• Hemflyttad

Någon som ska göra FET under november?

johjen skrev 2016-11-15 05:56:59 följande:

Men ingen glad gubbe idag trots äl känningar och utslag igår? Vad är det frågan om? Förut kunde jag få äl utslag i två dagar och nu bara en kväll?

Åh, precis så hade ju jag det förra månaden. Ring och säg som det är. Du kan behöva åka in och kolla att du haft ägglossning med VUL och/eller blodprov senare i veckan. De "godkände" min ägglossning och bokade in FET sex dagar efter den dagen jag hade utslag. (Blev inställt men på grund av annat.)
  • Hemflyttad
    Muffins2017 skrev 2016-11-15 09:30:49 följande:

Många som ska göra FET på fredag!

Var det ngn mer som skulle göra i morhon precis som jag? Hade för mig det..

Tror att det bara är du? Men kan ha fel. Får passa på och önska dig lycka till, hoppas det går smidigt!
  • Hemflyttad

Sops - hoppas det ser bra ut på torsdag! Tror du att det är på gång eller hur känns det?

• Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-15 11:33:37 följande:

Nu har jag pratat med kliniken. De vill att jag kommer in på fredag och gör ett extra ultraljud för att dubbelkolla äl och att allt ser ok ut och om det gör det så blir det återföring på söndag! Hoppas på det!

Ska vi starta en lista över alla i tråden med äl, återföring och testdag?

Härligt!

En lista låter bra, vi är ju några stycken nu Glad
  • Hemflyttad
    Muffins2017 skrev 2016-11-15 21:57:51 följande:

14:20, dom ska ringa innan 12 om den inte klarat sig..

Hoppas att de inte har ringt och att allt går bra i eftermiddag!
  • Hemflyttad
    Sops skrev 2016-11-16 13:35:13 följande:
    Nej jag känner inget alls! Men borde inte få omslag förrän söndag eller måndag (vilket jag iof inte hoppas på då min klinik stänger på helger) så förhoppningsvis är det på gång iaf :)
    Då blir det lite nervöst kan jag tänka mig. Har kliniken stängt både lördagar och söndagar alltså? Håller tummarna för att du får omslag på rätt dag!
  • Hemflyttad

Ja, hon menade nog Pergotime eller liknande, tabletter som stimulerar ägglossning. Det kan användas om man inte har regelbunden ägglossning eller behöver lite extra hjälp.

Förstår att det känns segt. De kan ju kolla med blodprov om du har haft ägglossning, om det nu inte gick att fastställa säkert via VUL.

Hoppas det blir av den här månaden!

• Hemflyttad
    Bimbim79 skrev 2016-11-17 09:07:18 följande:

Starkt positivt! Inskriven på Mödra, läkartid och VUL bokat :)

Grattis igen, skönt att det blir starkare! Glad
  • Hemflyttad

Lycka till ni som har återföring idag! Håller tummarna!

Söndag - åh, missade att du hade återföring igår. Det är ju omöjligt att veta hur det har gått redan, men jag vet hur påfrestande det kan vara rent psykiskt att ruva.

Johjen - Hoppas det ser bra ut idag!

Sops - ja, inget annat att göra än att vänta. Får hoppas att det händer något fram till nästa vecka!

Själv har jag FET imorgon, börjar bli smått nervös. Har bara en blastis nu, lite snopet om den inte klarar upptiningen.

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?