• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Bimbim79
    Muffins2017 skrev 2016-11-29 08:01:20 följande:

Det finns att köpa små dopplers, men dom funkar inte fören efter v 12 tyvärr. Jag hade en förra graviditeten. Den var ändå till bra hjälp för att dämpa oron.

Jag kan inte se ngt mönster på symptom den gången det blev min son och dom 2 missed abortions jag haft. Nästan mindre symptom med min son, vilket oroar Magnus eftersom jag har ganska mycket symptom.. igår hade jag väldigt ont i magen och jag mår lite illa, ömma bröst osv.

Test dag idag, så nu ska jag ringa kliniken och säga att jag är gravid. Känns lite läskigt.. jag är ju jätteglad men också väldigt orolig för missed abortion igen..

Kanske blir en sån då :)
    Jag har haft otroligt olika symtom mellan mina graviditeter. Beroende på om det varit flicka eller pojk har det visat sig :) första mådde jag illa som bara den gick bara upp 2 kg på hela graviditeten, började med att kräkas å hå ner 8 kg för att sen gå upp 10kg. Andra åt konstant levde på frukt gick upp 32 kg, 3:e åt allt hade cravings på kranvatten ? Gick upp 6 kg. Värre med illamående angående kött dofter när jag väntade tjejerna, mer halsbränna när jag väntade sonen. Gick ju typ ner med tjejerna och upp över 30 med sonen. Märkligt att sånt påverkar.
  • Hemflyttad
    Rosa98 skrev 2016-11-28 19:21:45 följande:

Hoppas nu på ett plus :) Skulle haft min mens igår och den lyser ffa med sin frånvaro. Har testdag på onsdag så då får vi se. Har inga dessvärre inga symptom än och hoppas bara på att det inte är Lutinuset som gör att mensen inte kommit än.

Lycka till Rosa! Jag brukar alltid få mens trots Lutinus (en dag förskjutet). Dock inte den här gången. Jag hoppas att det är ett bra tecken för dig!
  • Hemflyttad
    Sjeldan skrev 2016-11-28 20:25:19 följande:
    Vi verkar vara synkade :) håller tummarna för dig!

Borde också fått mens igår men inget än. Slutade äntligen att blöda sedan insättningen i fredags och hoppas verkligen att det är ett bra tecken! Tar inga hormoner men känner mig allmänt skum i kroppen. Mår illa mest hela tiden och är trött så jag vill sova mitt på dagen.

Hur går det för er andra? När är era bim?
    Eftersom du inte tar några hormoner så tror jag att du kommer att få plus! Håller tummarna!
  • Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-29 05:34:21 följande:

Nu börjar nojorna komma.. Har inte känt mig gravid de senaste dagarna, knappt några ömma bröst och värken bakom blygdbenet har försvunnit nästan helt. Tog ett test igår kväll som fortfarande visar plus så försöker lugna mig med det. Förra gången kände jag av mer men tog progesteron fram till testdag då. Jag har varit gravid en gång när jag var 20 och då upptäckte jag det inte förrän vecka 6-7 och hade knappt några symptom alls så kan ju bero på att jag är ostimulerad.

Du kan ju ta ett sånt där digitalt med veckoindikator igen. Borde väl gå upp till 2-3 veckor ungefär nu? Kan ju dock öka oron om det släpar efter lite, behöver ju inte betyda att något är fel.

Angående doppler så hade jag en doppler med båda mina barn. Använde bara några gånger men jätteskönt med det första, då det funkade som det skulle. Med det andra funkade det inte alls bra, troligen för att moderkakan var i vägen, och jag blev bara mer orolig.
  • Muffins2017

Jag kör också med digitalt. Testar ett par dagar efter att den "borde" slå om för att undvika att den visar fel och jag blir orolig.

Ska förhoppningsvis testa 3+ på söndag. (5+2) sen är det ingen mening att testa mer vilket känns läskigt. Testen är ändå en sorts tröst.. har bokat vul om några veckor. Är fullkomligt livräd för att det inte ska se bra ut..

Vågar inte gå med i ngn gravid grupp eller skaffa ngn gravid app..

• Bimbim79

Jag laddade ner gravidappen mest för att den finns :) var ju 9 år sedan sist å då fanns inget sånt, kul å läsa om symtom mm man glömt, och tips trix mm. Maken laddade också ner en så han kan läsa på om varför jag är "knäpp" han tycker ju det är jättemysigt att vara påläst om mig :) uppskattar det enormt då mina andra barn väntats med män som tyckt det varit "mitt problem" under själva graviditeten :/

• Muffins2017

Gravidappar är kul! Det är mer att jag inte vågar för det känns så osäkert. Helt irrationellt visserligen.

När jag var gravid i somras hade jag "ovia" som jag tycker var väldigt bra.

• A S E

Fick blödning igår på rd10 och negativt gravtest. Idag kom mensen igång så nu laddar vi för nytt äggplock i början på nästa år istället. Lycka till ni andra som fortfarande hänger kvar o grattis till er som plussat

• Hemflyttad
    A S E skrev 2016-11-29 11:48:02 följande:

Fick blödning igår på rd10 och negativt gravtest. Idag kom mensen igång så nu laddar vi för nytt äggplock i början på nästa år istället. Lycka till ni andra som fortfarande hänger kvar o grattis till er som plussat

Nej, vad tråkigt! Gråter

Bra att ni redan har planerat för nästa försök, passar ju bra i januari så kan du ta det lite lugnt nu i december.

Stort lycka till!
  • Hemflyttad

När jag var gravid använde jag Pampers app på ipaden. Kul att kunna se fostret i verklig storlek. Kan tänka mig att det finns mängder med appar att välja på nu.

Men ja, inte så kul att behöva ta bort apparna då det blir missfall.

Men något sånt ska ni ju inte ha i den här tråden!!!

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?