• Söndag

Någon som ska göra FET under november?

johjen skrev 2016-11-14 08:02:43 följande:

Ingen glad gubbe ännu..Frustrerande! Hade jag fått glad gubbe senast igår hade återföringen skett nästa helg och man slipper joxa med att sjukskriva sig eller ta ledig från jobbet men det är som det är.. Hur gör ni andra, tar ni ledig från jobbet eller sjukskriver er från jobbet? Undersökningar, ultraljud mm är ju inte så tidskrävande men en återföring tar ju lite längre tid..

Förra gången gick återföringen fortare än ul för oss men den här gången har jag vara tagit komp
  • Söndag

Å va spännande hemflyttad väljer att tro att se är positivt att det var påväg att kläckas!

• Söndag
    A S E skrev 2016-11-09 22:51:31 följande:

Jag är 32 år och går via landstinget i Västmanland men får göra ivf på akademiska i Uppsala.

Har gjort 3 ivf med mitt ex. Resulterade endast i en kemisk graviditet.

Min nuvarande man har två barn sen tidigare.

Vi gjorde vår första ivf i början på oktober men inget ägg sattes tillbaka pga överstimulering, så nu inväntar vi äl så vi kan göra FET :)

Kul lycka till!! så kom min son till :) totalfrys pga överstimulering och så fet efter det
  • Söndag
    A S E skrev 2016-11-14 14:26:09 följande:

Ja nu jäklar är jag ivrig! Men nu börjar nästa orosmoment, att den lille inte ska klara upptining. Har ju som sagt bara en i frysen. Nån som vet statistik på hur många embryon som klarar upptining?

De händer i princip inte sa de till mig, men va hjälper de blir jätte nervös endå!

Eller att mensen bestämmer sig för att komma tidigare eller nått.... tyckte jag hade mensvärk nyss :/
  • Söndag
    johjen skrev 2016-11-15 05:56:59 följande:

Men ingen glad gubbe idag trots äl känningar och utslag igår? Vad är det frågan om? Förut kunde jag få äl utslag i två dagar och nu bara en kväll?

Men visst kan man få korta stegringar ibland?

Jag får bara glad gubbe endag :)
  • Söndag
    Muffins2017 skrev 2016-11-15 21:57:51 följande:

14:20, dom ska ringa innan 12 om den inte klarat sig..

Är själv här och bor på hotell en natt, min man har fått ge godkännande via e legg. Han är hemma med barnet och hunden men känner mig lite ensam. Han hade ju gärna följt med såklart men det här blev enklast.

Tack för tummarna!!

Å va spännande!! Håller tummen för en tyst förmiddag!
  • Söndag
    Bimbim79 skrev 2016-11-17 00:44:20 följande:

Jag kan inte lägga in i listan :(

TD 17/11, Blastocyst FET!

Å ska du testa idag alltså? Spännande! lycka till
  • Söndag
    A S E skrev 2016-11-17 15:13:38 följande:

Åååååååhhhhhh imorrn är det dags! Fy fasen vad nervös jag är!! Tänk om dom ringer imorrn fm?! Har gjort FET 2 gånger förut o då har det alltid varit flera stycken som inte klarat upptining, men då har jag alltid haft fler som dom kunnat ta! Och nu har jag bara ett ynkaste:(

Ja fy! All denna hemska väntan!!

Hur tidigt ringer de om de inte går vägen?
  • Söndag

Urs min magkänsla är inge bra den här gången, förra gången vaknade jag upp redan dagen efter och tänkte att jo jag är nog gravid! Kände ett lugnt i hela kroppen den här gången känns de inte alls lika bra!

Idag ruvardag 1

• Söndag
    A S E skrev 2016-11-18 11:07:21 följande:

Yeeeeeeeyyyyyy!! Jag sitter oxå som på nålar här hemma. Tänkte slå ihjäl karln när han ringde! Trodde det var från kliniken.. mindre än en timme kvar tills vi måste börja åka. Nu vill jag inte ha nåt samtal från dom att det inte klarat upptining!

Spännande hoppas de gick bra!!
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?