• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Bimbim79

Jag tar inga hormoner varken före eller efter denna återföring. Förra gången lutinus eftersom den cykeln va manipulerad pga sprutorna men det gick ju inte vägen!

• Bimbim79
    Söndag skrev 2016-11-23 04:29:38 följande:

Testade minus i natt när jag inte kunde hålla mig längre :(

:( din TD är först 30/11? Kan ju va så att det inte ger utslag än! Håller tummarna!
  • johjen
    Söndag skrev 2016-11-23 04:29:38 följande:

Testade minus i natt när jag inte kunde hålla mig längre :(

Instämmer med bimbim, en hel vecka kvar till testdag - mycket kan hända! Vilket test använde du?
  • johjen
    A S E skrev 2016-11-22 21:03:15 följande:

Meh, varför får du ångest? Var glad att du slipper kladdet! Kliniken vet bäst så du kan nog känna dej lugn <3

Just pga min ålder och att detta kommer vara vårt enda FET som vi gör och ville ge det alla förutsättningar jag kan. Men som du säger, jag får lita på kliniken och tror att de gör det som är bäst för mig!
  • johjen
    Söndag skrev 2016-11-22 21:13:39 följande:

Tänkte alla på "min" klinik. Jag säger samma har också hört att så lite hormoner som möjligt är positivt!

• Söndag
    johjen skrev 2016-11-23 07:22:28 följande:

Instämmer med bimbim, en hel vecka kvar till testdag - mycket kan hända! Vilket test använde du?

Graviditetskollen

Men de var som sagt idag jag plussade med sonen :( Tempen har sjukligt också så har inte mycket hopp
  • Söndag
    Bimbim79 skrev 2016-11-23 05:23:27 följande:

:( din TD är först 30/11? Kan ju va så att det inte ger utslag än! Håller tummarna!

Ja vi får väll se... som sagt magkänslan säger att jag inte är gravid ..

Blä vilken dålig morgon!! Och natt... hur går man vidare?! Fler försök vad har man råd med? Osv

Hoppas ni andra har en bättre morgon!!
  • Hemflyttad
    Sjeldan skrev 2016-11-22 19:52:41 följande:
    Vilka av er tar någon typ av hormoner nu och varför?
    Jag tar lutinus och prednisolon .Det ingår inte alls i klinikens protokoll, de kör helst helt utan hormoner, men jag har haft det tidigare när jag var gravid med mina barn så de tyckte det var OK. Jag har en kort lutealfas och har ofta spotting flera dagar före mens, men med extra progesteron blir det mer normalt. Prednisolon är för att sänka immunförsvaret lite, troligen inte det minsta nödvändigt.

Hade gärna gjort helt utan hormoner, men detta kändes säkrast för mig.
  • Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-23 07:24:28 följande:
    Just pga min ålder och att detta kommer vara vårt enda FET som vi gör och ville ge det alla förutsättningar jag kan. Men som du säger, jag får lita på kliniken och tror att de gör det som är bäst för mig!
    Oroa dig inte för det. Verkligen. Kliniken har visat att deras protokoll funkar för dig, du fick ju ditt barn på första försöket. Du kan nog lita på att de vet vad de gör!
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?