• Hemflyttad

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Jag ska också göra FET på Carlanderska i november, om allt går som det ska. Jag är 40 år och har två barn (födda 2012 och 2014) som blev till spontant efter 4 IVF och 1 FET. Alla misslyckade utan ett som blev ett utomkveds så jag har bara en äggledare sedan dess.

Vi har två blastocyster kvar sedan 2011, förde tillbaka det ena i september men blev inget. Ett kvar nu. Känns som att IVF inte funkar för mig, men skulle vara så roligt om det gick vägen med det sista. Har precis börjat försöka själva också (lyckades övertala mannen) men nu är ju även åldern emot oss.

Jag borde få mens imorgon eller tisdag och gör också omedicinerad FET. Kul om vi kan följas åt!

Lycka till!

• Hemflyttad

God morgon!

Frågan om man ska försöka själva under FET-cykeln var lite aktuell för oss den här månaden då vi först trodde FET skulle bli inställt och uppmanades att få till det på egen hand, vilket vi gjorde. Sedan såg det ut att bli FET ändå och då ångrade vi oss faktiskt. Tvillinggraviditet är en riskgraviditet som det är bäst att undvika. Dessutom vill vi gärna veta om det var det frysta embryot som tog sig!

Gammelpysen - menar du att ni skulle göra ostimulerad FET ett par veckor efter misslyckad IVF? Jag har haft konstiga cykler ibland efter IVF, fast å andra sidan blev min första son till spontant precis efter min sista IVF-cykel, så man är kanske extra fertil då... Jag hade diskuterat det med kliniken.

Palloma - Det verkar som att du gör IVF och inte FET? Vi andra här ska göra FET, men du får förstås gärna hänga med oss ändå. Lycka till med behandlingen!

Strandhem - Hoppas du får plus trots allt! Tror du får fråga kliniken, det beror kanske på vad du har för mediciner. Jag skulle gjort två FET på raken, men min cykel den här månaden har varit extremt konstig med massa småblödningar, och då tog jag ändå bara extra progesteron förra månaden. Så vi ställde in och satser på nästa cykel i stället.

Jag väntar fortfarande på mens, skulle kommit igår men är fortfarande inte här. Gjorde t.o.m. ett gravtest i morse men det var negativt så klart. Kan den inte bara komma nu... Suck!

• Hemflyttad

johjen - Carlanderska föredrar ostimulerat, men många gör ju stimulerat om det anses passar bättre. Alla kliniker har olika protokoll som de föredrar att använda. Sedan kan man göra som jag, ostimulerat med extra progesteron eftersom jag ofta börjar småblöda ganska tidigt annars. Men det fick jag begära själv och inget som ska behövas egentligen.

• Hemflyttad

OK, ja det är ju så olika på olika kliniker. De går väl efter vad som funkar bäst i deras egen statistik. För mig känns det också tryggare med extra progesteron så jag är bara glad att de skrev ut det till mig.

• Hemflyttad

Jag väntar med, jag blir galen! Jag vet när jag hade ägglossning, gjorde ju ägglossningstest + var på ultraljud + kollade med blodprov ett par dagar senare. Jag brukar alltid ha en lutealfas på bara 11 dagar, men blir tydligen längre den här månaden. Så himla typiskt. Den här cykeln har varit helkonstig, hoppas verkligen inte att det blir så nästa månad. Vill ju ge det lilla embryot bästa möjliga förutsättningar...

Håller tummarna för att mensen dyker upp för oss snarast, och att det blir sista gången på läääänge! Glad

• Hemflyttad

Just det ja, det är läkaren som gör ultraljudet så du kan passa på att fråga om progesteron då.

Mensen verkar ha kommit nu, så jag ska ringa Carlanderska under dagen och boka tid. Hoppas verkligen att det blir av den här månaden, det här har varit mycket mer stressigt än jag trodde!

• Hemflyttad

Du kan säkert ringa nu om du tror att den har börjat. Man får göra UL runt dag 10 och det är nästa fredag. Tror knappast de gör UL på helgerna, så det är väl lika bra att boka in på fredag. Vi kanske ses där Flört

Hur går det för er andra?

• Hemflyttad

Muffins, vad spännande! Då får vi hoppas att allt ser bra ut och att du snart får utslag.

johjen, grattis till nya jobbet! Menar du att det skulle kännas dumt att vara gravid när du börjar på nya jobbet? Å andra sidan blir det kanske stressigt att börja nytt jobb och samtidigt göra FET? Själv har jag i alla fall lagt mycket mer tid och energi på det hela än jag trodde. Vad du än väljer blir säkert bra, du får känna efter!

• Hemflyttad

Mmm, sant. Jag fick intrycket att fler IVF inte var aktuellt, men jag vet inte var jag fick det ifrån.

Usch, nu blev jag också stressad - varje vecka räknas ...Förvånad

• Hemflyttad

Jag skulle också hört med kliniken. Säger de att det går bra skulle jag köra på!

johjen - låter som ett klokt beslut. En sak i taget!

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?