• Hemflyttad

Någon som ska göra FET under november?

Härligt Sjeldan!

Hur har det gått för er andra?

• Hemflyttad

Grattis alla! Härligt att det gick bra.

Funderade precis på hur det blir om vårt embryo bara ser halvbra ut vid tining... De vill säkert inte återföra om det ser ut att påverka deras statistik negativt. Å andra sidan får de inget betalt om det inte blir återföring. Usch ja, ingen idé att tänka på det, antar jag.

• Hemflyttad

Så där, då var det gjort! Allt gick jättebra och blastisen var halvvägs ute ur skalet. Coolt! Känner ett stort lugn nu. Oavsett hur det går har vi i alla fall gett de två vi hade i frysen en chans.

Johjen - stort lycka till för imorgon!

Kram på er alla och ha en skön helg!

• Hemflyttad

Men oj, vad typiskt! Skönt att det löste sig, det viktigaste är ju att du kommer iväg till kliniken imorgon. Det blir fler chanser till egentid med mannen. Hoppas han snart blir frisk och att du inte är smittad. Och lycka till nu!

• Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-20 14:30:35 följande:

Allt gick bra! Återföringen gjordes av samma läkare som satte in vår son så jag hoppas att hon för tur med sig!

Grattis! Härligt med samma läkare, det måste ju vara ett tecken. Glad
  • Hemflyttad
    Muffins2017 skrev 2016-11-20 16:01:50 följande:

Jag har tjuvtestat och fått ett svaaaaagt plus inom tiden och allt! Känns jättebra, men det är aldeles för tidigt för att vågar säga att jag är gravid. Kan likagärna bleknat bort i morgon. Men det känns såklart lite hoppfullt!

Men åh, grattis! Antar att du har kollat att ägglossningssprutan är ute ur kroppen? Håller tummarna för att strecket blir starkare för varje dag nu!
  • Hemflyttad

Det är så himla svårt det där med om man ska testa tidigt eller inte. Jag har alltid testat tidigt och kan inte påstå att jag mått bra av det. Detta är min sjunde återföring och jag har aldrig plussat. (En behandling ledde till ett utomkveds en gång, men minus på stickan och visste inte om det förrän två veckor senare.) Hade varit ett vrak nu om jag inte haft den stora turen att vi fick till två små barn alldeles själva. Men man undrar ju varför IVF inte verkar funka för mig.

Jag får alltid mens även om jag tar progesteron, brukar komma 12 dagar efter motsvarande ÄL. Så frågan är vad som är värst, minus på stickan eller att bygga upp hoppet och få ångest varje gång man går på toeletten.

Tror jag testar till helgen. Mens kommer på söndag om det inte har gått vägen den här gången.

• Hemflyttad
    Muffins2017 skrev 2016-11-20 21:09:26 följande:

Ja jag har haft en svag skugga från ovitrelle i förrgår och helt borta igår och nu starkare, så det bör inte vara den.

Men då så, då är det ju inget snack om saken! Glad

Jag känner mig rätt lugn än så länge, men det lär ju inte vara länge! Blir mycket googling under ruvningarna. Suck...

Försöker bortse från eventuella symtom,men det är lättare sagt än gjort. Jag tar dessutom Lutinus så får biverkningar av det. Redan äcklig smak i munnen på kvällarna. Blä.
  • Hemflyttad
    Bimbim79 skrev 2016-11-20 22:49:57 följande:

Beräknad enligt sista mensens första dag så borde jag få runt 23/7, skriver vi in beräknat BF i listan med? Detta känns helt klart som turtråden nr 1!!!

Klart ni ska skriva in BF! Tror dock man brukar räkna 14 dagar före ÄL (eller motsvarande) och inte mensens första dag när man gör IVF/FET? Vi vet ju exakt hur gamla embryona är.

Hur är det annars med dig, känner du dig gravid?
  • Hemflyttad

Jag kommer troligen att tjuvtesta på fredag morgon, 11 dagar efter ägglossning. Svärföräldrarna kommer hit på eftermiddagen och stannar minst ett dygn och har det inte funkat finns det risk att mensen börjar komma igång under lördagen. Så då är jag hellre förberedd på att det inte har funkat.

Hur tänker ni andra? TD är så himla långt bort, 19 dagar efter ÄL för mig.

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?