• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • A S E
    Muffins2017 skrev 2016-11-23 11:59:25 följande:

Ruvardag 7, sorry för allt damm..

Åh! <3
  • Hemflyttad

Fint Muffins! Glad

Vi har ju redan två barn, så det blir absolut inga fler IVF för oss. Känner mig otroligt tacksam. Har lagt flera hundra tusen på olika typer av behandlingar genom åren, det räcker gott och väl.

Mängder av husrenoveringar här med. Hade varit trevligt att typ åka på semester nån gång ... Obestämd

• Hemflyttad

Vet inte om jag ska testa på fredag eller vänta tills söndag. Tror svärisarna kommer fredag och åker lördag eftermiddag. Mens borde komma söndag om det inte har funkat men kan börja blöda lite på lördag. Vill helst inte att de ska vara där när jag inser att det inte har funkat. Men vill helst inte testa alltför tidigt den här gången för det är så knäckande.

Fredag är 6 dagar efter FET (11 dagar efter ÄL) och söndag 8 dagar efter.

Hur hade ni gjort?

• A S E
    Hemflyttad skrev 2016-11-23 12:32:14 följande:

Vet inte om jag ska testa på fredag eller vänta tills söndag. Tror svärisarna kommer fredag och åker lördag eftermiddag. Mens borde komma söndag om det inte har funkat men kan börja blöda lite på lördag. Vill helst inte att de ska vara där när jag inser att det inte har funkat. Men vill helst inte testa alltför tidigt den här gången för det är så knäckande.

Fredag är 6 dagar efter FET (11 dagar efter ÄL) och söndag 8 dagar efter.

Hur hade ni gjort?

Min mens borde oxå komma på söndag om det inte har funkat. Vi ska till svärisarna då så jag kommer testa på kvällen. Vill inte sitta där o vara knäckt att det inte har funkat. Min bim borde vara på söndag.
  • Hemflyttad

Jag kan inte bestämma mig för vilket som är värst, testa minus eller få mens...

Vi får helt enkelt hoppas att inget av det kommer att hända för oss!

Detta är ju min sjunde insättning och har aldrig fått plus, så det är svårt att tänka sig något annat resultat. Men sjunde gången gillt kanske?

• Hemflyttad
    Söndag skrev 2016-11-23 09:16:43 följande:

Tack allihop! Ursäktar mig lite för min negativitet :(

Självklart behöver du inte be om ursäkt. Ska du hålla dig borta från testen några dagar eller hur tänker du?

Förra gången (september) började jag testa tidigt och fick minus varje dag. Stirrade på de där jäkla stickorna i olika belysning osv. tills jag nästan lyckades övertyga mig själv att jag såg något. Man blir ju helt förstörd.

Som sagt, du testade jättetidigt så det kan absolut ändras. Har hänt många gånger förr, så vitt jag har läst. Hoppas hoppas!
  • Bimbim79

Söndag. Jodå hon har regelbunden kontakt med BUP har en egen "tant" där att prata med samt sin läkare som hon avgudar! Både jag och min man går också stöd samtal för hur vi bäst hjälper henne att lära sig hantera sig själv, detta efter en kris i somras då vi insåg att hon rispat sig när hon haft ett ångestanfall. Jag som aldrig haft ångest har ju jättesvårt att förstå det, och vet således inte hur jag ska hjälpa henne. Och eftersom hennes plastpappa har en annan men en nära relation och många frågor går man hellre till honom med så går vi ihop. Ska höra med proffsen på BUP hur vi gör bäst!
    Verkar som många har Bim nu i helgen! Jag tänkte när jag skulle testa att får jag inte mens på Bim så är är det säkert ett bra besked, förstår er som vill testa innan ni ska iväg ha besök osv och då borde de kanske va bra å hålla sig så nära Bim som möjligt?! Håller tummarna för er alla! Lika spänd när ni testar nu ju :)

• Söndag

[quote=77158765][quote-nick]Muffins2017 skrev 2016-11-23 11:58:53 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis underbart!!

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?