är det ju inget snack om saken! Glad

Jag känner mig rätt lugn än så länge, men det lär ju inte vara länge! Blir mycket googling under ruvningarna. Suck...

Försöker bortse från eventuella symtom,men det är lättare sagt än gjort. Jag tar dessutom Lutinus så får biverkningar av det. Redan äcklig smak i munnen på kvällarna. Blä.
  • Bimbim79

Grattis alla!
    Visst är det svårt att hålla sig, jag hade "mensvärk" från dag 4-5, lyckades hålla mig från att prova till dag 10 sen va ju ändå tvungen att prova igen på rätt TD såklart :)
    Beräknad enligt sista mensens första dag så borde jag få runt 23/7, skriver vi in beräknat BF i listan med? Detta känns helt klart som turtråden nr 1!!!

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?